Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent eller designbeskyttelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over at folk betaler for patentadvokater i dyre domme, men håber på at kunne få et svar alligevel.
Hvor nyt skal et produkt være for at det er relevant at søge patent fremfor designbeskyttelse? Vil jeg fx kunne søge patent på noget jeg har lavet af dele købt i Jem og Fix, men sammensat på en førhen uset måde? Eller skal det indeholde helt nye komponenter ingen før har haft adgang til?

Grunden til at jeg overvejer designbeskyttelse er at det er et nyt produkt i et allerede eksisterende marked, men stadig på ingen måde ligner de eksisterende produkter.
Jeg vil sammenligne mit produkt til cykelmarkedet og sige at det svarer til en ladcykel i forhold til en alm cykel.

Håber det er til at forstå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor delene kommer fra er ikke afgørende - men det skal være en nyskabende teknisk løsning - 
Krav til patent  - som er ganske dyrt at få er

  1. Den skal være ny. Nyhedskravet er absolut og meget vigtigt. Det betyder, at opfindelsen eller et identisk produkt eller en fremstillings metode ikke må have været solgt, fremvist eller demonstreret offentligt, før ansøgningen indleveres
     
  2. Den skal have det som så smukt hedder "opfinderhøjde". Det betyder, at det ikke må være åbenlyst for en fagmand fra det pågældende tekniske felt, ud fra den kendte teknik samt opfindelsens problemstilling at fremkomme med samme løsning
     
  3. Den skal være industrielt anvendelig. Det betyder, at opfindelsen skal kunne udmøntes i en teknisk løsning og den skal kunne fremstilles (og eventuelt sælges)

Designbeskyttelse er noget helt andet - og igen kan den godt indeholde fabriksfremstilllede dele, men skal - have et unikt design

læs https://johnhannover.blogspot.com/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

Ofte handler det om, at HVIS man har noget nyt- så skal det ud over rampen og på markedet - som I sig selv giver noget designbeskyttelse og så skal man være hurtig med godt salg - og måske - slet ikke være så bekymret for efterligninger - som for om man skaber marked

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikhelovic

Det med at tage patent eller design beskyttelse er noget, vi i Patent- og Varemærkestyrelsen jævnligt taler med andre iværksættere om.

For at kunne give dig en forståelse af forskellen foreslår jeg derfor, at du kontakter Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice på 43 50 83 01. Det er helt uforpligtende for dig at tale med os, og vi kan formentlig give dig nogle bud på, hvordan du kommer videre i processen.

Vh Lonnie / Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)