Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken A-kasse skal jeg vælge..?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ansat 32 timer som funktionær i et firma, og er også "medhjælpende hustru" i min mands firma..

Vi er pt. begge medlemmer af samme A-kasse, men der er jo INGEN hjælp at hente, når man har div. spørgsmål... Så nu ønsker vi at skifte.. men spørgsmålet er HVORTIL?..

Umiddelbart tænker jeg på Krifa, nogen der har erfaring eller bedre forslag?

KH

Sanne

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du er selvstændig, ville jeg spare disse penge.

Reglerne er ikke særlig gunstige her, og A-kasserne fortier ofte, hvilke problemer der opstår,

når man skal lukke eller skal på efterløn mv.

 

MvH

Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jeg ikke enig med dig Peter

Jeg har netop oplevet stor hjælpsomhed og vejledning fra Ledernes A-kasse netop i forbindelse med at en virksomhed (ApS) skulle lukkes og indehaveren/Direktøren skulle overgå til dagpenge.
Tilmed er den billigere end krifa.dk Big Smile

Dermed sagt at jeg vil vælge Ledernes A-kasse - også som selvstændig.
Vælger man at fravælge A-kassen skal man have rigtig godt styr på privatøkonomien i tilfælde af at det går galt.
Det er jo ikke sådan bare lige at optjene retten til dagpenge igen når først man er ude af systemet.

 

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim!

Det er netop pointen at virksomheden/CVR.nr. skal lukkes for få dagpenge.

Er man medhjælpende ægtefælle..bliver man også betragtet som selvstændig erhvervsdrivende.

Har netop en sag kørende, hvor manden var ansat i ægtefællens virksomhed, og dermed også

bliver betragtet som selvstændig erhvervsdrivende.

Sagen ligger nu i Arbejdsdirektoratets ankenævn, idet manden har fået afslag på dagpenge, og han har

ikke fået 1 krone i næsten 20 måneder.

Og der er ikke den første sag..vi har haft kørende.

 

MvH

Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Den slags sager er efter min mening meget uheldige og et af mange eksempler på at der i vores ellers ret omfattende lovgivning findes både huller, gråzoner og uhensigtsmæssige regler.
En af metoderne til at begrænse (ikke at forveksle med at undgå) problemet er vel at drive virksomhederne i selskabsform ?

Når man så tænker scenariet der indledte tråden igennem er jeg nået dertil at spørgsmålet om hvilken a-kasse der er bedst i realiteten er komplet ligegyldigt. Derimod bør spørgsmålet lyde:

"Hvordan kan jeg hjælpe lidt til i min mands virksomhed uden at jeg risikerer at miste retten til dagpenge?"
Med det rigtige svar vil det være enhver a-kasse der opfylder det oprindelige spørgsmål

Det kan evt. medføre et andet spørgsmål:
"Hvordan sikrer jeg min ret til dagpenge, hvis jeg mister mit job, og IKKE på nogen måde er involveret i min mands virksomhed"

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Selskabsform....ja!

Der bliver man betragtet som lønmodtager, og kører efter et helt andet sæt regler.

MvH

Peter

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen.

Selskabsform....ja!

Der bliver man betragtet som lønmodtager, og kører efter et helt andet sæt regler.

MvH

Peter


Min kone var deltids medarbejder i en institution - og havde den dag hun ikke var i institutionen noget arbejde i min virksomhed -et a/s -

Hun får intet efter hun er stoppet i institutionen - hun kan bare få nogle flere timer i selskabet - så mit eneste råd er - Drop Akassen hvis du er medhjælpende -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar!

Jeg er ikke på lønningslisten i vores firmaer, men håber da på at komme det engang Big Smile

Det er Aps´er vi har (3 stk), men vil gerne være forsikret hvis uheldet er ude på mit nuværende job (der er optræk til krise).... Og så savner jeg lidt et sted at ringe hen, hvis/når man har spørgsmål mht. ansættelsesforhold eller andet (vi har pt. 4 ansatte) - derfor mener jeg næsten at det er et "must" at være i en fagforening..?? - Er jo nok opdraget til at man "skal" være det, og blev helt overrasket da Peter Revisor skrev at man skal spare de penge... Big Smile

Kh

Sanne

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du skal prøve DANA. De har lokalkontorer i hele landet, og det er mit indtryk, at man kan få rigtig god vejledning fra dem.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)