Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af andres produkt til eget produkt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
Som overskriften også beskriver, hvilke regler er der omkring brugen af andres produkter til ens eget produkt?
Hvis jeg laver en lampe, så skal jeg bruge en fatning samt noget ledning. Skal man have en aftale med producenten af ledningen og fatningen om brug af deres produkt til videresalg i form af mit eget produkt?
Mvh Mathias
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mathias,

Generelt når man køber et produkt, så må man gøre hvad man vil med det.

Undtagelser, som jeg lige kan tænke på: kunstværker (som ikke må ændres) og patenterede anvendelser.

Hvis du vil fremstille en lampe, så er risikoen for problemer på denne front meget små.

Men du skal overveje CE mærkning. Søg på "eu ce certification".

Herunder RoHS complient materialer. Overvej brændfare. Hvor mange watt vil du godkende lampen til (husk glødepære stadig findes).

Held og lykke med projektet,

Rune

Tilmeldt 20. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Lesak Consult Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Som jeg ser det, er det du snakker om (ledning & fatning) nærmere komponenter end færdige produkter. Under alle omstændigheder, er der ikke noget problem i det. Det kan faktisk være en fordel at benytte produkter som allerede er godkendt. Eks. godkendt strømforsyning, fjernebethening, dimmer eller lignende til et elektornisk produkt, da man derved kan "genbruge" godkendelserne fra delprodukterne. Bemærk at du juridisk set bliver betragtet som producent, såfremt du ændrer og/eller markedsfører et produkt i eget navn. Hvis du arbejder på en lampe, skal du være opmærksom på at reglerne til CE-mærkning er ret omfattende, og at du formentlig vil skulle bruge hjælp til arbejdet. Held og lykke med projektet! Vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)