Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Gider du heller ikke svare dine kunder...?

304 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 March 2019

Jeg prøver at leve et liv uden forargelse (det kan varmt anbefales). En af måderne er at aflevere sin feedback hurtigt og konstruktivt, i stedet for at opbygge frustration. Det gør jeg så ind i mellem ved at sende en mail til en virksomhed.

Og nu pointen: det siger en del om en virksomhed, hvordan den responderer...

Gider den svare hvis det ikke er salg? Løser den problemet? Lærer den? Engagerer den kunden (communities kan være en skarp forrteningsmodel)

Eksempler:

TDC svarer prompte og hjælpsomt.

Topdanmark - truer mig - indtil de opdager at jeg bestyrer 5 blogs - så bliver de meget venlige

DR - glem det - de er totalt ligeglade

Berlingske - du hører aldrig et pip tilbage

Fitnessworld - overraskede over at nogen blander sig...

Airbnb - haha - hvis du overhovedet kan finde en godt gemt kontaktvej ind, så får du venligt svar nogle uger senere når du er kommet hjem fra ferie

Hvordan svarer din virksomhed jeres kunder?

Udover service er der flere forretningsmæssige pointer. Fx er:

  • communities en gyldel forretningsmodel for mange (Lego, GoMore, Samsung)
  • forbedringskultur bygget på feedback.
  • anmeldelser på nettet i vækst som steppebrand - og du bør regne på hvad en dårlig koster dig. Et forsikringsselskab havde 8 meget dårlige anmeldelser udaf ganske få - de kom alle fra personer med relationer til en bestemt kunde. Så en enkelt sur kunde kan skabe ganske meget ravage - fx via 8 personer på forskellige sites - så måske 25 dårlige anmeldelser på en hændelse firmaet ikke lige gad svare og håndtere
  • enhver henvendelse en mulighed for mersalg

Tænk over hvad du kan få ud af dine kundehenvendelser.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Tune blogindlæg Skriv dig op