-
Zeiss brilleglas til skærmarbejde
08/03-21
Sidder du meget foran computeren i det daglige?
I dag er vi mere end nogensinde udsat for blåt lys fra diverse elektroniske devices. Mobilen, computerskærmen, tv´et mm udleder blåt lys der forstyrrer vores øjne og helbred. Mange mennesker oplever problemer med at falde i søvn, og ramme den dybe søvn.
Zeiss brilleglas har udviklet skærmbriller med et filter mod blåt lys, som kan reducere mængden af blåt lys der kan gennemtrænge brilleglasset.
Der findes flere forskellige brilleglas der kan hjælpe dig til en bedre og mere effektiv hverdag. Zeiss Duravision BlueProtect beskytter dine øjne, når du sidder flere timer om dagen foran en skærm og konstant bliver påvirket af skærmens stråling.
En lokal optiker som Skjold Optik har de professionelle færdigheder til at varetage personers problemer med synet. En skærmbrille kan give dine øjne de bedste betingelser på arbejdsmarkedet, så du har det optimale fysiske behov til at klare hverdagens opgaver.
Skjold Optik følger den teknologiske udvikling på markedet for brillestel og brilleglas, og derfor kan du være sikker på, at du bliver behandlet på den mest hensigtsmæssige måde.
-
High-end rengøringsartikler fra Humdakin
05/11-20
Humdakin eren dansk virksomhed som tilbyder moderne, bæredygtige rengøringsprodukter tilhverdagen. Produkterne er simple, effektive og skånsomme mod huden. Essensen erat bringe mere luksus ind i hverdagen, ved at tilbyde bæredygtigekvalitetsprodukter der nemt og effektivt bliver en del af enhvers rutine ihverdagen. Humdakin tilbyder også økologiske tekstiler til hjemmet. Økologiskeviskestykker i bomuld og økologiske håndklæder hjælper effektivt medrengøringen og dagligdagen i hjemmet, og kan samtidig anvendes igen og igen idagligdagen.
Humdakin komtil os med målet om at skabe øget online synlighed og relevans. I fællesskabfandt vi frem til strategiske løsninger der var tilpasset Humdakins behov. Vedorganisk og relevant annoncering og søgemaskineoptimering er det nemmere atfinde kunderne i øjenhøjde. Ved konkret målretning i form af udvælgelse af envelovervejet målgruppe er med til at holde en rød tråd i markedsføringen.
Humdakin eren B2C virksomhed, og fokus for os er i beslutningsprocessen for forbrugere.Beslutningsprocessen er i langt de fleste tilfælde kortere hos privatforbrugernesammenlignet med virksomhederne. Forbrugere bruger tid på at søge informationomkring forskellige produkter. De sammenligner ofte konkurrenter i forhold tilforskellige faktorer. Brugere online er kritiske og forholder sig dermedkritisk i forhold til de hjemmesider der besøges. Isoleret set kiggerforbrugeren ikke kun på selve produktet eller serviceydelsen, men ligeså megetpå virksomheden bag. Vi danskere er mere end nogensinde opmærksomme påbæredygtighed og miljø, hvormed virksomheder er presset til at tænke i grønnebaner. Det vil sige, at vi er villige til at betale mere for en vare, hvisproduktet er produceret efter ordentlige etiske forhold. Virksomheder er dermednødt til at tænke grøn omstilling ind i deres forretning.
Humdakinfører GOTS-certificerede økologiske tekstiler, hvilket giver produkterne entroværdig garanti. Forbrugerne har derved nemt ved at vælge tekstiler, som erproduceret efter ordentlige økologiske og miljørigtige forhold. GOTS (TheGlobal Organic Textile Standard) er standarden for økologiske fibre, oganmærkningen er verdenskendt. Anmærkninger skal kunden informeres omkring, forat øge troværdigheden hos virksomheden. Troværdighed er et stærkt salgsværktøj,da det giver værdi for den enkelte kunde.
-
Leje & salg af brugte & nye gaffeltrucks - kan også gøres online!
10/09-20
Seneste skud på stammen af samarbejder med mellemstorevirksomheder inden for B2B-sektoren er vores nyligt opstartede samarbejde med ProTruckfra Odder i Østjylland. Samarbejdet udviklede sig fra at være sporadisk til etfast samarbejde med fokus på at drive trafik ind på ProTrucks hjemmeside.
Hvad er ProTruck A/S for en størrelse?
ProTruck A/S beskæftiger sig med maskinudlejning og har påganske få år etableret sig i Danmarks absolutte elite inden for branchen. De erden dag i dag en af Danmarks største leverandører af blandt andet gaffeltrucks.Der er både tale om leje af gaffeltrucks og salg af brugte gaffeltrucks til stærkepriser.
Siden ProTruck A/S startede rejsen i 2012 er det kun gået én vej og det blev i2019 belønnet med DI Horsens’ initiativpris som lægger særligt vægt på virkelyst,kreativitet og modet til at skalere op. På denne rejse har et af voreskerneprodukter altid været gaffeltrucks og de har altid haft fokus på at leveregaffeltrucks i høj kvalitet til en rimelig pris – uanset om det prisen på lejeaf en gaffeltruck, om den er brugt eller som nypris.
Udover brugte og nye gaffeltrucks tæller sortimentet blandtandet også terminaltraktorer, specialmaskiner og andre logistikløsninger.
Lemon Marketings opgave
Som førnævnt startede Lemon Marketings og ProTrucks samarbejdemed sporadiske opgaver, men udviklede sig hurtigt til et mere struktureretsamarbejde og en senere udvidelse til ProTrucks datterselskab UnikTruck som eren international nichebaseret handelsvirksomhed, som er specialiseret igaffeltrucks og køb, salg og leje af disse. UnikTruck er en selvstændig specialenhedunder ProTruck, som er eksperter inden for salg, renovering, service ogudlejning af brugte og nye gaffeltrucks og container-maskiner til en attraktivpris. UnikTruck henvender sig særligt til det internationale marked ogkerneområdet ligger på heavy duty gaffeltrucks med høj lasteevne.
Lemon Marketings arbejde skal via digital tilstedeværelse understøtteProTrucks og UnikTrucks brands, initiativer og salg og samtidig sikre, at defylder lige så meget i det digitale landskab som de fylder i branchenslandskab. Dette gøres blandt andet ved, at de sidder tungt på tilstedeværelsenpå søgetermer som ”leje af gaffeltrucks”, ”brugte gaffeltrucks til salg”, ”gaffeltruckpris” og ”billig gaffeltruck”.
-
DCC - IT- og computergrossist i den digitale overhalingsbane
23/02-20
Der er ingen tvivl om, at DCC er en stor spiller inden for branchen der beskæftiger sig med it- og computerudstyr. Der er tale om en global B2B IT-distributør med store ambitioner inden for deres digitale tilstedeværelse.
I kølvandet på disse ambitioner kommer Lemon Marketing ind i billedet. Arbejdet med DCC adskiller sig markant fra vores andre kunder, da DCC havde et klart ønske om, at vi skulle indgå i dagligdagen så meget som muligt. De respektive afdelinger; salg, marketing og it fungerede som små satellitter i organisationen og målet bliver at skabe samarbejde på tværs og få disse afdelinger til at arbejde som én enhed. I denne proces bliver marketingafdelingen en vigtig spiller, da marketing befinder sig i et naturligt smørhul mellem salgs- og it-afdelingen.
Salg af comuptere og it-udstyr er også vigtigt!
Samtidig med ovenstående manøvre skal der også holdes fokus på at forretningen kører. Der var op til samarbejdets begyndelse noteret en markant nedgang af besøgende på DCC's hjemmeside. Det viste sig at hænge sammen med, at der var foretaget nogle ændringer på hjemmesiden samtidig med, at Google havde ændret i sin algoritme. Resultatet var, at hjemmesiden raslede ned på side to og tre på Google søgninger og - som man siger i marketingkredse - hvis du vil gemme et lig og slippe godt fra det, så skal du gemme det på side to i en Google søgning.
Udover den basale hjemmesidehygiejne som robots.txt og sitemap.xml, så skulle der også optimeres onsite. Sideløbende med dette blev der iværksat SEO og Google Ads, så der blev spillet på alle heste, men der skulle også sælges nogle computere.
Med lanceringen af den nye Microsoft Surface 6 og Lenovo Thinkpad var det vigtigt fra day one at være tilstede når der blev foretaget en relevant søgning på Google.
Rapportering og overvågning af initiativerne
Inden onsite optimeringen, SEO-initiativet og Google Ads blev sat i gang havde vi selvfølgelig opsat tracking på hjemmesiden. Google Tag Manager (GTM) er essentielt for at kunne monitorere initiativerne og den enkelte bruger hele vejen fra første kontaktpunkt til den endelige konvertering. Opsætningen af GTM sikrer, at ROI hele tiden forbliver positiv og derved en god forretning for vores kunde - som i dette tilfælde er DCC.
Uden en korrekt opsætning af GTM og Google Analytics vil afrapporteringen være tæt på meningsløs og vores løbende justeringer på Google Ads vil være baseret på gisninger og ikke håndgribelig data.
-
PhoneWorld - mere køb og salg af brugte iPhones og iPads
21/02-20
PhoneWorld er en forretning med base i Odder. De er specialiseret i bl.a. reparation og salg af brugte iPhones og andre Apple produkter. Når man, som PhoneWorld, arbejder med reparationer og salg af brugte iPhones og smartphones, så befinder man sig i en meget konkurrencepræget branche, og derfor skal der være styr på hjemmesidens SEO.
Onsite optimering med fokus på køb og salg af brugte iPhones
Vi har tidligere hjulpet PhoneWorld med deres SEO og Google Ads, så Google Tag Manager var sat op. Det var derfor nemt at trække data ud og se, hvordan hjemmesiden allerede perfomede. Vi lavede en søgeordsanalyse og tog udgangspunkt i de søgetermer der konverterede bedst og samtidig havde størst værdi for PhoneWorld.
Det viste sig at være søgetermer som "køb og salg af brugte iPhones" og "reparation af iPhones", så det var oplagt at påbegynde onsite SEO. Det indebar blandt andet at inkludere de relevante søgetermer på landing pages samt i meta descriptions og page titles. I tilfælde af, at der stod det samme på to forskellige landing pages, skulle indholdet skrives sammen og holdes til den ene landing page.
Når onsite spiller kan du vende blikket ud
Så snart der var god og relevant content på landing pages for reparation og salg af brugte iPhones begynder det at give mening at få andre sider til at linke til deres landing pages. Outreach er stadig et af de stærkeste og mest betydningsfulde parametre for din organiske placering i Google's søgeresultater.
-
SkiOutlet sætter atter en gang rekord i salg af skiudstyr og skitøj!
21/02-20
Salg af skisportsudstyr i 2018/19
I december 2018 indgik vi et samarbejde med
SkiOutlet.nu med det formål, at skabe vækst hele vejen rundt om SkiOutlet-forretningen. Vi kom med ombord i december 2018 mens marketingbudgettet var allokeret og salget af skiudstyr og skitøj var allerede godt i gang. Året var samtidig første gang SkiOutlet skulle markedsføres over hele landet og ikke blot, som det var tilfældet de fire foregående år, i Østjylland.
Vi hoppede selvfølgelig på toget mens det kørte derudaf, så selve strategien og budgetplanlægningen var vi ikke inde og rådgive om i denne sæson. Vores opgave blev at stå for at rette til i budgetter og initiativer løbende og optimere de kampagner som allerede var søsat. Da sæsonen for skiudstyr, skijakker og skibukser brat sluttede begyndte vi med det samme at forberede den kommende sæson.
Hvordan slår vi sidste års rekordår?
SkiOutlet har, i kraft af Danni's mange års erfaring fra sportsverdenen og sportsforretninger, fuldstændig styr på, hvordan man skaber salg på gulvet i deres pop-up shops. Vi arbejdede derfor hele året med, at gøre deres webshop lige så dygtig til at sælge og tiltrække relevante købsparate kunder til, som deres personale er i den "virkelige verden".
I løbet af 2019 handlede det derfor om, at prioritere de rigtige opgaver først og det var, at producere god content til webshoppen. Content som fik SkiOutlet.nu til at ranke på søgetermer som 'skijakke dame pris', 'tilbud skijakke herre' og 'skijakke dame udsalg' og mange, mange flere relevante søgetermer.
Vi havde 9 måneder til at få SkiOutlet.nu til at være den mest eksponerede online outlet med skiudstyr og skitøj på Google og Bing.
Hvordan er det så gået med salget af skijakker og skibukser i 19/20?
Over al forventning...
Allerede i oktober - Inden sæsonen allerede for alvor tog fart - var der stærke indikationer på, at webshoppen ville øge salget markant. Strategien var stadig, at oprette facebook events for hver by SkiOutlet ville besøge og på den måde skabe opmærksomhed omkring forretningen. Webshoppens opgave er så at støtte op om salget ved at være SkiOutlet's salgsanker, da webshoppen ikke lukker og flytter til en ny by efter tre dage - ligesom det er tilfældet med pop-up shoppen.
Det har uden sammenligning været det bedste omsætningsår for webshoppen og med in mente, at der stadig er forbedringspunkter på hjemmesiden, så lover det godt for de kommende år. Der mangler stadig god content på flere af siderne og når det spiller, så vil en ny og forbedret hjemmeside kunne hæve, ikke kun brugeroplevelsen, men også de hårde konverteringer som forretningen jo i høj grad skal leve af.
Vi i Lemon Marketing glæder os allerede til næste sæson som uden tvivl bliver endnu et rekordår med masser at se frem til!
-
Spændende arbejde med eventbureau fra Århus
11/01-20
Eventbureau fra Århus med smag for det digitale
Vores første kunde i Lemon Marketing, var i tidernes morgen One Event Designers og vi har fortsat samarbejdet on and off lige siden.
One Event Designers er nogle af landets dygtigste inden for planlægning og eksekvering af firmaarrangementer, hvilket deres cases vidner om. Nogle af landets største virksomheder er faste kunder hos ONE når deres næste firmaarrangement og firmafest står for døren. Der er stor konkurrence inden for branchen med eventbureauer, så der er hård kamp om at få lov til at stå for arrangementet når den årlige firmafest skal afholdes hos en af de store drenge i dansk erhvervsliv. Her har ONE efterhånden opbarbejdet et imponerende portfolio af velafviklede firmaarrangementer i Århus og resten af landet. STARK, Go'on, Vestas, Statiol og Grundfoss er blot nogle af de utallige virksomheder, som har nydt godt af, at ONE har stået for firmafesten.
En udvidelse af salgskanalerne for "eventbureau i Århus"
Samarbejdet mellem Lemon Marketing og ONE startede med et ønske om, at supplere det nuværende salgsarbejde i ONE med en øget digital tilstedeværelse. Da vi startede samarbejdet var der netop lanceret en ny hjemmeside, så et naturligt skridt var at producere relevant content til hjemmesiden. Vi lavede derfor en søgeordsanalyse og begyndte at skrive content ud fra det. Det var tydeligt, at der var konkurrence på markedet, men søgetermer som firmaarrangementer, firmafester og eventbureau i Århus var, og er stadig, de søgninger der fokuseres på, overordnet set.
Ud fra søgeordsanalysen producerede vi content til tre landing pages som henholdvis omhandlende firmaarrangementer og firmafester, eventbureau i Århus samt teambuilding. Indholdet skulle være deskriptivt, værdiskabende for brugerne og unikt.
Undervejs i forløbet havde vi mulighed for at komme med løbende afrapporteringer, da der fra begyndelsen af samarbejdet blev sat tracking op på hjemmesiden, så vi kunne monitorere trafikken og vurdere initiativets output.
Da vi var færdige med onsite optimeringerne var det på tide, at vende blikket ud og finde relevante links til domænet. En manøvre der kan være vanskelig at gennemskue værdien af, men som vi, ved hjælp af Google Tag Manager har mulighed for at måle værdien af.
Next step
Når der både er styr på onsite og outreach, så er næste skridt Google Ads. Det er et initiativ vi glæder os rigtig meget til og som i høj grad vil bidrage til endnu mere relevant trafik, endnu flere konverteringer og sandsynligvis også en markant forbedring i konverteringsraten.
-
Digital optimering til lageroptimering
15/11-19
En af vores samarbejdspartnere gennem lang tid er Apport Systems beskæftiger sig med WMS-systemer - på dansk kalder vi det lagerstyring og lageroptimering. Der var, som det er tilfældet med så mange andre B2B-virksomheder, fundet et område i deres markedsføring, som de ikke havde udnyttet. Deres nuværende og potentielle kunder bruger i langt større grad Googles søgemaskine, når de leder efter samarbejdspartnere og ydelser, som kan være til gavn for dem.
Lagerstyring blev synligt på Google
Apport Systems havde derfor sat sig et mål for at øge deres digitale synlighed, så ikke konkurrenterne løb med kunderne for næsen af dem. Lageroptimering og lagerstyringssystemer er ikke billige nyerhvervelser, så beslutningsprocessen på et køb er tilsvarende længere. Derfor lavede vi en "always-on" strategi, så de altid var at finde, når en bruger viste interesse for lagerstyring, lageroptimering eller WMS-systemer. Uden denne "always on" strategi risikerer man at bruge penge på markedsføring for sine konkurrenter.
Content om WMS og lageroptimering
Der skulle først og fremmest laves en søgeordsanalyse indeholdende relevante keywords og dernæst oprettes en landing page til lagerstyring og lageroptimering. Dernæst blev der skrevet content til siden med udgangspunkt i denne søgeordsanalyse. Søgeordsanalysen ligger også til grund for Google Ads kampagnerne som kørte sideløbende, da synergien mellem bl.a. content og annoncer kan betyde lavere CPC.
-
Simpson Strong-Tie - en tung dreng inden for beslag
17/10-19
Lemon og Simpson - David og Goliat
Simpson Strong-Tie må siges at være vores største selskab til dato. Det ændrer dog ikke på, at vi præsenterede nogle digitale initiativer, som de ikke var i stand til at kunne søsætte, da det vil være for tidskrævende for deres marketingafdeling. Vi mente, at de, som en af verdens førende producenter og distributører at beslag, skruer og søm, burde sætte standarden for den digitale presence i branchen. Og det ledte hurtigt til et samarbejde.
Onsite optimering
Det ville være for godt til at være sandt, hvis vi skulle varetage samtlige hjemmesider i koncernen, men vi er kommet godt i gang med både det danske og det norske domæne. Her skal der i første omgang skrives content til de mange produktgrupper, herunder bl.a. søm og skruer, vinkelbeslag og rustri skruer og søm. Vores arbejde tager altid udgangspunkt i vores strategihjul, men med respekt for kundens behov.
Der var bred enighed i rummet om, at påbegynde onsite optimering, hvilket indebar tekniske rettelser inden det gav mening at gå i gang med content. Content er nu under udarbejdelse og det gav mening at starte ud med rustfri skruer og søm samt vinkelbeslag, da det er nogle af flagskibene i koncernen.
Outreach - giver også mening for Goliat
Selvom der allerede findes mange refererende domæner til Simpsons domæne, så er det vigtigt at få alle samarbejdspartnere til at henvise til producenten. Det kan også opfattes som en service til slutkunderne, så de ved, hvor vinkelbeslagene og de rustfri skruer og søm, som de lige har købt, er blevet produceret.
I Norge køber de også skruer og vinkelbeslag
Den norske hjemmeside fik vi i samme ombæring også til opgave at optimere. Det var mange af de samme tekniske ting der skulle rettes, som det var tilfældet på den danske pendant. Udfordringen med onsite SEO er anderledes udfordrende på den norske hjemmeside, da content vil være dyrere end på .dk-domænet, da der er et ekstra produktionsled i forbindelse med oversættelsen fra dansk til norsk. Heri medfølger der også en udgift, som skal dækkes og som gør, at den endelige pris ikke kan holdes på samme niveau som på den danske. Så nordmænd og -kvinder må vente lidt længere på tekst om rustfri skruer, søm og vinkelbeslag.
-
IKAS Isolering & Lemon Marketing
17/07-19
Døren ind til isoleringsbranchen åbnede sig og det viste sig hurtigt, at der var behov for at opkvalificere hjemmesidens rangering på søgetermer som eksempelvis teknisk isolering, pladeisolering og efterisolering. IKAS Isolering er en stor og velrenommeret virksomhed, hvis ekspertise favner alle discipliner inden for isolering, så det skulle også fremgå sådan når man besøgte hjemmesiden.
Fra stilladsudlejning til isolering og udluftning
Onsite optimeringen startede med en grundig gennemgang af hjemmesiden og med det vigtigste tekniske rettelser. Dernæst bliver vi, i samarbejde med IKAS Isolering, enige om, hvilke landing pages der skal styrkes i første omgang. Det er kunderne, og i dette tilfælde IKAS, der er eksperter i isolering. Deres knowhow er vigtig når der skal bygges content til landing pages, for de er uddannet til at kunne svare på, om loftisolering og lydisolering hører under pladeisolering, teknisk isolering eller noget helt tredje.
Når der er styr på landing pages, skal der udarbejdes en søgeordsrapport. Den udarbejdes af Lemon Marketing og godkendes IKAS Isolering's marketingansvarlige. Søgeordsrapporten danner dernæst grundlag for både onsite SEO, offsite SEO samt Google Ads.
Dataindsamling som en form for efterisolering
Det vil selvfølgelig altid være en ok investering at få hjemmesiden søgemaskineoptimeret, men for at bruge hver enkelt krone optimalt og med størst muligt afkast, skal der efterisoleres de steder, hvor varmen/pengene siver ud. Derfor vil vi altid anbefale, at sætte GTM op på hjemmesiden, så initiativerne bliver målbare. Det vil, udover at give indsigt i, hvilke søgetermer der fungerer bedst, også give kunden en indsigt i, hvad der virker godt og mindre godt på virksomhedens hjemmeside.
Synergi er nøgleordet til succes
Som tidligere nævnt, danner søgeordsrapporten grundlag for både onsite optimering, offsite optimering og Google Ads. Det betyder i særdeleshed, at onsite SEO er rigtig vigtig for domænets performance på Google Ads. Jo bedre domænet er tilpasset Googles tekniske krav og krav om relevant indhold, desto højere ranking på organiske søgninger. Hvis så Google Ads laves ud fra samme søgeordsrapport, vil det medføre lavere CPC end hos eventuelle konkurrenter. Google "belønner" altså virksomheder som IKAS Isolering med flere og billigere klik, fordi deres hjemmeside lever op til Googles krav.
-
Svensk Ødegård og Lemon Marketing
13/05-19
Vi blev kontaktet af en kunde, som sammen med sin kone har et udlejningsmål i Sverige. De har lavet en hjemmeside med det fomål at udleje deres svenske ødegård til alt lige fra danske familier med smag for ødegårdsferie og svenske hytter til foreninger og virksomheder som ønsker at teambuilde i den svenske natur omkring deres svenske ødegård.
Onsite-optimering
Deres ønske var, at blive mere synlig på Google og vi blev hurtigt enige om, at starte ud med at arbejde med SEO inden vi kaster os over Google Ads. Vores strategihjul dannede grundlag for vores tilgang og der blev som det første kigget på det mere tekniske, idet der var behov for at lave et par 301-redirects da deres domæner kannibaliserede på hinanden og derved besværliggjorde arbejdet med den organiske placering.
Keyword: Svensk hytte eller ødegård
Dernæst blev det gjort klart, hvilke mangler der ellers var onsite, såsom content og informationsarkitektiuren. Content udfærdiges samtidig med outreach-initiativet, hvor en søgeordsrapport viser, at søgeord som "svensk hytte", "svensk ødegård", "ødegårdsferie" og "ødegård ferie" er nogle af de vigtige keywords i arbejdet med content.
Vores svenske ødegårds-hypotese
Vores hypotese går på, at hjemmesiden vil få et markant løft i de organiske søgninger ved de få ændringer der allerede er lavet. Der kunne være gjort meget mere, men det handlede om at finde ud af, hvor langt kunden kunne komme for forholdsvist begrænsede midler. Næste initiativ bliver yderligere rettelser samt målrettede kampagner på svensk ødegård, svensk hytte og ødegårdsferie.