Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min første reseller spørger om min Standard Exclusive Agreement. Skal jeg bruge en advokat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer! Jeg sælger pt nogle produkter på Amazon i USA og er blevet kontaktet af en svensk webshop som ønsker at blive forhandler. Vi har snakket frem og tilbage og aftalt en pris. Nu spørger han så om kontrakten - en Standard Exclusive Agreement. Jeg er ikke en haj til jura. Vil I anbefale mig at hyre en advokat til dette? I så fald, er der nogen der kender en god og billig advokat i Kbh? Jeg regner det med er en relativt simpel ting da det er en rimelig basic deal vi vil lave.

Eller tror I jeg kan bruge en skabelon af en kontrakt på nettet? Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget når jeg søger på "standard exclusive agreement", men jeg går udfra det bare er en standard kontrakt imellem en forhandler og ejeren af produktet..?

På forhånd tusinde tak

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg fandt en skabelon og brugte den, og sendte så mit dokument til en vens ven, som er advokat. Han sagde det så fint ud.

Hvis nogen herinde står i samme situation så skriv endelig, og jeg skal se om jeg kan hjælpe :)

Tilmeldt 24. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Den vil jeg meget gerne se også :) Har pt. mange der efterspørger at blive distributør men er ikke helt nået dertil endnu, det gør dog ikke noget at være på forkant!

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i 🙂 Her er den template jeg fandt og selv lige rettede lidt til, så det hele passede til vores behov.

Bare lige for god ordens skyld kan jeg ikke selv tage ansvar for kvaliteten af denne aftale/dokumentet, og jeg anbefaler også at få sådan en aftale kigget igennem af en professionel advokat inden brug. Jeg viser blot den template, som jeg selv vil anvende 🙂 (Jeg er ikke en jura-dude så det ved jeg ikke om var nødvendigt at sige, men there it is haha 😄)

7318.Product Reseller Agreement.docx

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

felixen:
Han sagde det så fint ud.

Den så fin ud i forhold til hvad?  

Det virker ikke til du helt har gennemtænk evt. konsekvenser ved bare at sende eller anden tilfældig eksklusivitets aftale, til en potentiel forhandler.  Hvad vil du gøre hvis han f.eks ikke sælger noget eller sælger nok? 

Start aldrig med en eksklusivitets aftale før forhandleren har vist sit værd.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

felixen:

Hey Aminoer! Jeg sælger pt nogle produkter på Amazon i USA og er blevet kontaktet af en svensk webshop som ønsker at blive forhandler. Vi har snakket frem og tilbage og aftalt en pris. Nu spørger han så om kontrakten - en Standard Exclusive Agreement. Jeg er ikke en haj til jura. Vil I anbefale mig at hyre en advokat til dette? I så fald, er der nogen der kender en god og billig advokat i Kbh? Jeg regner det med er en relativt simpel ting da det er en rimelig basic deal vi vil lave.

Eller tror I jeg kan bruge en skabelon af en kontrakt på nettet? Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget når jeg søger på "standard exclusive agreement", men jeg går udfra det bare er en standard kontrakt imellem en forhandler og ejeren af produktet..?

På forhånd tusinde tak

Pas uhyggelig meget på - eksklusive aftaler i EU koster som udgangspunkt 1 års omsætning at komme ud af, og det er komplet uansvarligt ikke at bruge en dygtig advokat til noget sådant. Lovvalg, arbitration, forpligtigelser, minimumsomsætninger, salgsudvikling - alt skal med

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Det er dog ikke en eksklusivitetsaftale. Jeg tror at forhandleren måske brugte et forkert begreb til at starte med og da jeg heller ikke var helt klar over udtrykket, tænkte jeg at det bare var navnet på en standard reseller aftale. Vi har nemlig aldrig snakket om eksklusivitet, og den template jeg endte med at finde og tilpasse, den nævner heller ikke noget med eksklusivitet. Forhandleren har læst den igennem og godkendt - så jeg tror at det blot var en misforståelse og brug af forkerte begreber til at starte med.

Jeg takker dog meget for advarslen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

felixen:
den template jeg endte med at finde og tilpasse, den nævner heller ikke noget med eksklusivitet

Det havde nok været en god ide at sætte dig lidt mere ind i de termer du bruger, før du spørger os andre om hjælp.  Mon ikke der er en grund til at det tager ca. 8 år at blive advokat ;-) 

Den konkrete kontrakt du har brugt et ikke meget værd, helt basale ting som værneting eller lovvalg er ikke en gang nævnt.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk også lidt i håb om at få feedback på det term som forhandleren brugte - hvilket jeg fik, så det er super :)

Men okay,  tak for det, det vil jeg så kigge nærmere på.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok i fremtiden bruge en advokat, så du stilles bedst muligt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)