Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af sidste års resultat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en mindre virksomhed (VSO) som havde lille overskud i 2016. Pengene er ikke hævet, så revisor sagde det skulle opgives i rubrik 152 på selvangivelse, der er altså betalt personlig indkomst skat af pengene.

Jeg er kommet frem til at resultatet nok skal bogføres på "Hensat til senere hævning" (altså gæld i virksomheden), men er i tvivl om hvordan det skal bogføres. Skal det være i 2016 eller i 2017? Og hvad er modkonto?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen steder ikke med i regnskabet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

lap3520:
Har en mindre virksomhed (VSO) som havde lille overskud i 2016. Pengene er ikke hævet, så revisor sagde det skulle opgives i rubrik 152 på selvangivelse, der er altså betalt personlig indkomst skat af pengene.
ikke med på hvorfor du har betalt personlig indkomstskat af pengene i VSO når du ikke har hævet noget. Det er jo modsat det man gør med VSO - hvor man betaler aconto 22% skat af det man ikke hæver
OM det så giver mening at drive i VSO hvis der er meget begrænset overskud er en anden sag

Jeg ville da bede den revisor lige opsætte korrekte konti og efterposteringer for hæverækkefølgen - lidt modsat KAH tror jeg nemlig ikke helt dit regnskab - under hensyn til VSO er helt på plads

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)