Lemon Marketing ApS

Få gratis virksomhedsprofil

Kort

Skolegade 102
Odder 8300


Latitude:
Longitude:

Nyheder

  •  

    Simpson Strong-Tie - en tung dreng inden for beslag

    17/10-19

    Lemon og Simpson - David og Goliat

    Simpson Strong-Tie må siges at være vores største selskab til dato. Det ændrer dog ikke på, at vi præsenterede nogle digitale initiativer, som de ikke var i stand til at kunne søsætte, da det vil være for tidskrævende for deres marketingafdeling. Vi mente, at de, som en af verdens førende producenter og distributører at beslag, skruer og søm, burde sætte standarden for den digitale presence i branchen. Og det ledte hurtigt til et samarbejde.

    Onsite optimering
    Det ville være for godt til at være sandt, hvis vi skulle varetage samtlige hjemmesider i koncernen, men vi er kommet godt i gang med både det danske og det norske domæne. Her skal der i første omgang skrives content til de mange produktgrupper, herunder bl.a. søm og skruer, vinkelbeslag og rustri skruer og søm. Vores arbejde tager altid udgangspunkt i vores strategihjul, men med respekt for kundens behov.
    Der var bred enighed i rummet om, at påbegynde onsite optimering, hvilket indebar tekniske rettelser inden det gav mening at gå i gang med content. Content er nu under udarbejdelse og det gav mening at starte ud med rustfri skruer og søm samt vinkelbeslag, da det er nogle af flagskibene i koncernen.

    Outreach - giver også mening for Goliat
    Selvom der allerede findes mange refererende domæner til Simpsons domæne, så er det vigtigt at få alle samarbejdspartnere til at henvise til producenten. Det kan også opfattes som en service til slutkunderne, så de ved, hvor vinkelbeslagene og de rustfri skruer og søm, som de lige har købt, er blevet produceret.

    I Norge køber de også skruer og vinkelbeslag
    Den norske hjemmeside fik vi i samme ombæring også til opgave at optimere. Det var mange af de samme tekniske ting der skulle rettes, som det var tilfældet på den danske pendant. Udfordringen med onsite SEO er anderledes udfordrende på den norske hjemmeside, da content vil være dyrere end på .dk-domænet, da der er et ekstra produktionsled i forbindelse med oversættelsen fra dansk til norsk. Heri medfølger der også en udgift, som skal dækkes og som gør, at den endelige pris ikke kan holdes på samme niveau som på den danske. Så nordmænd og -kvinder må vente lidt længere på tekst om rustfri skruer, søm og vinkelbeslag.

    •  

      IKAS Isolering & Lemon Marketing

      17/07-19

      Døren ind til isoleringsbranchen åbnede sig og det viste sig hurtigt, at der var behov for at opkvalificere hjemmesidens rangering på søgetermer som eksempelvis teknisk isolering, pladeisolering og efterisolering. IKAS Isolering er en stor og velrenommeret virksomhed, hvis ekspertise favner alle discipliner inden for isolering, så det skulle også fremgå sådan når man besøgte hjemmesiden.


      Fra stilladsudlejning til isolering og udluftning
      Onsite optimeringen startede med en grundig gennemgang af hjemmesiden og med det vigtigste tekniske rettelser. Dernæst bliver vi, i samarbejde med IKAS Isolering, enige om, hvilke landing pages der skal styrkes i første omgang. Det er kunderne, og i dette tilfælde IKAS, der er eksperter i isolering. Deres knowhow er vigtig når der skal bygges content til landing pages, for de er uddannet til at kunne svare på, om loftisolering og lydisolering hører under pladeisolering, teknisk isolering eller noget helt tredje.
      Når der er styr på landing pages, skal der udarbejdes en søgeordsrapport. Den udarbejdes af Lemon Marketing og godkendes IKAS Isolering's marketingansvarlige. Søgeordsrapporten danner dernæst grundlag for både onsite SEO, offsite SEO samt Google Ads.

      Dataindsamling som en form for efterisolering
      Det vil selvfølgelig altid være en ok investering at få hjemmesiden søgemaskineoptimeret, men for at bruge hver enkelt krone optimalt og med størst muligt afkast, skal der efterisoleres de steder, hvor varmen/pengene siver ud. Derfor vil vi altid anbefale, at sætte GTM op på hjemmesiden, så initiativerne bliver målbare. Det vil, udover at give indsigt i, hvilke søgetermer der fungerer bedst, også give kunden en indsigt i, hvad der virker godt og mindre godt på virksomhedens hjemmeside.

      Synergi er nøgleordet til succes
      Som tidligere nævnt, danner søgeordsrapporten grundlag for både onsite optimering, offsite optimering og Google Ads. Det betyder i særdeleshed, at onsite SEO er rigtig vigtig for domænets performance på Google Ads. Jo bedre domænet er tilpasset Googles tekniske krav og krav om relevant indhold, desto højere ranking på organiske søgninger. Hvis så Google Ads laves ud fra samme søgeordsrapport, vil det medføre lavere CPC end hos eventuelle konkurrenter. Google "belønner" altså virksomheder som IKAS Isolering med flere og billigere klik, fordi deres hjemmeside lever op til Googles krav. 

      •  

        Svensk Ødegård og Lemon Marketing

        13/05-19

        Vi blev kontaktet af en kunde, som sammen med sin kone har et udlejningsmål i Sverige. De har lavet en hjemmeside med det fomål at udleje deres svenske ødegård til alt lige fra danske familier med smag for ødegårdsferie og svenske hytter til foreninger og virksomheder som ønsker at teambuilde i den svenske natur omkring deres svenske ødegård.


        Onsite-optimering
        Deres ønske var, at blive mere synlig på Google og vi blev hurtigt enige om, at starte ud med at arbejde med SEO inden vi kaster os over Google Ads. Vores strategihjul dannede grundlag for vores tilgang og der blev som det første kigget på det mere tekniske, idet der var behov for at lave et par 301-redirects da deres domæner kannibaliserede på hinanden og derved besværliggjorde arbejdet med den organiske placering.

        Keyword: Svensk hytte eller ødegård
        Dernæst blev det gjort klart, hvilke mangler der ellers var onsite, såsom content og informationsarkitektiuren. Content udfærdiges samtidig med outreach-initiativet, hvor en søgeordsrapport viser, at søgeord som "svensk hytte", "svensk ødegård", "ødegårdsferie" og "ødegård ferie" er nogle af de vigtige keywords i arbejdet med content.

        Vores svenske ødegårds-hypotese
        Vores hypotese går på, at hjemmesiden vil få et markant løft i de organiske søgninger ved de få ændringer der allerede er lavet. Der kunne være gjort meget mere, men det handlede om at finde ud af, hvor langt kunden kunne komme for forholdsvist begrænsede midler. Næste initiativ bliver yderligere rettelser samt målrettede kampagner på svensk ødegård, svensk hytte og ødegårdsferie.

        •  

          SkiOutlet og Lemon Marketing

          18/04-19

          Danmarks største skiudstyr-outlet - SkiOutlet!

          Vi blev i december 2018 kontaktet af en fra direktionen hos SkiOutlet. De stod over for deres hidtil største og mest omfattende udfordring og startskuddet til 7 hårde uger i skisportens tegn nærmede sig med hastige skridt. Salget af skitøj og skiudstyr har i begyndelsen af SkiOutlets fire-årige levetid været centreret omkring Aarhus i Østjylland og de følgende to år bredt ud, så også resten af Jyllands større byer fik besøg i en weekend i december eller januar. I år har SkiOutlet så valgt at udvide og forlænge turnéen så hele Danmark har glæde af gode tilbud på skitøj og andet udstyr til skiferien.


          Pop-up shops med alt til skiferien

          Udfordringen bestod blandt andet i, at der - i modsætning til de foregående sæsoner - skulle markedsføres på landsplan og ikke blot i Østjylland eller i og omkring Aarhus. Da vi blev kontaktet var størstedelen af marketingbudgettet øremærket til forskellige køb og tiltag, hvorfor der ikke var meget at rykke rundt med da først vi blev involveret i processen. Til at starte med fungerede vi primært som rådgivere over mail og på telefonen, men som tiden gik og dagen, hvor det hele skulle skydes i gang, nærmede sig, viste opgaven sig at være for tidskrævende, hvorfor vi fik adgang til SkiOutlets facebook business manager, så vi kunne nå at lave de ændringer der var absolut nødvendige.


          Oprydning efter tidligere bureau

          Med så kort varsel var det for sent at starte forfra, så øvelsen gik ud på, at bruge det der allerede var sat i værk og så lave nogle strukturelle ændringer, som kan bruges på længere sigt også. Vi overtog en facebook business manager, hvor der skulle administreres 16 forskellige sider. En separat side for hver eneste by der skulle besøges på turnéen. Disse sider blev samlet i én samlet gruppe, så det ikke længere hed SkiOutlet København og SkiOutlet Aarhus, men kun SkiOutlet.nu. Fordelen ved at samle grupperne til en samlet gruppe er blandt andet, at administrationen bliver mindre tidskrævende og alle interesserede facebookbrugere bliver samlet i en gruppe på 20.000 i stedet for, de er fordelt ud på 15-20 mindre grupper. Så I stedet for separate grupper oprettede vi events for hver by - på den måde har vi fået et rigtig fint benchmark til næste år, når der igen skal sælges skitøj og skiudstyr til familien Danmarks store skiferie.