jannich rindom Kunderne køber "dig " dit produkt er bare en sidegevinst - Jannich Rindom MasterClass i Salg & Markedsføring - Jannich Rindom - Med fokus på det opsøgende salg og mødebooking. - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Kunderne køber "dig " dit produkt er bare en sidegevinst - Jannich Rindom MasterClass i Salg & Markedsføring

Skrevet  13-01-2018 19:26  af  Jannich rindom  

Flere begår den klassiske fejl at de kun fokuserer på salget, og hvor de selv er dygtige og hvor gode referencer de har.

Salget starter meget tidligere i forløbet, også det som kaldes at skabe en relation hvis der er en dårlig relation, eller slet ingen relation ender det oftes ud i ingen salg udtaler Jannich Rindom.

 

Skab en relation og den rigtige relation:

Skab en relation, behovsafdæk kunden, fortæl kunden hvor du kan optimer, hvordan du kan hjælpe. Lyt til kundens værdikæde som oftes er kundens kunder. Skab et solidt fundament og byg tilliden op. Men der mangler en vigtig ting LYT TIL KUNDEN SOM DET FØRSTE!

Det gode salg skal altid basses på en god oplevelse. Derfor handler det ikke altid om at ride og samle samme dag. Tværtimod bør du være tilstede og klædt på til mødet, sæt dig ind i kundens behov og synliggøre at du forinden har gjort dit hjemmearbejde.

 

Kommunikation:

Det er meget få der forlanger mere end hvad der er blevet lovet, men holdes der ikke hvad der er blevet lovet er ”helvede løs”. Derfor er det vigtigt at man har en kommunikationsplan overfor sine kunder.

  • Det kan være en løbende rapport.
  • At man sender en status efter aftale engang ugeligt eller taler sammen hver tirsdag f.eks.

Det skaber en tillid og seriøst at kunden føler sit tryg ved det arbejde du udføre på vegne af kunden. Hvis der tale om et vedvarende produktsalg, er løbende statusrapport og en dialog løbende er også et godt udgangspunkt men sat datoen så det ikke ryger i glemmebogen på den måde udstråler man også mere seriøs.


En kæde er ikke stærkere end det svageste led

Kunderne fokuserer bestemt ikke altid på prisen, men derimod at de bliver hørt og taget seriøst. At man som leverandør er tilstede når behovet opstår og at man løbende har en kontakt til sin kunder og ikke omvendt, udtaler Jannich Rindom MasterClass i Salg & Markedsføring.

En fejl flere virksomheder begår er at de kun giver nye kunder rabat. Men hvad de gode loyale kunder, dem glemmer man.  Eller belønner man kun hvis de tiltrækker nye kunder, men hvorfor ikke bare belønne dem for deres loyalitet uden det behøver at være jul eller med en anden bagtanke.

På den måde skaber man gode kunder som referere videre og den vej sikre nye kunder til virksomheden ( WIN WIN)

Du kan læse mere om phoner2support ApS & Rindom & Co. Consulting ApS på:

https://jannichrindom.dk/blog/

https://www.phoner2support.dk/professionel-modebooking/

Jannich Rindom  - Ekspert i Telemarketing og opsøgende salg. 


Tilføj en kommentar

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: to + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 
Besøg vores andre hjemmesider :
lll