Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykkeproduktion - hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg er ved at starte et lille smykkebrand op. Jeg har lavet nogle prototyper på nogle smykkedesigns, som jeg ønsker at sætte i produktion. Smykkerne er i ædelmetaller. 

Da jeg hverken har egenskaber eller penge til at få det produceret i danmark, ønsker jeg, at produktion skal outsources til udlandet; gerne Thailand eller et sted i Europa eller lignende. Et sted med en god CSR politik. Oplaget skal ikke være stort.
Dog har jeg svært ved at finde rundt i junglen af produktioner - så det er her, jeg håber, I kan være behjælpelige.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg søger?
Kan I anbefale steder/lande/fabrikker?
Hvad er købsprisen ca. pr. enhed? 

På forhånd tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke til at du har meget kendskab til outsourcing / eller smykkeproduktion, er det tilfældet vil være smartes at starte med Danmark. 

At starte en produktion op i lavtlønslande er desværre ikke bare lige gør, der er rigtigt mange faldgrupper.  typisk er CSR en by i Rusland. Men de helt store problmer er kommunikation, kan du snakke fagsnak  på engelsk?  hvordan vil du sikre dig den kvalitet er som nu vil have de?  hvordan vil du sikre dig imod svindel med ædelmetal indholdet i smykkerne?

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Moeller,
Husk ligeledes at du enten selv skal kunne tegne ædelmetal teknisk (Vigtigt!) - altså kunne tegne så smykket funktionelt fungere nu det laves i ædelmetal som et bløde materialer. Det er super kompliceret. Kan du ikke selv skal du have en leverandør der kan det, eller finde en designer der kan det. Ellers ender du i bedste fald med 100 samples frem og tilbage - eller værste fald at ingen leverandører vil arbejde dig, grundet din uvidenhed.

Vietnam og Thailand er stærke på ædelmetaller, men at du vil lave et lille oplag, well ja, de gode spiller gider ikke lege rundt med dig for 100stk.
De tekniske krav til ædelmetal smykker er hårde, det kræver meget at starte en produktion op og lave et silikone træ (som smykkerne laves på), så skær så meget ind til benet, og sørg for at overholde minimumskrav med videre :)

R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)