Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen internet + telefon - Privat eller Erhverv?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i fuld gang med forretningplanens budgetlægning. Og dertil har jeg et par spørgsmål.

Jeg skal, for at hjælpe virksomhedens startvækst, sparer ned på en masse personlige, faste udgifter. Jo mindre jeg har, jo mindre skal jeg have i løn fra starten.

Én af de ting jeg er faldet over, er mobiltelefonabonnementet og bredbåndsabonnementet.

Umiddelbart virker det logisk, at lade internettet og telefonen gå over i virksomhedens regnskaber. Men jeg bruger det også privat? Virksomheden har flere anparter og har derfor ikke registreret adresse på min privatadresse.

Jeg kender dog ikke til reglerne på området og eventuelle faldgruber. Samt eventuelle gnidninger for min privatøkonomi.

Så ærligt: Hvad er for, og hvad er imod? :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver højst sandsynligt lidt klogere ved at læse dette.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var skam godt klar over multimedieskatten.

Så hvis det er eneste "imod", så ser jeg ingen hindring :)

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke andet end at erhvervsabonnementerne ofte er dyrere og bindingsperioderne kan være længere, da der ikke er den samme forbrugerbeskyttelse.

Hvis du vælger at køre det som privat, så er der mange der kan spare penge ved at skifte bredbånd + fastnet til Fullrate. Specielt telefonipakken med fri telefoni til fastnet og mobil for 149,- kr. om måneden, kombineret med en 10 Mbit/s. forbindelse til 199,- kr./md.

På mobilsiden kan du sikkert også spare nogle penge, ved at finde den lavprispakke som bedst matcher dit (kommende) forbrug. Afhængigt af forbruget, så finder du den enten hos Oister, CBB, M1, Bibob, Unotel, Telmore, eller med Call Me POW.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du driver en forretning der har behov for telefon internet osv hos dig personligt, så er der i princip kun multimedieskatten at tænke på og den er - trods forhadt - billig i forhold til selv at stå for det.

250 kr per måned i forskudsopgørelse og i tillæg til selvangivelsen pt 11. Hvis du er lønnet af anparterne (ApS) skal de registrere dig som medarbejder og enten opgive det i et lønsystem eller direkte i e indkomst/letløn i skat, under detaljer, pt B 3 multimedieskat.

Da skatten er ens uanset antal multimedier, gælder det om at ha telefon, computer og internet med  - medens tv eller andet der kan hænge noget sammen med internet IKKE kan høre med

Regningen skal gå til firmanavnet - også af moms hensyn. Nogen mener det kan række, at man beholder privat abonnement men bare skriver firmanavnet i første linje under navn i stedet for ens person navn, og så person navnet i den linje to der ofte findes. Om den helt holder tør jeg ikke sige.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter allerede Fullrate privat samt Telmores 5-timers pakke til mobiltelefonen.
Så jeg mener selv, at jeg står ret billigt i forvejen :)

Jeg var også lige inde og kigge på erhvervsabonnementerne, og kan godt se, at de er dyrere end privat :/

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil stå som medarbejder i virksomheden selvom jeg er partner, da jeg skal stå for al udvikling og derfor skal have en fast månedlig løn, hvilket de andre partnere ikke skal.

Så uanset hvad, skal jeg have en bærbar med hjem for at kunne udvikle hjemmefra, ligesom jeg så behøver en internetforbindelse og en mobiltelefon til teknisk support.

Så jeg kommer nok ikke udenom multimedieskatten uanset hvad, desværre.

Onfone ser faktisk ud til, at have billigere erhvervsabonnementer til mobiltelefonen, i forhold til privatabonnementerne. Det overrasker mig lidt, men det giver da kun en endnu større fordel.

Så det ser ud til, at det kun er bredbåndsabonnementet som vil blive dyrere desværre.

Multimedieskatten, hvornår trækkes den fra lønnen? Før eller efter AM-Bidrag, eventuelt personligt fradrag, etc? :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

micstar:
Onfone ser faktisk ud til, at have billigere erhvervsabonnementer til mobiltelefonen, i forhold til privatabonnementerne. Det overrasker mig lidt, men det giver da kun en endnu større fordel.

 

Husk at de viste priser på erhvervsabonnementerne oftest er plus moms...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

micstar:
Multimedieskatten, hvornår trækkes den fra lønnen? Før eller efter AM-Bidrag, eventuelt personligt fradrag, etc? :)

Der tillægges 250 til din indtægt helt enkelt og af det beløb beregnes am bidrag og a skat (efter atp er trukket fra) så se på de 250 som helt normal skat af indtægt. (de 250 kr trækkes få fra igen i netto)

Eksempel - du har 10.000 kr  i løn og en egenandel til atp på 90 kr og 250 kr i multimedie.

Din nettoøn bliver nu 10.000 - atp 90 + multimedie 250 = 10160 som du betaler 8% am bidrag af - am bidrag går så fra ved beregning af a skatten hvor du også har dit fulde fradrag (som du jo nok har brugt i forvejen - så i princip er de 250 kr et tillæg til løn der udløser fuld skat og am)

250 kr med 50% skat gir 125 kr pr måned for telefon, internet og fri computer - billigt vil jeg sige (noget dyrere for firmaet og for de som ikke kan tage de via et firma)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak:)

Det er jo kun endnu dyrere hvis firmaet skal betale den ekstra løn til mig for også at dække de udgifter for mig, da der så skal betales både skat af min løn og moms af telefon og internet :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)