Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil gerne starte som alt mulig mand men har lige et par spørgsmål som jeg håbet på at i kunne svare på,
Jeg har et chauffør job hvor jeg arbejder 6 dage og har 6 dage fri og ville gerne udnytte de 6 dags fri i min virksomhed men kan jeg komme i klemme ved at have arbejde ved siden af som chauffør?
Jeg starter op som enkeltmandsvirksomhed er der så noget med at kommunen kræver affaldsgebyr?
Skal jeg finde mig en partner?
Jeg har taget noget erhvervsøkonomi kursus så jeg kan lidt bogføring
Hvad tager man ca i timen? Nu har jeg jo job i forvejen og tjæner min rigtig løn der så jeg skal jo ikke hen og tjæne hele min inkomst på det
Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med at komme i klemme? Hvor skulle du komme i klemme henne? Det er fuldt ud lovligt at have sit eget firma ved siden af sit lønmodtagerjob.

Hvad angår affald, skal man som virksomhed betale et gebyr for at komme af med sit affald. Du kan evt. kontakte kommunen og spørge ind til det.

Du behøver ikke have en partner i virksomheden.

Ift. timeløn ville jeg måske finde ud af, hvad konkurrenterne tager og så lægge dit niveau der.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

som nævnt helt lovligt at ha virksomhed ud over det faste arbejde
Ja du vil formentlig kunne få affaldsgebyr på nogle tusinde kroner - Visse virksomheder kan fritages, men næppe noget i stil med det du vil (rene fianancielle) og andre kan delvis fritages på baggrund af at omsætningen er under en vis grænse - så jeg tror ikke du skal bekymre dig, og slet ikke lytte til at bruge falsk branche betegnelse (som nogen kommer med når talen er på affaldsgebyr) - enten får du en omsætning hvor du ikke kan søge dispensation og kan være glad, eller også er det en omkostning du kan leve med

Du udnytter jo dit fradrag i dit faste job, så skat bliver ret enkelt, du betaler op til topskattegrænsen samlet ca 44% i skat af din virksomheds rene overskud
ET sted du kan komme i fremtidig klemme er hvis du skal ha dagpenge fordi du mister jobbet. Der vil der ofte være krav om, at du lukker din virksomhed samtidigt - men klemmen er jo ikke større, end så kan du gøre det hvis kravet kommer - eller beslutte dig for at undvære dagpenge mens du tester om virksomheden kan bære hele indtægten
god vind med det
John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Check med din arbejdsgiver, om du må have egen virksomhed sideløbende med dit job.

 

Peter

Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

det charffør job du har, er kørerhvile tids bestemmelserne gældene? 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg køre under køre/hviletid. Men det kan sagtens overholdes med hvil og sådan da jeg kun køre den ene uge.
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker mange gange jeres svar, jeg har undersøgt med min arbejdsskiver og jeg må gerne have andet arbejde ved siden af ( nogle vognmænd vil ikke have man arbejder ved siden af da man jo skal holde sit hvil og ikke arbejde)
Jeg tror jeg går i krig med en lille enkeltmandsvirksomhed og ser hvad tiden bringer.
Foruden det er jeg fyldt med gode ideer til andre ting som iværksætter men man skal jo kende sine begrænsninger,
Fik en gang af vide på et iværksætter møde jeg var til, at jeg som person var den der kom med ideerne og hjælp til igangsætning hmmm tag den.
Men altmulig mand kan jeg ihvertfald føre ud i livet :)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så mangler du bare en der kan afslutte de projekter du starter op.

Det er godt med en eller flere sparringspartnere :-)

Held og lykke
Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)