Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IMPORTREGISTRERING spørgsmål

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

nix importregistrering er for alle ting der købes til videresalg men importregistrering er jo gratis og er bare et kryds når/hvis du alligevel cvr registrerer.

Ja 300 kr per pakke og post dk er en skidt kombi - har du overvejet om det kan fåes fra EU

husk du sparer momsen og blot skal angive importmoms hvis du ud over importregistreing også er momsregistreret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John H

Du skrev :

" har du overvejet om det kan fåes fra EU

husk du sparer momsen og blot skal angive importmoms hvis du ud over importregistreing også er momsregistreret"

Kan du uddybe det lidt mere....?
Hvis jeg får varer til DK fra Pakistan og gennem England, hvordan er det så mht moms....?

Mvh
UA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fra EU er der slet ikke moms som momsregistreret og ikke behov for importregistrering. Uden for EU kræves importregistrering

Man skal ved import som momsregistreret istedet angive importmoms og du ser begge dele i dette LINK 

Den der importerer til England fra Pakistan betaler formentlig told i UK - og du har ikke behov for importregistrering hvis du køber af et UK selskab som jo så har klaret importen fra Pakistan til UK- Momsen er så som vist i i linket for import fra EU - koster ikke men skal angives

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 52
Fra  Awi Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ALTID (hvad enten du handler som privetperson eller er et firma med cvr-nr) importørregistreres, så snart du køber varer hjem til Danmark, med henblik på videresalg.
Grænsen med de 80.- gælder både for private og erhverv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jannijanus:

1

Du skal ALTID (hvad enten du handler som privetperson eller er et firma med cvr-nr) importørregistreres,

 

Du kan vel ikke momsregistrere dig uden at stifte virksomhed = få CVR - men du kan godt undlade momsregistrering og kun importregistrere hvis du er overbevist om at sælge for under 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - du betaler så moms ved importen - enten lokal moms ved import fra EU fra leverandør landet - eller Dansk moms fra uden for EU

jannijanus:

Du skal ALTID (hvad enten du handler som privetperson eller er et firma med cvr-nr) importørregistreres, så snart du køber varer hjem til Danmark, med henblik på videresalg.

Men jo kun hvis varene købes uden for EU eller er der ikke krav om importregistrering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Man skal ved import som momsregistreret istedet angive importmoms og du ser begge dele i dette LINK 

Jeg har læst dit link i dit svar (infact jeg har læst næsten hele din blog), jeg er bare lige i tvivl om en lille ting.

Du skriver i dit link at hvis man importere fra Asien, så skal det ""bogføres som moms af varekøb mm fra udlandet under salgsmoms og helt samme tal bogføres under købsmoms. Ingen effekt for virksomheden""

Det var lige det der forvirrer mig lidt.... Hvis jeg f.eks. køber en ting til 100 kr fra Asien med henblik på videresalg, skal jeg så ikke først betale 25% moms når den kommer her i landet? og så kræve 25% moms når jeg sælger den videre...? 

Har du evt mulighed (og tid) for at demonstrere det via et lille regnstykke...? Altså hvis vi bare tager de 100 kr, hvad sker der så med de 100 kr hele vejen (told, købsmoms, salgmoms og skat).

Som sagt, jeg har lært en del på din blog, mangler bare lige et få et par småting på plads...

MVH

UA

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved varen for 100 kr  betaler du told (? %) og moms (25%).

importmomsen er så 25 kr.

Når du sælger varen for f.eks 200 kr, opkræver du momsen på 40 kr, når du er momsregistreret.

Så i sidste ende betaler du til staten forskellen:  kun 15 kr i momsen. Disse 25 kr får du jo tilbage fra din salgsmoms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Ved varen for 100 kr  betaler du told (? %) og moms (25%).

importmomsen er så 25 kr.

Told beregnes ud fra vares pris + fragtomkostninger.    Moms (25 %) skal beregnes ud fra den indfortoldede vares pris altså:    varens pris + told  

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Moms (25 %) skal beregnes ud fra den indfortoldede vares pris altså:    varens pris + told

+ porto

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)