Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragten på en sample via Aliexpress...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Bizzi.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg melder mig lige på banen mht. leverandør.

Jeg bruger altid DHL (også selvom det er dyrere), og har lov til at betale evt. told fra Kina direkte til deres budbringer via dankort terminal. Det er altså bare noget der virker, også selvom de til tider er lidt dårlige til at aflevere pakkerne det rigtige sted.

Da jeg bestile samples hjem fik jeg dem bare til at sende gratis med China Post ting... Min sample gav jeg ca. 300-400 kroner for, og den blev ikke taget i tolden.

Kristoffer

Læs mere om på Tempest.dk

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det! Men det lyder da ikke så godt, at de DHL leverer på forkerte adresser?


Du har nok købt en vare med Free Shipping, men så er det (vist nok - har jeg hørt) bare fordi de lægger den oven i prisen på varen i stedet. Og at det i sidste ende bliver meget dyrere... (Correct me if Im wrong..)

Og så tænker jeg lidt på, for der skal jo egentlig betales told, hvordan det ser ud i ens regnskab at man har købt en vare til den pris i Kina - uden tolden er nævnt? Altså jeg er ingen regnskabshaj, men told noteres vel ligesom moms osv. i regnskabet? Det var jo en lidt anden snak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NIFTY BY NEHL:
Og så tænker jeg lidt på, for der skal jo egentlig betales told, hvordan det ser ud i ens regnskab at man har købt en vare til den pris i Kina - uden tolden

det korte svar er jo at hvis det er en toldpligtig vare (og ikke mærket sample without commercial value og gjort uegnet til videresalg (klip i kraven e.l.) så handler det for en virksomhed ikke om at "varen blev ikke taget i tolden" - man er forpligtet til at sørge for fortoldning helt enkelt. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er præcis det jeg mener med mit svar til Kristoffer ovenover -  Så hvorfor citere mig ?! Nu ser det jo lidt ud som om, at jeg ikke sørger for at fortolde...

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

NIFTY BY NEHL:
Ja det er præcis det jeg mener med mit svar til Kristoffer ovenover -  Så hvorfor citere mig ?! Nu ser det jo lidt ud som om, at jeg ikke sørger for at fortolde..

for at svare det med hvordan det ser ud i regnskabet

Du har helt ret i tanken (og ingen var vel i tvivl om at du ikke lod ting slippe gennem) - Det skaber naturligvis problemer som importør at bare lade ting "slippe gennem tolden" - du skrev det bare så uklart at det lignede et spørgsmål for mig med hvordan det ser ud i regnskabet så!

Det ses vel ikke specielt af regnskabet hvor næppe nogen vil opdage manglende told på enkelte specifikke varer - men det gør det ikke lovligt at en importør bare "glæder" sig over den "slap" igennem - så helt som du gør det - Man skal aktivt henvende som importør for at få fortoldning korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen  er vi da enige. Det var ment som i "men puuuuha da Kristoffer hvordan vil DET ikke se ud..."....

Men okay - tolden behøver ikke udspecificeres i regnskabet så. Super.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)