Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udbytte fra aktier hvor der i depotet er trukket udbytteskat.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gevinst og tab er del af lagerbeskatningen - så ja - tab nedsætter jo værdien helt som gevinst gør, og det uanset realiserede eller ikke - så den mener jeg er besvaret


Udbytte skal du indregne på tidspunktet retten opnås (det noterede selskabs generalforsamling) OG jeg mener bestemt at du skal bogføre hele udbyttet før skat som financiel indkomst og så skal den betalte skat bogføres i status som betalt skat - Du kommer ikke af med skat af skatten - da dette påføres separat som betalt udbytteskat for selskabet i dettes selvangivelse (udbyttetskatten går dermed med som betalt selskabsskat - på linje med acontoskat f.eks)

Her må du dog nok vente på andre, det er for længe siden jeg har gjort det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

"Udbytte og kurstab/gevinst på børsnoterede aktier er forskellige indkomsttyper. Spørgsmålet er om disse indkomsttyper kan modregnes i et ApS?"

Det med forskellige indkomsttyper formoder jeg at du tænker på fordi du er vant til det i din personlige skat, men det findes ikke på samme måde i selskabsbeskatningen.

Her starter man med "resultat før skat" fra bogføringen (hvor alle former for indtægter/udgifter/tab/gevinst/realiseret/urealiseret er med). Den skattepligtige indkomst starter der, og så kigger man på om der skal justeres.

Der er mange former for justeringer. F.eks. giver omkostningerne afholdt ved selve stiftelsen af selskabet ikke skattefradrag, så de "lægges til". Der er også afskrivninger, udbytter fra unoterede ejerandele, gevinst/tab på unoterede ejerandele og meget andet som giver anledning til at justere den skattepligtige indkomst.

Der er helt sikkert specifikke regler for visse aktiver som begrænser fradragsretten i visse tilfælde, men udgangspunktet er altså "én stor pulje". Ejendomme er en ting hvor der sagtens kan gemme sig sådan nogle begrænsninger.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)