Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en god start?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen
Jeg vil bare gerne høre jeres erfaringer med webshops (sko, tøj og tasker). Hvilke system har brugt? Hvad er bedst hvis man vil starte langsomt, men samtidig frit vil kunne designe siden. Hvad er jeres erfaringer ift betalingmåder?
Derudover vil jeg også høre om hvornår man skal begynde at registrere sig, tænker på CVR-nummer?
Er der andre aspekter i tænker er godt at vide?

På forhånd super mange tak!
Hilsen Emma

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

emmaegebo:
Derudover vil jeg også høre om hvornår man skal begynde at registrere sig, tænker på CVR-nummer?

Hej Emma. Hvis du tænker rent økonomisk, kan det betale sig i dét øjeblik, du begynder at købe ind til firmaet. Dette kan du jo udgiftsføre med det samme og få momsen tilbage. Det er ok, hvis dine planer er realistiske, uanset om det går godt eller skidt i starten.

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emma,

Jeg vil ligesom de andre anbefale dig at få et CVR nummer fra starten.

I forhold til valg af system, så lyder det som om, at du gerne vil lave siden selv. I det tilfælde vil jeg anbefale Wordpress eller Shopify, da man i begge systemer kan lave nogle rigtig fine webshops ved hjælp af templates, som du kan købe billigt. 

I forhold til betalingsmåder så skal du selvfølgelig kunne tage imod de mest gængse betalingskort og mobilepay. Du kan enten på en indløsningsaftale hos Nets også benytte en betalingsgateway, eller du kan få en færdig "out of the box" løsning hos fx. Pensopay. Sidstnævnte er klart det hurtigste og nemmeste at give sig i kast med efter min mening.

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil i modsætning til, hvad de andre havde sagt, ikke nødvendigvis opstarte et firma, til du ser hvordan det går i starten, men det kommer an på visse omstændigheder, (bare husk at indberette fortjenesten til skat) Og i stedet køre det som privat person i starten. (nu ved jeg heller ikke hvilken virksomhedsform,  du havde tænkt at starte) Men måske de kender nogle fradrag jeg ikke gør?

Som John nævnte angående import uden for EU til videresalg, så kræver dansk lovgivning et CVR nummer (nu kender vi ikke dine produkter, er det import eller Eu/dansk/hjemmelavet produkter?)

John nævnte også betalingsløsninger, jeg ved ikke meget omkring webshop, men understående link gav mig lidt mere viden;

https://www.yanco.dk/6-overvejelser-valg-af-betalingsloesning-din-webshop/

Håber selv du ved mere om dette end jeg.

Jørgen nævnte moms. Og hermed formoder jeg, at han mener, du burde momsregistrerer dig (ikke juridisk, men det lyder som han regner med du vil tjene det krævet beløb). Hvis du regner med at generere for 50.000kr og derover, så kan du trække momsen fra, hvilket er rigtig rart for en ny virksomhed, men hvis du så ikke generere de penge på en 12 måneders periode, så skal du betale moms fradraget tilbage til skat, hvilke er trist, hvis pengene allerede er brugt i firmaet.

Men du kan sagtens lave et firma med CVR nummer og vente med at registrere dig som moms pligtig.

Og Marcus...Marcus, han snakker et nørdede sprog jeg ikke kender, måske hans også er godt råd?, til hvis du selv gerne vil opsætte og løbende redigere i din webshop? Kender intet selv til at drive/opstarte egen webshop.

Mvh Allan

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:
Jørgen nævnte moms. Og hermed formoder jeg, at han mener, du burde momsregistrerer dig (ikke juridisk, men det lyder som han regner med du vil tjene det krævet beløb). Hvis du regner med at generere for 50.000kr og derover, så kan du trække momsen fra, hvilket er rigtig rart for en ny virksomhed, men hvis du så ikke generere de penge på en 12 måneders periode, så skal du betale moms fradraget tilbage til skat, hvilke er trist, hvis pengene allerede er brugt i firmaet.

Sikke noget vrøvl. Hun skal ikke betale fradraget tilbage. Det er kun i det tilfælde Skat vurderer at det er en hobbyvirksomhed det kan komme på tale, men det har intet med de 50.000 at gøre.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja så længe der er tale om erhvervsmæssig virksomhed så vil moms ikke blive krævet tilbage - i princip uanset hvad. 
Det skal PashminaWear siger kun være hvis man i virkeligheden har foretaget moms registrering MOD reglerne - f.eks momsregistreret alene for at købe Julegaver - eller en ny golf vogn/guitar.

Så længe det er erhvervsmæssigt kommer der ikke krav om moms retur. 

Eneste forskel på momsregistrering som følge af, at man ved man åbenlyst kommer over 50.000 kr i oms på enhver 12 mdr periode, og så frivillig momsregistrering er, at den frivillige binder i 24 mdr

Selv ved registrering grundet over 50 t så er det dog noget der tager lidt tid, hvis man vil lukke, afregistrere og starte nyt uden moms, for det kræver skat godkender at lukningen er korrekt gennemført momsmæssigt (aktiver/lager osv ved lukning) så det tager nu også lidt tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du gerne vil lave så meget som muligt selv, så kan du strte med en woocommerce shop i Wordpress, få en billig betaligsløsning hos fx. www.yourpay.io , de har intet abonnement og lave gebyrer.

Men som de andre også skriver, registrer et cvr nummer, så du har de fordele der følger med for at drive virksomhed.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)