Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogle forklare mig problemstillingen omkring medierne og facebook, og forslag til medierne generelt.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa


Det kan godt være jeg er lidt tungnem, eller meget tungnem i nogle situationer haha. Men jeg forstår simpelthen ikke den problematik der er med Facebook og medierne og de nye regler i Australien og flere andre lande vil lave... 

For alle andre virksomhedstyper, webshops osv, der er det mig bekendt fedt at at man får alle mulige til at linke til ens shop, give omtale osv. Men når eksempelvis en af mine venner linker til en artikel på BT i et opslag på facebook. Så er det et problem og ikke gratis reklame? Tværtimod vil de have betaling for at andre linker til deres artikler... 

Altså jeg har da jævnligt via andres opslag på facebook gået ind på medier jeg normalt ikke besøger, fordi linkets overskrift fangede mig, og når jeg så eksemepelvis er kommet ind på TV2 Nord for at se noget, jamen så falder jeg over noget andet inde på deres side som jeg så også læser. Ugen efter er det måske Sydfynske avis eller noget helt tredie. Det kan også være diverse fagblade osv. Grundlæggende gør de links (som de nu ikke må gøre gratis i Autstralien) at jeg kommer ind på deres sider... Det troede jeg var godt? Jeg ville aldrig gå ind på de medier hvis ikke fordi nogle delte links og man så en overskrift. 

Noget lidt andet i samme sammenhæng. Nogle gange er det til en betalings artikel man kommer ind på. Så ærgrer man sig. Reklame for kun xx kr. for 3 mdr eller lignende... Men hvad nu hvis jeg bare gerne ville betale 5 kr. for den ene artikel og ikke mere. Jeg køber ikke 3 mdr abonnement for en artikel. Men 5 kr. kunne jeg i nogle sitationer måske godt fristes af. Det kunne være en klippekort ordning, at man køber for 50 kr. og så kan man læse 10 betalingsartikler, eller hvis nogle artikler er større koster de måske 2 klip. Men mere grundlæggende det princip. Jeg tror da det ville give flere penge i kassen. 

Helt optimalt ville det være hvis en række medier gik sammen og man kunne bruge samme klippekort ordning hos både Politiken og Ekstra Bladet og måske nogle fagblade eller noget. Så man ikke skulle have 1000 forskellige brugere. Men bare et "medie klippekort"... 

Men som starten siger, hvorfor er det et problem at folk deler mediernes artikler på facebook? Jeg forstår det ikke. Nuvel var det komplette artikler, men så er det jo brud på ophavsrettighederne. Så længe det kun er et link forstår jeg det ikke. 

MVH
Hans

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)