Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag på internet i enkeltmandsvirksomhed i eget hjem.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er sgu da fantastisk. Så er spørgsmålet om jeg kan gøre dette med tilbagevirkende kraft samt om det accepteres at regningen er udstedt i mit navn og ikke firmaets. Vil meget nødig skifte navn da det formentlig vil medføre et abonnement-skift til noget som er dyrere end det jeg har i dag.

PS: jeg har ikke afsluttet mit 2017-regnskab endnu i mit IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret klart at regninger af hensyn til specielt moms skal være sendt til dit firma - evt ved at du får navnet på som linje to eller andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg tillader mig lige at komme med et uddybende spørgsmål til dine svar her i tråden.

I dit første svar i denne tråd skriver du følgende: "Må man ikke trække hele momsen fra eller intet af den, så er det stadigt en accepteret udgift i virksomheden der giver fradrag. Forskellen er så at moms fradraget jo slår igennem med 100% mens udgifter kun slår igennem med typisk 25-44%"

Men i det svar du skriver senere, og som jeg har citeret ovenfor, lyder det som om dette kun gælder for internet og computere? Er det korrekt forstået? Eller gælder den udtalelse kun i forhold til beskatning?

Helt konkret har jeg i min selvstændige virksomhed en udgift til backup af en server, som jeg bruger både erhvervsmæssigt og privat. Her har jeg tænkt mig at dele momsen og så lægge den private del af momsen til udgiften. Er det korrekt at gøre dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt som du kan forventes at bruge privat-  typisk internet, telefon, computer osv skal deles momsmæssigt som du er inde på

Det lyder korrekt som du beskriver det. Lad os sige det er 100 kr ex moms 125. Med moms og du kan trække halv moms fra

Så bruger du enten en konto med halv moms (mange programmer har den sats) eller manuelt bogfører udgifter 112,50 og moms 12,5

Mere forståelse af regnskab letlæst i https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)