Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg kræve for at lukke min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu handler det jo mest om at starte og vækste sin virksomhed. Men jeg er blever tilbudt et interessant arbejde hvor jeg vil blive bedt om at lukke mit firma, da det er konkurrerende virksomhed. Der er jo fordele ved at have moms-nummer og kunne trække udgifter til it-udstyr m.v. fra.

Nu har jeg jo ikke haft den vilde omsætning, men måske mellem 2- og 5000,- pr måned. Hvor meget bør jeg forlange "ekstra" i løn for at lukke mit moms-nummer? og hvad med en exit-strategi hvis min ansættelse ophører igen? Er der nogle guider eller tommelfingerregler for hvordan og hvad jeg bør forhandle mig frem til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke du kan få det store. En ny arbejdsgiver vil vel kræve, at du bruger al arbejdstid der, og så skal du jo ikke ha firma.
Med en begrænset omsætning er din fortjeneste vel til at overse, og uden cvr kan du få a-kasse hvis det går galt. Dit cvr nr får du let igen når du vil
Jeg ville sige max 5 gange dit overskud (ikke oms) hvis den nye er vild efter dig, men det skal så være fordi han så får dine kunder og dermed kan lave det samme overskud, nu i hans egen forretning
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald være sikker på, at det virksomhed du fremover skal være ansat hos, ikke bare fyrer dig efter en-to måneder efter at du har lukket dit firma. Hvis man er en negativ person kunne man jo komme til at tænke på, om det mon kunne være et trick for at få dig til at lukke dit firma, så slipper de for en konkurrent. :)

Og hvis jeg var dig ville jeg nok også undgå at skrive under på, at du ikke må arbejde i et konkurrerende job, efter et eventuelt fremtidig fyring/opsigelse.

Du bør kræve en eller anden form for sikkerhed for, at du ikke bliver opsagt inden for kort tid.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Bestemt godt råd at sikre dig længere opsigelse mod at lukke virksomheden. Har du fornemmelse af, at det er det det går ud på, skal du jo ikke tage jobbet.

Omvendt med 5000 kr i måned omsætning er det måske ikke årsagen, og selve kravet om,at du ikke har egen konkrrurende virksomhed er naturligt.

Også godt at skyde en evt kunde eller konkurrenceklausul et stykke tid, men den skal jo så også betales hvis den aktiveres
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for jeres svar.

Det var mest noget med en længere opsigelse eller evt en godtgørelse ved evt opsigelse jeg har forestillet mig at ville have ind i kontrakten. Samt selvfølgelig en konkurrenceklausul der ikke låser mig bagefter et evt ophør af ansættelse.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet issue i denne sammenhæng er om jeg må starte op for mig selv igen? Jeg snakkede med min a-kasse i sidste uge, og der sagde de at man da ikke sådan  bare kan åbne og lukke virksomheder! Er der nogle klare regler for hvad der skal til for at starte op igen?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

? Selvfølgelig kan man da det. Hvorfor skulle man ikke kunne det?

Kommer snart...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

? Selvfølgelig kan man da det. Hvorfor skulle man ikke kunne det?

...jeg har ikke undersøgt påstanden! Det var blot hvad min a-kasse sagde. : "... du kan ikke bare åbne og lukke virksomheder"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)