Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovrdan finder jeg ud af hvor meget jeg skal betale i SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

En ven og jeg overvejer at starte virksomhed. Vi skal vel betale B-skat og overskuddet. Men hvor meget i % ville vi skulle betale? Afhænger det er overskuddets sum? 

Håber I gider at tage jeg 2 min. til at svare.

Mvh:)

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af indtægter minus skattefradragsberettigede udgifter (og her kan være lidt dril i f.eks. repræsentation, gaver og større investeringer som skal afskrives over flere år) = overskuddet.

Jeres virksomhedsform lyder lidt som et IS eller I kan starte APS med halvdelen hver.

Det kan jo også være i bare har to personlige selskaber (et hver).

Hvis det bare som jeg tror er personligt selskab, så kan i udskyde skatten ved at anvende virksomhedsordningen, ellers er der ikke forskel på udregning af B skat og A skat. I virksomhedsordningen betaler i 25% firmaskat - men får den igen når i senere hæver pengene personligt - og betaler den indkomstskat m.m.

Du kan gå i din forskudsopgørelse i tastselv skat, og vælge ændre - og så kan du indlægge det beløb i regner med at ha i overskud i virksomheden (du har nok ikke punktet overskud før du er registreret med udvidet selvangivelse - du kan så få svar ved at lægge det som honorar og trykke beregn, så ser du skatten Så længe du kun trykker beregn og ikke godkend sender er ikke noget til skat.

Når i starter virksomheden, bliver I registreret med udvidet selvangivelse og har et punkt for overskud og andre virksomhedsoplysninger. 

Du vil da skulle anslå jeres overskud, og så får du b-skatte kort tilsendt til indbetaling. Når året er slut, så opgiver du det virkelige, og får enten penge tilbage i skat - eller ekstra skat. Du kan ændre dit anslåede overskud et par gange under året for at ramme mest muligt præcist.

Helt basalt set, er der ikke forskel på a og b indkomst og skat - begge følger samme bundfradrag, personfradrag, bundskat, sundhedsbidrag, am bidrag og a skat (eller b - same thing i %) and so on,.

Vælger du ikke at udskyde noget i virksomhedsordningen, kan du bare skatte overskuddet fuldt hvert år 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget simpelt...

først tager du alle din penge og lægger i en bunke, så tager alt hvad du ejer og har og lægger oven i, tilsidst flår du skindet af kroppen og lægger i bunken og så lægger du 10 % til = så meget synes skat du skal betale

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)