Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

US Green Card lottery (dvlottery) er nu åbent!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej folkens,

Er du en af dem der går og leger med tanken om at bo og arbejde i USA? Det amerikanske Diversity Visa Lottery (også kaldet Green Card Lottery) åbnede igår, og er åbent for tilmeldinger indtil 7. november.

Det koster intet at deltage, med mindre du rent faktisk vinder (hvorefter det koster få tusinde kroner for vaccinationer, immigrationspakke osv), og eneste krav er at du har ren straffeattest og minimum hvad der svarer til en amerikansk highschool uddannelse (dansk studentereksamen eller tilvarende er faktisk nok).

Jeg deltog i 2013 og vandt i første forsøg, som nogle af jer herinde allerede ved. Jeg bor og arbejder idag i New York, og har ikke set tilbage siden :) Så er dette noget der har interesse for dig, så tilmeld dig!

Du tilmelder dig her: https://dvlottery.state.gov. Brug altid denne URL, andre URLer er formentlig firmaer der kan "hjælpe" dig med at tilmelde dig, hvilket er en unødvendig service at betale for.

Held og lykke!!

Kristian

Tilmeldt 7. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

jeg har tænkt mig at ansøge om DV lottery. Kan du fortælle mig hvordan er reglerne når man kommer til usa? skal man ha et arbejde inden man kommer osv?
tak på forhånd

mvh. Kim
Tilmeldt 6. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Er dette reelt

Get more facebook exposure  https://www.ibuyfans.com/

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Hvis du skulle være heldig at vinde, så kræver det ikke at have arbejde for at flytte derover. Du kan dermed få papirerne på plads først, og derefter flytte over og lede efter et arbejde.

Kristian

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lotteriet er bestemt reelt, men Trump har talt om at nedlægge det så om det stadig er det i fremtiden er lidt usikkert pt. Dog er jeg ikke sikker på det er noget han bare lige kan gøre, men kort sagt så er det reelt og gratis at deltage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle der ønsker dette, så er det vigtigt lige at påpege at hvis du vinder i dette lotteri så vinder du også privilegiet at du bliver skattepligtig i USA for din globale indtægt, og du kun kan slippe ud af det gennem en såkaldt "havelågebeskatning".

Penge du tjener på fast ejendom bliver beskatningspligtig i USA, hvis du tjener over ca 100000$ uagtet hvad du betaler i skat i Danmark, så skal du betale tillægsskat i USA. FATCA/FINCEN regler er ret brutale!

Tilmeldt 7. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Skal man selv betale for opholdt mens man søger arbejder i USA? jeg er bygningingeniør med erhverserfaringer og vil gerne komme til USA for at arbejde. 

mvh.

Kim

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

selvfølgelig skal du det :) der er ikke socialhjælp, så man bare kan rejse til usa og søge arbejde :)

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Ja, man er selv ansvarlig for alle sine omkostninger, så modellen med at tage herover og derefter lede efter arbejde kan kun anbefales hvis man har en økonomi der tillader det, eller evt har venner/familie man kan bo hos så omkostningerne holdes nede.

Kristian

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)