Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Validering af udenlandsk kunde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg er blevet kontaktet af et udenlandsk firma (EU), med henblik på at køb af produkter.

De ønsker 15 dages kredit.

Jeg har modtaget VAT nummer (er gyldigt) samt bank oplysninger.

Hvordan kan jeg sikre mig yderligere.

Er der steder hvor man kan kredit tjekke et udenlandsk firma, eller er der andre muligheder.

Jeg har andre udenlandske kunder, så det er ikke nyt at sælge til udlandet, men de betaler alle inden levering.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er helt normal praksis indenfor EU at de første 3-4 handler er forudbetaling, når der er tale om en ny ukendt kunde.  Du kan evt. give dem lidt kontaktrabat.  På mig virker det lidt mistænkeligt at de kun ønsker 15 dages kredit og hvorfor oplyser de deres bank?  Hvor stort et beløb er der tale om ? hvad land er køber fra?  

Du kan sikre dig ved at lave en kredit forsikring https://www.eulerhermes.com/da_DK.html 

Alternativt kan du få gratis hjælp af eksportrådet under udenrigsministeriet https://thetradecouncil.dk, de vil kunne vejlede dig om hvad du bør gøre. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ravn:
Det er helt normal praksis indenfor EU at de første 3-4 handler er forudbetaling, når der er tale om en ny ukendt kunde.  Du kan evt. give dem lidt kontaktrabat

Forud betaling kender jeg godt selv og mine nye leverandører bruger det også overfor mig.

Jeg er selv skeptisk, tror det er er noget uldent ved denne henvendelse. Jeg har også tænkt at kontakte kredit forsikring, da de ud fra de oplysninger jeg har burde kunne se om det er noget de vil gå ind i.

Tak for svar

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Godt du selv er skeptisk.  Gad vide om der er tale om nogen der forsøger at udgiver sig for at være et reelt firma,  har du prøvet at ringe til firmaet? 

Jeg vil klar anbefale at du søger råd hos eksportrådet, som har folk i alle EU lande. 

Held og lykke

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)