Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal det være så svært at få en firmakonto?? Hjælp

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ZL:
Samme her, Hvis du får problemmer med få oprettet en erhvervskonto imorgen, så gi mig besked, sætter dig i forbindelse med min bankrådgiver (DDB), som er mega hjælpsom. :-)

Siger mange takBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os høre hvordan det går jer med at finde bank - det skal nok lykkes, men jo altid sjovt at se hvilke banker der stiller hvilke krav. Jeg synes som du sikkert forstod, ikke det var så unaturligt og en del har med de nye hvidvaskningsregler at gøre, hvilket er en forskel i forhold til tidligere, men ikke forretningsplan og budget dog - det er dog ting I nok har fordel af at lave, og som man i mine øjne ikke kan undre sig over kræves - men lad os følge med tak

alt godt for opstarten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Lad os høre hvordan det går jer med at finde bank - det skal nok lykkes, men jo altid sjovt at se hvilke banker der stiller hvilke krav. Jeg synes som du sikkert forstod, ikke det var så unaturligt og en del har med de nye hvidvaskningsregler at gøre, hvilket er en forskel i forhold til tidligere, men ikke forretningsplan og budget dog - det er dog ting I nok har fordel af at lave, og som man i mine øjne ikke kan undre sig over kræves - men lad os følge med tak

alt godt for opstarten

vh

Hej igen, nu er der gået sport i den. Det er ikke fordi vi ikke har de ting klar. Det var noget af det første vi udviklede mht forretningsplanen og budget. Jeg ved godt at i alle tænker, hvorfor ikke bare give dem det de vil have. 

Det er mere den behandling vi har fået jeg ikke bryder mig. 

Vi er i gang med et rigtig stor projekt, som snart har kostet os over 1500 arbejdstimer samt rigtig mange penge at udvikle. Vi har en af danmarks bedste programmør som partner, og selvom der har været så mange udfordringer mht til projektet, så vi har vi fået løst dem og glæder os virkelig til den dag vi kan byde alle jer Aminoer velkommen til vores nye portal. Problemet ligger i, at hun siger at de først vil vurdere om vi overhovede er "gode nok" til deres bank. Dette kunne tage alt mellem 5-10 dage. Indtil videre har vi ikke lånt en eneste krone og kommer aldrig til det.

Vi skal bare have en konto som vi kan bruge til vores pbs aftale. Vi skal ikke engang have et kort til kontoen. Det er det der gøre mig sur. Jeg kan virkelig ikke se hvad de skal bruge vores 36 siders foretningsplan, budget på x kr samt vores årsopgørelse til. Jeg ser det som noget meget privat og kun nødvendigt hvis der skal ansøges om et lån. Derfor synes ikke det vedrører en bankrådgiver, når vi ikke beder om et lån, kredit eller dankort/visa mm. 

Og især når jeg ved hvor nemt det har været for andre at få en driftskonto. 

For hver dag vi kommer bagud med bankkontoen kommer vi en dag bagud med pbs ansøgningen. Vi har en deadline vi skal overholde over for vores bruger/kunder. Alle de udfordringer og søvnløse nætter, så er det en skide bankkonto der gøre vi ikke når deadline måske. 

Nu vil jeg ringe til alle banker, en efter en imorgen indtil der er en der vil lave det på max 24 timer, uden at skulle "vurdere os" først.

Jeg vil holde jer alle opdateret. Takker også for alle jeres gode råd og kommentar. Sætter virkelig pris på det.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankrådgiverens svar om "de overhovedet vil ha jer som kunder" lyder tosset, eller som en meget uritineret

Det kan da være sjovt at sætte lidt tid ind på det, og fint hvis du giver os indblik i resultatet. Du kunne jo samtigt lige få de årsopgørelse på en mail (er jo lette at få i pdf fra skat.dk for jer 3) og sende det banken kræver til dem, men krav om hurtigt svar. Mere fordi du skriver det er dyrt for hver dag i taber, og nye banker og 3 personer kan godt tage lidt tid, og selv om Nordea skulle sig ja, og I så fandt en anden, så var det jo bare at sig farvel og nejtak til Nordea og tak til den anden, mere for at redde tid. (du skal naturligvis vente med PBS/NETS aftale til du har valgt)

I vil få masser af ting der kan tænde jer - irritationer med offentlige angivelser og hvad ved jeg, men det er vigtigt, hvis ikke det er rigtigt besværligt og betydende sager, at fokusere på "the business". Jeg skriver det kun for, at I skal have en dør åben og måske klar så I ikke taber den der tid du taler om. I kan altid takke nej og åbne de andre døre du nu checker

PBS og NETS aftale fik jeg senest hurtigt igennem (24 timer) da firmakonto var oprettet - ved at aflevere og underskrive aftalen fra Danløn (kunne være via mange andre) sammen med banken og få dem til at faxe den ind.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Du kunne jo samtigt lige få de årsopgørelse på en mail (er jo lette at få i pdf fra skat.dk for jer 3) og sende det banken kræver til dem, men krav om hurtigt svar.

det kan du godt have ret i. God idé:-) 

Cookie:
I vil få masser af ting der kan tænde jer - irritationer med offentlige angivelser og hvad ved jeg, men det er vigtigt, hvis ikke det er rigtigt besværligt og betydende sager, at fokusere på "the business".

Tro mig, har snart været igennem det heleHvis jeg bare kunne fortælle jer hvad vi har været igennem. Fra advokat, datatilsynet, finasrådet, økonomistyrelsen. 42 siders handelsbetingelser,  møde med SKAT 2 gange, samt et hjemmebesøg den 19.,  diverse godkendelser mm. Konceptet er aldrig set før i Danmark og derfor skulle vi igennem hele systemet. SKAT ved stadig ikke hvordan vi skal forholde os  mht momsen mm. Derfor vi ønsker vi et bindende svar fra dem da vi har fået 3 forskellige ting at vide. Deres sidste responce: ja, hmmm, jo. måske er det....nej vent lige, jeg finder en anden. Den anden.....joo, hmmm, lad os nu se....vi kommer hjem til dig. 

Så som du kan se, har vi haft nok med udfordringer, og havde aldrig troet, at en bankkonto også skulle drive mig/os til vanvid. Som du selv siger her : 

Cookie:
men det er vigtigt, hvis ikke det er rigtigt besværligt og betydende sager, at fokusere på "the business".
- så prøver vi virkelig at holde hovedet kold og arbejde på firmaet. 

og med hensyn til: 

Cookie:
PBS og NETS aftale fik jeg senest hurtigt igennem (24 timer) da firmakonto var oprettet - ved at aflevere og underskrive aftalen fra Danløn (kunne være via mange andre) sammen med banken og få dem til at faxe den ind.
- så ved jeg at det tager længere tid med vores da vi selv designer/udvikler et betalings back end som kræver - API og en godkendelse af det. Vi søger desuden om en special funktion hos dem som vil tage dem min 2-3 uger, før alt er godkendt :-(  så jeg håber du forstår min frustration om en sk.... konto. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder gennemarbejdet og spændende - lad os følge med i både bankernes svar - og i anden tråd jeres projekt og fremgang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Det lyder gennemarbejdet og spændende - lad os følge med i både bankernes svar - og i anden tråd jeres projekt og fremgang

vh

Tak, det vil jeg gøre.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Off topic: Hvor er jeg bare glad for, at jeg skrottede Danske Bank og Nordea, da jeg var rigtig fattig (dengang de ikke gad investere i mig og min mands fremtid, da vi var studerende - i form af lån til lejlighed) og valgte en af de mindste lokalsparekasser i Danmark (som i øvrigt klarer sig rigtig fint trods krisen). Vi har aldrig fået nej til noget som helst i den bank og altid fået perfekt rådgivning!

Nordea har ikke ville lukke min konto, fordi der stod penge på den (ca. 100 kr.) så de vil hellere sende et årligt kontoudtog, hvor det pt. koster dem 8 kr. at fremsende det - det har de gjort i snart 20 år, men jeg har fået 0 kr. i rente, og det vil koste mig 100 kr. at lukke kontoen sidst jeg tjekkede (for omkring 15 år siden), så de 100 kr. må mine arvinger dele... Danske Bank er holdt op med at skrive om de ca. 100 kr. hos dem (de må have regnet ud, at det var mindre på bundlinjen til dem selv - trods alt).

Den lokale sparekasse ordner alt, privatkonti, billån osv., firmakonto med betalingskort tilknyttet - ingen årlige kontogebyrer. Og så kender de rent faktisk både min mand og jeg på fornavn, når vi ca. en gang om året kommer i banken (for de har selvfølgelig webbank og mobilapp som vi benytter til dagligt).

Til trådstarter: beklager jeg kaprer din tråd med ligegyldig information, men jeg synes, det er vigtigt at fortælle, at de gode banker findes derude endnu:-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Hansen:

Cookie:

Det lyder gennemarbejdet og spændende - lad os følge med i både bankernes svar - og i anden tråd jeres projekt og fremgang

vh

Tak, det vil jeg gøre.

Vi oplevede præcis det samme som dig, den gang vi havde brug for en konto og ligesom jer ikke havde behov for kredit eller lån.

Vi kontaktede en del banker og fik også at vide, at de gerne ville se lønsedlerårsopgørelser, budgetter, ejer-kontrakter, forretningsplan osv. Det ville så lige ta' 7-14 dage og de kunne ikke love os, at det ville ende med en oprettelse af en konto.

Heldigvis havde vi en god revisor Tonny, her fra Amino, som kendte nogen i banken, som oprettede kontoen med det samme.

Så måske skulle i tale med jeres revisor, høre om han kan hjælpe jer og lade ham kontakte en bankrådgiver han kender? Det fungerede for os i hvert fald.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
diCEPT ApS:

Alexander Hansen:


Cookie:


Det lyder gennemarbejdet og spændende - lad os følge med i både bankernes svar - og i anden tråd jeres projekt og fremgang


vh





Tak, det vil jeg gøre.




Vi oplevede præcis det samme som dig, den gang vi havde brug for en konto og ligesom jer ikke havde behov for kredit eller lån.


Vi kontaktede en del banker og fik også at vide, at de gerne ville se lønsedler, årsopgørelser, budgetter, ejer-kontrakter, forretningsplan osv. Det ville så lige ta' 7-14 dage og de kunne ikke love os, at det ville ende med en oprettelse af en konto.


Heldigvis havde vi en god revisor Tonny, her fra Amino, som kendte nogen i banken, som oprettede kontoen med det samme.


Så måske skulle i tale med jeres revisor, høre om han kan hjælpe jer og lade ham kontakte en bankrådgiver han kender? Det fungerede for os i hvert fald.


Held og lykke med det.



Hej, jeg vil lige komme med en Update, vi har langt om længe fået vores firmakonto hos Nordea. Vi gav dem simpelthen alt hvad de forlangte. For det ikke ska være løgn, spurgte de efter alt var oprettet. Hvad var det nu jeres koncept gik ud på?? Ha ha. Alt det besvær og de havde ikke engang læst vores foretningsplan, selvom det var et krav. Da jeg så forklarede ham om konceptet, blev han helt Vild. Hmmmm.
Side 4 ud af 5 (41 indlæg)