Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af enkeltmandsvirksomhed (VSO)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er under udannelse og har planer om at oprette enkeltmandsvirksomhed som jeg agter at køre under virksomhedsordningen da jeg ellers kommer til at tjene for meget imens jeg er på SU.

Jeg har brugt lang tid på at sætte mig ind i hvad virksomhedsordningen er og hvordan det fungerer, men præcis hvordan man kommer igang med det synes jeg ikke rigtigt jeg kan finde noget information omkring. Skal man angive hvordan man vil have beskattet overskudet når man opretter virksomheden eller skal man bare oprette en virksomheden og på et senere tidspunkt bestemme sig for om det skal beskattes som personlig indkomst eller under VSO?

Grunden til at jeg spørger er at jeg er bange for på en eller anden måde at komme i "klemme" og derved miste min SU da det vil ødelægge min øonomi.

Jeg håber der er nogle kloge mennesker her inde der kan udybe det lidt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte virksomhed og kan vente med at bestemme VSO til året er slut MEN - du skal føre dit regnskab så det er let for en der skal hjælpe dig, med at lave regnskab og selvangivelse for VSO - så alt privat og firma er separeret hele vejen. Du skal regne med at skulle ha hjælp til VSO men søg en økonomikmand f.eks via www.agera.dk  hvor du kan få 3 gratis tilbud - på en der lige vil sætte dig korrekt i gang med konti og bank og forståelse, og nok til slut, hjælpe med regnskab og skat. Du kan tabe meget på at gå galt i byen

Selv det at STARTE PERSONLIG VIRKSOMHED læser du i linket og her om VSO 

Skulle du så ikke ha så meget i overskud at det går ud over din SU til sin tid - så kan du vælge at lade være med at bruge VSO og klare ting lettere selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Korrektion: www.agera.dk
ja selvklart sorry - jeg rettede det lige i mit indlæg så manden ikke sidder og skriver forkert - men det skal jo heller ikke se ud som du korrigerede noget der ikke skulle korrigeres Big Smile så yes tak

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Korrektion: www.agera.dk
ja selvklart sorry - jeg rettede det lige i mit indlæg så manden ikke sidder og skriver forkert - men det skal jo heller ikke se ud som du korrigerede noget der ikke skulle korrigeres Big Smile så yes tak

vh

Ja, selv takWink

Har du prøvet det andet link?Cool

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Har du prøvet det andet link?Cool
NU har jeg - og min hud er nu blød som en babykinds Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Først og fremmest vil jeg gerne sige mange tak for hjælpen. Det er personer som dig der gør Amino til sådan et fantastisk sted for iværksættere.

Jeg har nu fået 3 tilbud fra Agera og har også besluttet mig for hvilket et jeg vælger. Jeg skal ind og snakke med dem på fredag og jeg må sige at jeg synes deres tilbud er meget rimelige.

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du synes om den nye virksomhedsform IVS. Så vidt jeg kan forstå så fungerer det stort set som et anpartsselvskab. Kunne det eventuelt være et alternativ til VSO eller ville det være mindst lige så svært at administrere som en enkeltmadsvirksomhed med VSO?

De bedste hilsner
Mathias Meldgaard Pedersen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS vil være lige så svært at administrere som VSO - same same vil jeg sige, og der er så også andre både for og bagdele ved det - Læs evt mere om IVS HER, der kan du også se at det ventes at komme 1/1-2014 eller - senere, afhængigt af bekendtgørelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er også ved at finde mig revisionshjælp til at hjælpe med VSO. Jeg vil bruge VSO til kunne at trække penge ud indtil topskat... Jeg har bare liiige et par spørgsmål inden jeg springer på en revisor.... tror også det vil kunne afklare noget for andre.

Hvor beskattes jeg som følger og hvor betales skatten fra: 

Ved årets udgang er overskuddet 200.000,-. Jeg trækker 50.000 ud til mig selv, så jeg holder mig under topskattegrænsen. Det vil sige der er 150.000,- tilbage på firmakontoen. Skal jeg betale 25 % af de 200.000,- og herefter de resterende 21 % af de 50.000,- jeg har hævet til mig selv. De 25 % betales vel fra firmakontoen, men hvad med de resterende 21 % jeg betaler af de penge jeg hæver til mig selv, betales de ud af de 50.000,- jeg hæver eller fra firmaet...

I mit hovede vil det være nemt at overskue, hvis man skal betale 25 % af hele overskuddet, som betales af firmaet og så ca 21 % af de penge jeg hæver. Det vil sige at jeg sætter 50.000,- ind på privat konto og til Juni betaler 10.500,- i skat af de 50.000,- så der er 39.500,- tilbage på privatkontoen.

Hvis det er smartest at forskudregistrere her i september, hvad skal jeg så forskudsregistrere ved et forventet overskud på 200.000,-

Ved ikke om indlægget blev for indviklet, men håber på svar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..kan ikke se, hvor du betaler topskat henne?

Peter

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)