Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpengesystemet bløder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 10
Fra  Artinn Simon Maegaard Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle er sin egen PR-medarbejder i sin egen desperate jobjagt. Der er ikke arbejde til de kloge hoveder og de kloge hoveder gider ikke arbejde. Hvad skete der med arbejderklassen og Danmarks stolte socialdemokratiske tradition?

Hvad skete der med den Danske Model, som netop var en måde at helgardere, at den arbejdende klasse sikrede velstand til dens ofre - ikke omvendt? -OG hvad nu hvis der fandtes en A-kasse som kostede 10,- Kr og skabte 1 job i måneden til den bedste kandidat i en jobskabende iværksætter-virksomhed?

Jeg vil gerne dele en tanke. Tænk hvis du kunne nøjes med at betale 10,- Kr for at finde dit drømme-job som job-søgende. For et par uger siden delte "Løven" Jesper Buch en opfordring til de investeringsparate danskere: "Invester i iværksætteri". Og så tænkte jeg tanken: Ja, okay - jeg er enig i, at vi må fremme iværksætteri. Men ser de fleste det ikke som en usikker investering, at kaste deres surt-optjente midler i grønne pionerer med en lysende ide printet ind på en "naiv" pandebrask?

En sikker investering?

Min kammerat, som er iværksætter og startede sin første forretning som 14-årig fik en ide: Hvad nu hvis de arbejdssøgende betaler 10,- Kr i måneden for, at vi skaber et job til dem i vores netvært af grønne virksomheder, som i sidste ende savner den fornødne kapital, til at ansætte den rette partner for at lykkes?

Det bedste match vinder, de andre har tabt en ti'er

Det kan godt være, at de 10,- Kr gør ondt i lommeuldet, når ansøgningen ikke resulterede i et spændende job. Men til gengæld er chancen større end nogensinde. Jobcentrene bløder falske forhåbninger ud igennem et piskeris, som koster milliarder at vedligeholde. Tænk hvis en brøkdel af disse midler kunne om-distribueres og rent faktisk komme reelle investeringer i iværksættere til gode, der hvor pengene ofte er den eneste udfordring?

Hvor meget kræver en omstilling til realøkonomi?

Faktisk ikke det store. Hvis du overfører 10,- af dine dagpenge til mig en gang i måneden, så skal jeg sørge for, at sætte dig i forbindelse med nogle af landkortest mest interessante virksomheder - måske bliver det ikke dig i denne måned, men til gengæld skal jeg personligt sørge for, at den rette kandidat matcher den helt rigtige mulighed for at skabe tusinder af arbejdspladser i fremtiden. Mon regeringen kan lide denne tanke?

Vær din egen lykkes smed og skil-dig-ud sammen med gruppen af fremtidssynede, der faktisk er ved at skabe bæredygtig vækst i vores samfund - de som politikerne bejler for i deres taler, uden at vide, hvad iværksætteri handler om - nemlig finansiel velvillighed som fortjeneste for hårdt arbejde.

"Invest in people who invest in you" - the Alison Show
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Projektet har ingen gang på jord. Just my opinion.

Punkt 1: Det er ikke meget arbejde du kan udføre for 10 kr. Lyder som en underskudsforretning. Husk på at du skal vurdere jobansøgerne og matche dem med et job og virksomhed der passer til deres kvalifikationer, for kun 10 kr.? Forget it.
Punkt 2: Så snart man har fundet et job melder man sig ud.
Punkt 3: Dit netværk dækker næppe alle brancher og jobfunktioner. Man ender nemt med at betale for ingenting.
Punkt 4: Tror lidt du misforstår a-kassernes rolle. Det er først og fremmest en forsikring i de perioder man står uden job.
De vil (nogle af dem) gerne hjælpe dig videre, men det har aldrig været deres spidskompetence.



Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert at dagpengesystemet godt kunne trænge til en omvæltning.

Som jeg forstår din idé så er jeres fokus på at give arbejdskraft til de nystartede, spirende virksomheder, som måske ikke har råd til at ansætte men som har brug for det for at kunne vækste. Samtidigt hjælper I ledige med rette kvalifikationer til at komme i arbejde.

Umiddelbart synes jeg det lyder som en god idé, men jeg er enig med Jesper I. P om at 10 kr er for lidt at betale.

Og så vil det nok være en god idé at vælge et område at forkusere på, så det ikke er alle brancher I forsøger at finde arbejdskraft til.

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)