Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oprette selskab til boligudlejning eftersom jeg betaler topskat i forvejen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg har en lille plan om at udleje boliger erhvervsmæssigt og er i gang med at afklare forskellige tvivlspørgsmål jeg har.

Jeg er 30 år og tjener ca. 750.000 om året igennem mit arbejde, så jeg har ikke brug for den ekstra indkomst i øjeblikket, men længere nede a vejen er planen at jeg har noget friværdi i ejendommene som jeg kan realisere og polstre mit otium med.

Et spørgsmål jeg har er:

Er det ikke oplagt at jeg opretter et selskab? Jeg har jo ikke brug for lønnen til mig selv i øjeblikket, og så kan jeg lade pengene stå i selskabet og "kun" betale 22% i skat af overskuddet (hvis det lykkes at lave noget overskud Huh? )

Hvis vi nu siger at jeg om 30 år sælger ud og har 2.000.000 i egenkapital i selskabet, og al omstæning stopper, fordi ejendommene er solgt og jo ikke bringer husleje ind mere. Og jeg så begynder at udbetale egenkapitalen til mig selv som løn a f.eks. 500.000 om året i 4 år, så viser selskabet et underskud på 500.000, og som jeg forstår det, så bliver der ført 22% tilbage fra SKAT og til selskabet, fordi det jo viser underskud nu. Er det korrekt forstået? Eller er det er uholdbar sammensætning?

Håber spørsmålene giver mening og ser frem til jeres svar :) go dag!

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver lige mit besyv inden John Hannover (forhåbentlig) kommer på banen med et uddybende svar.

Prøv og læs lidt om VSO - Virksomhedsskatteordningen. Der har du muligheden for at spare op i dit VSO, nøjagtig som i Holding, men du kan købe ejendommene i privat regi.

Din beregning på 500.000 kr/året i 4 år ligner nærmere udbytte betaling af Egenkapitalen. Således sker der ingen modregning og du betaler udbytte skat, 27% ved udlodning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør gå til revisor.

Du har ret i du slipper for topskat - og i stedet betaler 22% selskabsskat

Du tager fejl i at skat betaler 22% tilbage ved senere underskud - Du skyder den skat frem og får den kun modregnet i evt fremtidig skat af overskud

Det du har som egenkapital kan du få ud som delvist udbytte og eller ved lukning/salg. Her vil du betale 27% af op til ca 50.000 kr (og med den betalte selskabsskat og 27% af resten giver det alm bundskat af disse 50 t) og 42% af alt over = samme som topskat ialt sammen med den betalte selskabsskat

En måde at undgå topskat både nu og senere er ratepension (begrænset til ca 50 t) og så livrente ubegrænset - den kommer til bundskat op til topskattegrænsen til sin tid - men selskab KAN også være en mulighed, bare gå til en revisor og sid ned ½ time

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange hurtige svar, fantastisk!

Jamen så lyder det som om at jeg kan udbetale mig en klump løn til mig selv, og sætte den direkte ind på livrentepensionen.

Hvad med løn til ægtefællen? min kone betaler ikke topskat, er det imod SKATs principper at jeg betaler en løn til hende? Optil sådan at hendes indkomst rammer topskattgrænsen? Det bevæger sig måske også på grænsen af hvad er ladesiggøreligt..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo allerede nu bruge overskuddet fra udlejning og fra løn til at fjerne topskat via livrente hvis du vil

Du må ikke betale løn/flytte skat til din kone ved at udbetale hende løn med mindre det kan påvises hun udfører et helt regulært arbejde hvor en hver anden ville få samme vilkår og løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)