Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning inden "køb"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :)

Hvis jeg skal betale 1000.- til min revisor, skal jeg så først afhandle med SKAT inden jeg kan overføre 1000.- til deres konto? 

Kan I følge mig? :-)

Vh

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske lige knapt jeg kan følge dig. Hvis du skal afregne med din revisor, må du vel ha haft indtægter og udgifter før i virksomheden (jeg går ud fra du er en virksomhed (CVR), og der har du vel ikke "afhandlet" med skat for hver transaktion. 

Hvis du mener, om du skal ha skats OK til at trække revisor udgiften fra inden du betaler ham, så er svaret nej - det er som alle andre udgifter - du skal regnskabsføre dem - og er de relevante for virksomheden og inden for skat - fradragsberettigede, så er der fradrag, og det klarer revisor vel så også.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med revisoren var egentlig også et eksempel :-)

Men jeg tror jeg kan følge dig...

Lad os prøve med et andet scenarie. Jeg skal bruge 600 kr til at købe noget til virksomheden.

Skal jeg bruge 1000 kr, trække skat (40%) så jeg har de 600 kr., eller kan jeg bare hæve på kortet? :)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber noget til din virksomhed, så skal du ikke tænke skat ind. Det er først når året er omme og dit regnskab fortæller dig at du har tjent X antal kr. Dem skal du så svare skat af.

Køber du en vare til kr. 1.000,- inkl. moms, så skal du betale kr. 1.000,- og udgift føre det i dit regnskab på det beløb.

Ud fra ovenstående lyder det som om at din privatkonto (måske Dankort) bruges til privat og firmabrug. Det kan jeg ikke anbefale. Få dig i stedet en separat firmakonto evt. med tilhørende Dankort og brug det til firmarelateret.

Den klassiske fejl mange nystartede gør at de blander privat og firma. Det resulterer ofte i, at de får brugt for mange af de penge der er indgået i firmaet. Når året så er om skal der svares skat og afregnes moms, men der er ingen penge på kontoen.

Gør dig selv en tjeneste og kig forbi Anette Sand's regnskab for begyndereAmino bloggen...

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dette svar :) Det hjalp mig meget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)