Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg har søgt Om patent og prøver nu at finde en virksomhed eller en firma i Danmark eller i udlandet som kan hjælpe mig med at fremstille en prototype. Jeg har nu selv fremstillet et prototype men den er ikke helt praktisk. Er der nogen som kan hjælpe mig med det eller har et forslag eller ide omkring hvad jeg kan gør. 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sam42

Du skal nok være lidt mere præcis i hvilken type prototype du har behov for.

Der findes jo mange typer af prototyper.

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 3. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Damvig 

Det er en mekanisk håndmaskine 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam42

Du er velkommen til at give mig et kald på 30573736 så vi kan se om det er noget vi kan klare ellers er jeg sikker på at jeg kan hjælpe dig videre.

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 27. Nov 21
Indlæg ialt: 17
Fra  Think Shape Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
At fremstille en protoptype er nemt, og kan forståes som at lave en stak pandekager, den "første pandekage" (prototype) fejler altid;)
Nogle prototyper, handler kun om funktionen, mens andre handler om form og design. Kan du lave en prototype i model ler er det en fin prototype når det handler om form og udtryk.
Men hvis prototypen skal undersøge funktionen af det endlige produkt er model ler nok ikke det bedste.
Så du skal mere se 1'ste prototype som en del af vejen til designet af det endlige produkt end at første produkt Er det endlige produkt.

Det du også skal tænke på er hvad du vil give for hjælpen til at få lavet en prototype, samt om du skal producere og distrubuere mv. eller om du enlig bare har brug for produktet.
Så gør det helt klart hvad du for venter af dem der skal hjælpe dig videre, skal hjælpe dig med.
Design afklaring eller at producere prototyper, samt hvad du er villig til at betale for det.
Tilmeldt 3. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ask N

tak for alt det viden og information som du deler med mig da jeg er ny i den her område. jeg behøver hjælp med design og afklaring så at jeg kan have en optimeret eller aktivt prototype (fejlfri) som jeg kan vise frem for interesseret køber. 

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en elektromekanisk prototype skal du vide de er dyre. Jeg er selv maskiningeniør og ved lidt om det fra mit studie.

Der er også flere ting der hænger lidt sammen med en prototype. En mock up kan laves i alt muligt og kan belyse alt fra design til teknik. En mock up kan evt laves i lego.

En funktionsdygtig model kan lave "prove of concept" altså virker din teori virkelig også.

Grunden til jeg siger det kan være dyrt at lave en prototype er at:

1) Du skal have en til at tegne dit produkt

2) Du skal have fremstillet produktet i én eller meget få versioner. Generelt er det meget dyrere at lave 1 udgave af en istedet for masseproduktion.

Jeg synes du skal google mekatronik udvikling. Jeg har selv kigget lidt på cb svendsen, men har ikke brugt dem.

Noget andet du kan gøre er at lave det selv. Sæt dig ind i et 3d cad tegneprogram og tegn din dims. Så tag kontakt til et af de gør det selv værksteder der findes i landet hor man kan dreje og fræse og 3d printe. Det er klart det billigste.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg fablabs og besøg erhvervshusene. Det er et godt sted at starte før du finder ud af om du skal bruge 1mio til udvikling af prototype eller en studerende kan lave lidt til nogle tuseinde kroner.

Der er også konsulenthuse som du betaler 5000kr for en halv dam med brainstorming og så kommer videre

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)