Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrive udgifter til udarbejdelse af logo plus grafisk linie på som aktiver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i gang med at få udarbejdet en komplet grafisk linie for nogle projekter. Da det bliver til et pænt beløb tænker vi på om vi kan skrive det på som et aktiv som vi afskriver over nogle år. Argumentet er at netop den grafiske linie skulle gerne kunne holde nogle år før den skal fornyes. Personligt synes jeg på en tidspunkt at jeg så en kunde som netop havde gjort dette.

Er dette en ok fremgangsmåde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men det må betyde du har ApS eller andet i selskabsform hvor du vil ha det som del af kapitalen for ikke at komme under det som du skal ha i selskabskapital?

Jeg må erkende, at jeg ikke er inde i logo og aktivering, men jeg vil mene, at du godt kan aktivere og afskrive, hvis du beviseligt kan sige det er noget du bruger over flere år og at det har en værdi som svarer til det du har betalt (hvad det jo normalt har)
Derved får du jo nogle år til at få den indtjening den nye grafiske linje skal give og selv om du afskriver, så bygger du kapital med den indtjening

Bagdelen er kun mere besværlige regler for afskrivning af immaterielle aktiver som du kan google eller være heldig at folk som Tonny fra erhvervsconsult lige napper her i tråden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget taler vi om i beløb?

Spørgsmålet er, om øvelsen overhovedet er besværet værd.

 

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jo men det må betyde du har ApS eller andet i selskabsform hvor du vil ha det som del af kapitalen for ikke at komme under det som du skal ha i selskabskapital?

Jeg må erkende, at jeg ikke er inde i logo og aktivering, men jeg vil mene, at du godt kan aktivere og afskrive, hvis du beviseligt kan sige det er noget du bruger over flere år og at det har en værdi som svarer til det du har betalt (hvad det jo normalt har)
Derved får du jo nogle år til at få den indtjening den nye grafiske linje skal give og selv om du afskriver, så bygger du kapital med den indtjening

Bagdelen er kun mere besværlige regler for afskrivning af immaterielle aktiver som du kan google eller være heldig at folk som Tonny fra erhvervsconsult lige napper her i tråden

vh

Enig JohnYes

Der er mulighed for aktivering af det beskrevne som immaterielt aktiv, hvor der foretages en regnskabsmæssig afskrivning over den forventede brugs-/levetid.

Skattemæssigt er der flere muligheder for enten straksfradrag eller en afskrivning over 7 år med lige store afskrivninger pr. år.

Dog bør man, som Peter også skriver, lige se på væsentligheden og om det overhovedet har nogen praktisk betydning.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)