Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I konkurrence med det offtenlige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Alfa Fredensborg Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejder som selvstændig med misbrugsbehandling og har gjort det i 20 år efterhånden.

I starten var der ingen psykiatriske klinikker og Kommuner der havde særlig stor interesse for at selv hjælpe denne målgruppe.

Dette har dog ændret sig i de sidste år. Nu er det sådan at Kommunerne visiterer til deres egne tilbud samtidigt med at de operer som private aktører. Dette giver en voldsom skævvridning af konkurrenceforholdene, da de private (mig og andre) er vant til at konkurrere på kvalitet. Så er kommunerne selvvisiterende og kan på den måde visiterer til sig selv uanset kvalitet og pris. Det er jo ikke alle borgere der ved at der er valgfrihed på misbrugsbehandling og man kan frit vælge et lignende tilbud som det Kommunen henviser til.

Jeg vil gerne høre jer herinde om i har oplevet at blive "skubbet" ud af markedet af det offentlige, der pludselig begynder at udbyde de samme ydelser som jer.

Det jeg selv har gjort indtil nu er at være synlig på forskellige platforme og udbrede budskabet om at borgerne rent faktisk har en valgmulighed.

Det steder jeg er involveret i hedder Alfa-Fredensborg og Alfa København. Vi behandler både alkoholmisbrug og stofmisbrug. Man kan være indlagt og man kan modtage behandlingen ambulant.
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ingen tvivl om at folk som vil i misbrugsbehandling, oftest bliver henvist af deres læge.. og derfor til det offentlige.

Du ku jo komme ind på www.behandlerlisten.dk og så vente på at nogen finder frem til dig der. ?

Jeg tvivler på at folk googler misbrugsbehandling.. de fleste betror sig til deres læge.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172