Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I konkurrence med det offtenlige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Alfa Fredensborg Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejder som selvstændig med misbrugsbehandling og har gjort det i 20 år efterhånden.

I starten var der ingen psykiatriske klinikker og Kommuner der havde særlig stor interesse for at selv hjælpe denne målgruppe.

Dette har dog ændret sig i de sidste år. Nu er det sådan at Kommunerne visiterer til deres egne tilbud samtidigt med at de operer som private aktører. Dette giver en voldsom skævvridning af konkurrenceforholdene, da de private (mig og andre) er vant til at konkurrere på kvalitet. Så er kommunerne selvvisiterende og kan på den måde visiterer til sig selv uanset kvalitet og pris. Det er jo ikke alle borgere der ved at der er valgfrihed på misbrugsbehandling og man kan frit vælge et lignende tilbud som det Kommunen henviser til.

Jeg vil gerne høre jer herinde om i har oplevet at blive "skubbet" ud af markedet af det offentlige, der pludselig begynder at udbyde de samme ydelser som jer.

Det jeg selv har gjort indtil nu er at være synlig på forskellige platforme og udbrede budskabet om at borgerne rent faktisk har en valgmulighed.

Det steder jeg er involveret i hedder Alfa-Fredensborg og Alfa København. Vi behandler både alkoholmisbrug og stofmisbrug. Man kan være indlagt og man kan modtage behandlingen ambulant.
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ingen tvivl om at folk som vil i misbrugsbehandling, oftest bliver henvist af deres læge.. og derfor til det offentlige.

Du ku jo komme ind på www.behandlerlisten.dk og så vente på at nogen finder frem til dig der. ?

Jeg tvivler på at folk googler misbrugsbehandling.. de fleste betror sig til deres læge.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du beskriver en situation som ikke er helt usædvanlig i et samfund med blandingsøkonomi. Da Aminos stifter startede Jubii.dk, der var den største danske horisontale Internetportal i sen 90'erne og første halvdel af 0'erne, var Jubi-drengene tilsvarende ude for, at politikerne efterfølgende allokerede store midler til bl.a. TV2's omfattende hjemmeside. De forsøgte gennem en Venstre-folketingsmand at råbe politikerne op mod denne ublu konkurrence. Med svigtende held. Men pointen er, at du i bedste fald kan få en lokalpolitiker eller politikere til at træde i karakter på dette spørgsmål. Opstår der debat, hvor din case bliver nævnt, har du også potentiel omtale. 

Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du rejser noget et vigtigt emne generelt.

Vi er (desværre nogle gange/nødvendigvis) alle underlagt politiske beslutninger samt offentlig forvaltning og det er på denne måde besluttet, eller sneget sig ind, at denne ydelse i større omfang er et offentlig anliggende som konsekvens af realiteterne. Der er følge-konsekvenser og en er at nogle af dem der tidligere løftede opgaven så må arbejde med dette indenfor de rammer der så er nu. Dvs. i yderste konsekvens blive offentligt ansatte (ja øv!).
Jeg synes også det er meget forkert og kender det også selv i en af-art.
Politiske beslutninger laves vel bla. om, via at ytre sig, rejse offentlig debat samt via at folk stemmer på personer de er mere i linje med. Det er svært.
Ja, der burde være et ministerium for ”Unfair og uhensigtsmæssig konkurrence fra det offentlige via obstruerende aktiviteter og fordækte tilskud.” :-)

Men måske er der lidt på vej/det findes:
https://www.danskindustri.dk/brancher/di-radgiverne/fokusomrader/stop-unfair-offentlig-konkurrence/

https://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2017/09/regeringen-vil-sikre-fair-og-lige-konkurrence-mellem-offentlige-og-private-aktoerer


"Bedre klagemuligheder og styrket håndhævelse af reglerne om offentlig erhvervsaktivitet: Regeringen vil etablere en ny klagemyndighed, der på baggrund af klager kan tage stilling til, om erhvervsaktiviteter i stat, regioner og kommuner er lovlige, og om prissætningen er rigtig."


https://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2018/04/fair-og-lige-goer-det-nemmere-at


https://oim.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2017/sep/nu-goer-vi-op-med-unfair-konkurrence/


Måske er der noget du kan bruge i de links. En klagemulighed? (håber du poster evt. svaret her)

Hvis du finder et sted at klage over at konkurrenter (selvejende institutioner og erhvervsdrivende fonde) får statsstøtte via omdirigering af statstilskud i offentlige fonde, så vil jeg gerne høre om det, for det er et andet problem der findes og vi kæmper med.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)