Lemon Marketing ApS

Få gratis virksomhedsprofil

Kort

Skolegade 102
Odder 8300


Latitude:
Longitude:

Nyheder

  •  

    IKAS Isolering & Lemon Marketing

    17/07-19

    Døren ind til isoleringsbranchen åbnede sig og det viste sig hurtigt, at der var behov for at opkvalificere hjemmesidens rangering på søgetermer som eksempelvis teknisk isolering, pladeisolering og efterisolering. IKAS Isolering er en stor og velrenommeret virksomhed, hvis ekspertise favner alle discipliner inden for isolering, så det skulle også fremgå sådan når man besøgte hjemmesiden.


    Fra stilladsudlejning til isolering og udluftning
    Onsite optimeringen startede med en grundig gennemgang af hjemmesiden og med det vigtigste tekniske rettelser. Dernæst bliver vi, i samarbejde med IKAS Isolering, enige om, hvilke landing pages der skal styrkes i første omgang. Det er kunderne, og i dette tilfælde IKAS, der er eksperter i isolering. Deres knowhow er vigtig når der skal bygges content til landing pages, for de er uddannet til at kunne svare på, om loftisolering og lydisolering hører under pladeisolering, teknisk isolering eller noget helt tredje.
    Når der er styr på landing pages, skal der udarbejdes en søgeordsrapport. Den udarbejdes af Lemon Marketing og godkendes IKAS Isolering's marketingansvarlige. Søgeordsrapporten danner dernæst grundlag for både onsite SEO, offsite SEO samt Google Ads.

    Dataindsamling som en form for efterisolering
    Det vil selvfølgelig altid være en ok investering at få hjemmesiden søgemaskineoptimeret, men for at bruge hver enkelt krone optimalt og med størst muligt afkast, skal der efterisoleres de steder, hvor varmen/pengene siver ud. Derfor vil vi altid anbefale, at sætte GTM op på hjemmesiden, så initiativerne bliver målbare. Det vil, udover at give indsigt i, hvilke søgetermer der fungerer bedst, også give kunden en indsigt i, hvad der virker godt og mindre godt på virksomhedens hjemmeside.

    Synergi er nøgleordet til succes
    Som tidligere nævnt, danner søgeordsrapporten grundlag for både onsite optimering, offsite optimering og Google Ads. Det betyder i særdeleshed, at onsite SEO er rigtig vigtig for domænets performance på Google Ads. Jo bedre domænet er tilpasset Googles tekniske krav og krav om relevant indhold, desto højere ranking på organiske søgninger. Hvis så Google Ads laves ud fra samme søgeordsrapport, vil det medføre lavere CPC end hos eventuelle konkurrenter. Google "belønner" altså virksomheder som IKAS Isolering med flere og billigere klik, fordi deres hjemmeside lever op til Googles krav. 

    •  

      Svensk Ødegård og Lemon Marketing

      13/05-19

      Vi blev kontaktet af en kunde, som sammen med sin kone har et udlejningsmål i Sverige. De har lavet en hjemmeside med det fomål at udleje deres svenske ødegård til alt lige fra danske familier med smag for ødegårdsferie og svenske hytter til foreninger og virksomheder som ønsker at teambuilde i den svenske natur omkring deres svenske ødegård.


      Onsite-optimering
      Deres ønske var, at blive mere synlig på Google og vi blev hurtigt enige om, at starte ud med at arbejde med SEO inden vi kaster os over Google Ads. Vores strategihjul dannede grundlag for vores tilgang og der blev som det første kigget på det mere tekniske, idet der var behov for at lave et par 301-redirects da deres domæner kannibaliserede på hinanden og derved besværliggjorde arbejdet med den organiske placering.

      Keyword: Svensk hytte eller ødegård
      Dernæst blev det gjort klart, hvilke mangler der ellers var onsite, såsom content og informationsarkitektiuren. Content udfærdiges samtidig med outreach-initiativet, hvor en søgeordsrapport viser, at søgeord som "svensk hytte", "svensk ødegård", "ødegårdsferie" og "ødegård ferie" er nogle af de vigtige keywords i arbejdet med content.

      Vores svenske ødegårds-hypotese
      Vores hypotese går på, at hjemmesiden vil få et markant løft i de organiske søgninger ved de få ændringer der allerede er lavet. Der kunne være gjort meget mere, men det handlede om at finde ud af, hvor langt kunden kunne komme for forholdsvist begrænsede midler. Næste initiativ bliver yderligere rettelser samt målrettede kampagner på svensk ødegård, svensk hytte og ødegårdsferie.

      •  

        SkiOutlet og Lemon Marketing

        18/04-19

        Danmarks største skiudstyr-outlet - SkiOutlet!

        Vi blev i december 2018 kontaktet af en fra direktionen hos SkiOutlet. De stod over for deres hidtil største og mest omfattende udfordring og startskuddet til 7 hårde uger i skisportens tegn nærmede sig med hastige skridt. Salget af skitøj og skiudstyr har i begyndelsen af SkiOutlets fire-årige levetid været centreret omkring Aarhus i Østjylland og de følgende to år bredt ud, så også resten af Jyllands større byer fik besøg i en weekend i december eller januar. I år har SkiOutlet så valgt at udvide og forlænge turnéen så hele Danmark har glæde af gode tilbud på skitøj og andet udstyr til skiferien.


        Pop-up shops med alt til skiferien

        Udfordringen bestod blandt andet i, at der - i modsætning til de foregående sæsoner - skulle markedsføres på landsplan og ikke blot i Østjylland eller i og omkring Aarhus. Da vi blev kontaktet var størstedelen af marketingbudgettet øremærket til forskellige køb og tiltag, hvorfor der ikke var meget at rykke rundt med da først vi blev involveret i processen. Til at starte med fungerede vi primært som rådgivere over mail og på telefonen, men som tiden gik og dagen, hvor det hele skulle skydes i gang, nærmede sig, viste opgaven sig at være for tidskrævende, hvorfor vi fik adgang til SkiOutlets facebook business manager, så vi kunne nå at lave de ændringer der var absolut nødvendige.


        Oprydning efter tidligere bureau

        Med så kort varsel var det for sent at starte forfra, så øvelsen gik ud på, at bruge det der allerede var sat i værk og så lave nogle strukturelle ændringer, som kan bruges på længere sigt også. Vi overtog en facebook business manager, hvor der skulle administreres 16 forskellige sider. En separat side for hver eneste by der skulle besøges på turnéen. Disse sider blev samlet i én samlet gruppe, så det ikke længere hed SkiOutlet København og SkiOutlet Aarhus, men kun SkiOutlet.nu. Fordelen ved at samle grupperne til en samlet gruppe er blandt andet, at administrationen bliver mindre tidskrævende og alle interesserede facebookbrugere bliver samlet i en gruppe på 20.000 i stedet for, de er fordelt ud på 15-20 mindre grupper. Så I stedet for separate grupper oprettede vi events for hver by - på den måde har vi fået et rigtig fint benchmark til næste år, når der igen skal sælges skitøj og skiudstyr til familien Danmarks store skiferie.