Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat af penge fra udland til mellemhandel.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg har en person (langt ude i familien) i USA for hvem jeg er mellemmand på private køb af brugte reservedele og motorcykler,(kun købt privat).
Dvs. at han sender mig penge via paypal eller bankoverførsel og så køber jeg tingene for ham, enten kontant, bankoverførsel,eller mobilepay.
De indkøbte ting står så opbevaret hos mig på ubestemt tid indtil vi sammen beslutter at sende dem til USA.
Det er ren privat køb. og kun hobby. Der er ikke noget videresalg forbundet og jeg får ingen økonomisk gevinst.
Mit spørgsmål er så hvordan jeg står skattemæssigt?
Skal jeg betale skat af hans penge, der overføres til mig?
Kan jeg sikre mig mod at betale skat ved at vi skriver et stykke papir på at han er den retsmæssige ejer af de indkøbte ting?

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver intet om hvor store beløb der er tale om ?

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, alt mellem 1000 kr og 45000kr

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, mellem 1000 og 10000 kr pr overførsel og en’ overførsel af ca 45000 kr. Ialt over de sidste 3-4 måneder Ca. 65000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

udgangspunktet er at man ikke betaler skat ved at være mellemmand ved ven eller families køb fra udlandet når man intet tjener - da man jo har samme indtægt som udgift også MEN med 65.000 kr på 12 mdr så ville jeg ikke føle mig sikker på, at skat ikke ville mene det var lidt erhvervsagtigt og måske kalde dig momspligtig (også ved salg ud af EU) og tale om eksportregistrering osv - det kunne jo være 200.000 om året - så måske det er klogt at skrive til skat og beskrive hvad I laver og få et svar. Skat er i alle fald jo indtægter minus udgifter og i så fald er det vigtigt at han har ejendomsretten 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jeg vil prøve at skrive til dem.

Har dog svært ved at finde rundt på deres side og finde det rette sted at skrive til dem...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

log ind på skat.dk og så øverst - kommunikation - og så skriv til skat - vælge emne - og skriv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, har skrevet til dem. Så må vi se om jeg har valgt den rigtige afd. at skrive til... ellers sender de den forhåbenligt videre.
Foreløbigt tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)