Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yourpay's konkurs og betydningen for ikke-udbetalte beløb

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor EU s lovgivning er lavet.

Jeg fandt denne fra 2014:

https://nyheder.tv2.dk/business/2014-04-15-netskonkurrent-gaar-konkurs-kunder-kan-tabe-millioner

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Nu ved jeg ikke hvor EU s lovgivning er lavet.

Jeg fandt denne fra 2014:

https://nyheder.tv2.dk/business/2014-04-15-netskonkurrent-gaar-konkurs-kunder-kan-tabe-millioner

Ewire er et lidt anderledes setup, da pengene der ryger ind på en Ewire konto, ligesom det er kendt fra Paypal, og dermed er der andre regler. 

Så den kan ikke sammenlignes helt med en Merchant provider :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Det er kun Yourpays provision fra hver betaling, som selskabet må råde over, og dermed er det også kun kommissionen, som der er risiko for.

Det mener jeg er helt korrekt. Hvad jeg ikke ved er, om det er så fastlåst at selskabet ikke kan komme til at bruge penge der ikke måtte hæves. Lad os håbe det er tilfældet, at alle indbetalinger står på hvad der svarer til klientindbetaling. Det er jo så også hvad Yourpay skriver selv i artikel der er gammel, så ikke nyt for dem selv - og hvad ex Martin Buch Thorborg forklarer om Dinero aftalen med dem. 

Lidt underligt, at deres hjemmeside stadigt ikke nævner konkursen ligesom den ikke er i statstidende eller registreret i CVR hvor selskabet står som normalt. 

Det ville da klæde dem at sende ud til alle kunder - at jeres tilgodehavende er sikrede - men udbetaling vil kunne tage lang tid

Der må vel også kunne være to stadier?

1
de penge som webshop kunder har betalt men hvor varen ikke er afsendt - pengene tilhører forsat webshop kunden (her kunne man formode man kunne gøre alm kreditkort indsigelse til bank/master ud fra manglende leverance)

2
De penge som i princip bør være frigivet til webshops der har leveret varen og derfor må capture pengene

nå - der MÅ komme mere officielt orientering, jeg synes fra 30/9 til nu 6/10 det er ringe at der ikke kommer en klar redegørelse fra dem - SÅDAN er pengene sikret eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Det er kun Yourpays provision fra hver betaling, som selskabet må råde over, og dermed er det også kun kommissionen, som der er risiko for.

Det mener jeg er helt korrekt. Hvad jeg ikke ved er, om det er så fastlåst at selskabet ikke kan komme til at bruge penge der ikke måtte hæves. Lad os håbe det er tilfældet, at alle indbetalinger står på hvad der svarer til klientindbetaling. Det er jo så også hvad Yourpay skriver selv i artikel der er gammel, så ikke nyt for dem selv - og hvad ex Martin Buch Thorborg forklarer om Dinero aftalen med dem. 

Hvis pengene er hævet fra en klientlignende konto, og brugt i selskabets drift, så skrifter sagen pludselig karakter, da det er et alvorligt brud på loven, som medfører personlig hæftelse. Og så bliver der nok også rejst straffesager, da dette sanktioneres hårdt for at opretholde tilliden til systemet. 

Konkursen kommer først på Statstidende, når Sø-og Handelsretten har udpeget en kurator til boet. Så der kan sagtens gå dage eller en uges tid.

CVR.dk bliver først opdateret, når ovenstående er sket, så der kan sagtens gå flere uger eller sågar måneder, før det bliver synligt der. 

Men det er besynderligt, at man ikke lige har skrevet noget på hjemmesiden, når nu man har opdateret Google business og alle sociale medier...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Ewire er et lidt anderledes setup, da pengene der ryger ind på en Ewire konto, ligesom det er kendt fra Paypal, og dermed er der andre regler. 

Så den kan ikke sammenlignes helt med en Merchant provider :)

Okay, det vidste jeg ikke. Faldt bare over det.

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Fra  KaffeRist Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der udpeget en kurator: Advokat Kristian Gustav Andersson fra Lundgrens Advokatpartnerselskab.

https://www.yourpay.io/?fbclid=IwAR0VBGuexfS9coAHGNu9Stktqsr8WHxAvp7UHHRKlwmVcNTRhozITKdERoE

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)