Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Movember - en ny måde at sælge

2.354 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
06 November 2012

Hej med jer

Med fare for at gøre mig selv arbejdsløs, vil jeg i dette indlæg dele nogle af mine tanker om, hvordan vi bedst sælger hjemmesider. Hvad virker i øjeblikket...

Konkrete måder at sælge hjemmesider på

Jeg tænker konstant på hvordan vi kan lave nye tiltag, der dels sælger vores hjemmesider, og dels øger kendskabsgraden til vores virksomhed. Nogle af de tiltag som jeg har gang i, i øjeblikket er:

- Ekstern mødebooking, andre der booker møder for mig.

- Helsides annonce i ledermagasin, et skarpt tilbud på en hjemmeside med en speciel medlemsrabat.

- Medlemsskab af stor indkøbsorganisation med henblik på at være eneleverandør af hjemmesider/CMS til medlemsvirksomhederne.

- Pitche, altså kontakte store virksomheder, og lave koncepter for dem, med forhåbning om at de bider på.

- Posts på Facebook om tilbud, referencer, koncepter med videre.

- Passivt salg, vente på telefonen ringer...

Byg en pipeline op

Webbureau ejeren vil spørge sig selv (eller mig), hvad virker bedst. Mit svar er, en fornuftig blanding af ovennævnte elementer. Det vigtigste er at have et mix af mange små opgaver "rugbrødet" og gå hårdt efter de større virksomheder - "wienerbrødet". Top tre effektive metoder er:

1. Book møder på de små hjemmesider.

2. Pitch de store virksomheder.

3. Kom ind i en indkøbsorganisation / lav et samarbejde med en brancheforening eller lignende.

Min erfaring er, at de større virksomheder ikke siger ja på selve mødet, men det gør murermester Hansen. For din selvtillids skyld, kan du derfor ikke nøjes med at gå efter de store, der er simpelthen for langt mellem snapsene. Min strategi er, at lave en fordeling i møder, der ser nogenlunde således ud:

- Hold 10 møder med de små virksomheder, for hver stor virksomhed.

Hvordan pitcher du

Vores succesrate på at piche store virksomheder er over 75%, det vil sige vi får 3 ud af 4 opgaver ind, hvor vi gør det på denne måde. Men vi lægger også en stor mængde arbejde, derfor kan man ikke have for mange af den slags møder. Vi gør:

- Bruger cirka to-tre dage

- Laver en Powerpoint præsentation hvor vi analyserer hjemmeside, og kommer med konkrete forbedringsforslag

- Sammenligner virksomhedens hjemmeside med top5 globale indenfor branchen

- Tænker nye ideer til online strategi / online koncepter

- Laver enten moodboards (en slags samling af grafiske elementer man vil bruge på hjemmesiden) eller decideret webdesignforslag

Det virker utroligt godt på en virksomhed, når man kommer så velforberedt, at man allerede ved hvordan deres hjemmeside skal se ud, og også har argumenterne for det.

Jeg sørger også altid for at bruge formuleringen "Jeg vil utrolig gerne have dig/jer som kunde", eller "Jeres virksomhed passer perfekt til os!".

Nye måder at sælge på - et digt

Jeg har et mantra i øjeblikket: "Vær ikke bange for at stå frem, og vise hvem du er.".Da vi lavede vores hjemmeside for Computerpeople, var vores grundtanke, at vi ville vise hvem vi er, som personer, fremfor at lave en Nettobutik med "Køb den billigste hjemmeside i verden lige her...".

Vi vil gerne være specielle. Derfor er min strategi, at jeg konstant tænker på nye tiltag, som også gør det lidt sjovere at gå på arbejde. I anledning af Movember, kampen mod prostatakræft, har vi lavet et særligt tilbud på en ny hjemmeside, og jeg har lavet et digt som du kan læse her:

"Remember Remember the first of movember.
Nice and cozy, not cold as december
A month to grow, a month to remember
The fight against disease for all the male gender
The thin sleek mustache, the upperlip suspender
Remember Remember the first of movember."

Ros til min kunstneriske side modtages gerne :-)

Jeg postede digtet på Facebook med link til vores tilbud, og hele november barberer vi ikke vores overskæg for at skabe lidt opmærksomhed. (Kunderne glor lidt....). Den dag jeg postede digtet fik vi flere 100 hits på vores hjemmeside.... (gratis reklame)

En anden ting vi har gjort er, at vi har designet nogle klippekort, så hver ny kunde, der køber en hjemmeside får et gratis klippekort med to klip til grafiske opdateringer. Du kan læse lidt om vores klippekort her... Det koster ingenting for os, men giver kunden en god følelse...

Slut herfra

Jeg håber du fik lidt ud at mit blogindlæg, hav en rigtig fantastisk aften!

Venlig hilsen

Jesper Nissen

Computerpeople

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jesper skriver Skriv dig op