Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Års regnskab - resultat opgivet til skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber i kan hjælpe

Jeg har et MPV. Og opgivet til skat mit forventlige resultat bliver 3000 i overskud i år. Det resultat når jeg nok ikke. Skal jeg så ændre det hos skat allerede nu ?
Hvordan opgør jeg mit endelige resultat jeg udlejer slushice maskiner, og som jeg har forstået det er der ikke nedskrivninger på disse det første år. Skal jeg så tage hele deres ny værdi og ligge til mit regnskab?
Jeg går udfra jeg skal lave status på fx koncentrat og popcorn osv som jeg har på lager og regne ud hvilken værdi det har ?

Hilsen Kristian.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du må selv om du vil rette dit forskud - samlet får det ikke betydning da skatten jo beregnes på din selvangivelse. Du kan sagtens sætte det ned men det har jo meget lille effekt hvis det kun er skatten af 3000 der påvirkes. Du ender med korrekt skat uanset hvad, når du selvangiver

Afskrivninger kræver mere viden om hvad ting koster men du har sikkert ret når der er udlejningsaktiver som ikke afskrives år 1. Du har ret I at dit lager af materialer som udgangspunkt skal optælles og indlægges som værdi med mindre. 

Det er lidt en bekymring, at du driver udlejningsvirksomhed med relativt dyre maskiner går jeg ud fra - i virksomhedsform (også selv om det så kun er PMV) og så ikke når overskud men sådan kan det jo være i startåret- Det er dog ikke oplagt at underkende et evt underskud, da det ville være en lidt sjov "hobby", men du skal jo ikke forvente at kunne køre med større underskud år efter år og få det anerkendt skattemæssigt- hvilket jo heller ikke kan være i din interesse Stick out tongue

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Skal værdien af mine maskiner regnes med som aktiv. Når regnskabet laves, for så er det jo også begrænset hvad underskudet bliver, når værdien af mine maskiner er den største udgift i år.


Det var bestemt heller ikke min mening at køre med underskud år 1. Men en hjemmeside der ikke er helt optimal, og dermed bliver man ikke fundet på Google, så er det desværre ikke nemt at leje maskinerne ud.

Jeg har selvfølgelig også haft store udgifter i år 30.000 ca så næste år er min start på nul mod -30.000 i år. Sådan lidt groft sagt. Så udlejer jeg en maskine næste år er det jo overskud på års regnskabet, selvfølgelig skal der meget mere gang i den for at få tjent maskinerne ind.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Når udlejningsmaskiner ikke trækkes fra år 1 så er det = at de ikke er et underskud med maskinerne år 1 korrekt - i år er de ikke med som udgift når det er år 1 for udleningsmaskiner med alt jeg ved. Det er ret kompliceret - for der er mig bekendt også specielle regler for året efter anskaffelse og afskrivningen (og her er jeg slet ikke sikker men tror det er noget med at der kan afskrives på 50% af værdien og så overgår de til alm afskrivning) Du bør nok enten vente på andre eller måske SKRIFTLIGT høre skat hvordan du afskriver i anskaffelsesår og året efter OG give dem den samlede værdi og værdi per maskine (da der jo ikke lige er penge til at høre en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt jeg spørger skat, hvordan jeg skal forholde mig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Du er også velkommen til at kontakte mig for et uforpligtende tilbud på gennemgang og udarbejdelse af dit års/skatteregnskab. Jeg tænker jeg relativt nemt kan hjælpe dig med at få afklaret ovenstående forhold :-)

God søndag. Vh. Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Jeg tror lige jeg tager den med skat først. Og skal først aflevere regnskab til års skiftet. Så ikke noget der skal være lige nu.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra at det er opstart af firmaet.

Maskiner skal optages som aktiv ved køb som du KAN afskrive med 25% pr år, du behøver ikke at afskrive men kan vente til du får overskud., du behøver ikke at ændre noget, du får bare enten restskat eller penge tilbage 

KOM TIL AT GIVE COOKIE EN STJERNE DET ER EN FEJL, KOM TIL AT PEGE PÅ DEN

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
KOM TIL AT GIVE COOKIE EN STJERNE DET ER EN FEJL, KOM TIL AT PEGE PÅ DEN
Helt oK - Du yder en god indsats herinde og detmed at få klikket galt kende jeg alt til l

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar kah

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)