Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af I/S selvskab med et problem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har for et par år siden haft et i/s selvskab med en partner. Men det kunne ikke længere løbe rundt, så vi måtte dreje nøglen med en gæld oven i posen. Og blev så enige med banken og vores kreditorer at vi hver især skulle betaler 50-50. Men nu er jeg lige blevet kontaktet af nogle af vores kreditorer at min eks partner ikke har overholdt sine aftaler, som blev lavet da firmaet lukket. Og jeg har overholdt mine betalings aftaler. Så min gæld er nu ned på en 10 % og min partners er stadig 50%

Og klart når man ikke holder ens aftaler, køre de hårdt på for at få deres penge.

Mit spørgsmål kommer så i : HVAD GØR JEG ? For nu når det er et i/s hænger jeg jo på 50% af alt gæld selvom jeg har betalt min del som aftalt.

Til at starte med var jeg rundt og høre om man ikke kunne få lavet en kontrakt ved de forskellige steder så vi fik delt glæden op, men dette kunne ikke lade sig gøre da det var et i/s selvskab. Men nu hvor det kommet så langt at flere steder begynder at snakke RKI, ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre? da jeg har fuldt mine aftaler til punkt og prikke. Kan der gøres noget så jeg ikke kommer til at hænge på 50 af hans gæld også ?

Håber der er nogle kloge hoveder her inde der kan hjælpe mig, for det er gået hen og blevet en virkelig stor byrde hele tiden at skulle gå og frygt at man bliver trukket med ned!!

På forhånd tusinde tak for jeres tid

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Nej..der er intet at gøre, idet i hæfter personlig og solidarisk for hinandens gæld vedr. I/S, uanset hvilke andre aftaler i har indgået.

Desværre!

 

Peter

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det hurtige svar.

Puha ja det var det jeg var bange for :(

håbet bare der var en eller anden mulighed.

Hvordan kommer man så ud af det ? for jeg vil jo ikke betale hele hans gæld også ? kan jeg så også bare nægte at betale ? men det jo ikk holdbart i længden...? hvad vil der så ske hvis ingen betalte ?hvornår vil hammeren så falde for alvor ?

Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten :
Mit spørgsmål kommer så i : HVAD GØR JEG ? For nu når det er et i/s hænger jeg jo på 50% af alt gæld selvom jeg har betalt min del som aftalt.

Der er vist noget du har misforstået, kreditor kan gå efter den af jer som har penge.  Kan de ikke få dem fra din tidligere partner vil de forsøge at hente alle pengene hos dig.

 

Ravn

 

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ved jeg udmærket godt. Men da vi begge blev enige om at betale 50% med vores kreditorer var der jo ingen problem dengang. men da han ikk har overholdt sin aftalte ved jeg godt jeg sidder med de dårlige kort. Og den aftale vi lavet kunne heller ikk blive juridisk fordi det var et i/s. så det var noget der blev aftalt imellem os og kreditor. Men nu er det bare kommet så langt, så jeg vil høre om der var noget som helst at gøre, og håbet der var noget jeg havde overset. kender ikke alle reglerne, så havde håbet på der var noget jeg havde overset

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har pengene, må du betale for at få ro!

Sådan er det bare.

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten :
Hvordan kommer man så ud af det ? for jeg vil jo ikke betale hele hans gæld også ? kan jeg så også bare nægte at betale ? men det jo ikk holdbart i længden...? hvad vil der så ske hvis ingen betalte ?hvornår vil hammeren så falde for alvor ?

I hæfter begge for 100% af gælden (hver sin halvdel eksisterer ikke ved i/s), så hvis ingen af jer betaler, kan i se frem til en tur i fogedretten og endnu flere omkostninger og mere gæld.

Der er kun en vej ud og det er at betale. Lav en afdragaftale du kan overholde.

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey karsten det er så også det der sket, har overholdt min del. det har mon partner ikke. så det går jo ikke med at lave flere afdragsaftaler.7

Men tak for svare alle sammen. der er ikke meget at gøre kan jeg høre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten :

Hey karsten det er så også det der sket, har overholdt min del. det har mon partner ikke. så det går jo ikke med at lave flere afdragsaftaler.7

Men tak for svare alle sammen. der er ikke meget at gøre kan jeg høre.

Hej Morten

Du kan så gøre kravet gældende mod din tidligere partner, også selv om han pt. formentlig ikke kan betale, men det er trods alt vigtigt, idet han muligvis en gang i fremtiden får mulighed for at betale sin del af gælden.

Tonny

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Har du nogen steder jeg kan læse lidt omkring hvordan det hænger sammen og hvad man skal gøre?

For det har jeg ikke lige hørt før at man kan det.

Morten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)