“Mother Nature Doesn’t Care about Your Green Ranking” Friend, The Truth about Green Business Virksomhedernes arbejde med bæredygtighed er om ikke nytteløst, så tæt på at være det. Sådan... Læs mere
Historien fra sidste år og forrige år er nu ved at gentage sig: Fra årets start er alle de etablerede prognosemagere top optimistiske, på trods af, at det foregående år sluttede elendigt tæt... Læs mere
En nyudviklet arbejdsmetode til at lære virksomhedens kunder bedre at kende tager udgangspunkt i forholdet mellem firmaet og dens omverden, når det gælder kunder, leverandører og kommunikation. Ofte kender virksomhederne... Læs mere
A.P Møller – Mærsks adm. direktør Niels Smedegaard Andersen kom i et usædvanligt problem forrige uge. I JyllandsPosten udtrykte en række anonyme medarbejdere mistillid til deres topchef, fordi han kort... Læs mere
Økonomisk Ugebrev har sammen med Willis kortlagt, hvor danske erhvervsledere frygter at komme i klemme med et personligt ledelsesansvar, som potentielt kan koste dem et privatøkonomisk tab, især hvis de ikke har en tilstrækkelig... Læs mere
I sidste års analyse af den nye bestyrelsesprofil skrev vi, at det grå guld dømmes ude, når det gælder besættelsen af nye bestyrelsesposter i de børsnoterede selskaber. Årets opgørelse... Læs mere
Konsulenthuset Spencer Stuart anfører i en artikel i Forbes, at marketingdirektører ofte sidder tilbage med den fornemmelse, at de forventes at have evner som en superhelt i en tegneserie. Det har de naturligvis ikke, men konsulenthuset... Læs mere
Spektakulært gavmilde bonusordninger til topchefer, der med halsløse gerninger bragte deres firmaer tæt på eller over fallittens rand op til finanskrisen, har sat stor fokus på topchefers bonusaflønning... Læs mere
Når Leonardo Da Vinci er gået over i historien som alle tiders bedste og dynamiske opfinder, er det ikke blot fordi han besad et unikt talent for at finde på nye måder at gøre ting på. Han besad også... Læs mere
Ikke to virksomheder er ens, og derfor kan man naturligvis ikke opstille en fast skabelon for, hvem eller hvor mange, der bør sidde i selskabets bestyrelse. Derimod kan man godt systematisere selve processen med at identificere behovet... Læs mere
Værdiskaberne består af korte spots, hvor der beskrives begivenheder, actions, beslutninger og andre tiltag, som ses som mulige og sandsynlige værdiskabere. Formålet er, at inspirere til nytænkning og udvikling... Læs mere
Måske var der andet i vejen med Danske Banks kampagne om 'New Normals' end blot budskabet. Måske er tiden løbet fra det fænomen, at en virksomhed med et budskab blot køber reklameplads til at føre... Læs mere