Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands eller personligt ejet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er så småt igang med at drive en mindre webshop, men er kommert i tvivl om jeg overhovedet skal registrere virksomheden og i så fald, om det skal vre en enkeltmand eller personligt ejet. Jeg forventer ikke en omsætninger på over 50.000 i løbet af 12 måneder, men jeg importere til gengæld varerne fra Italien. 


Er jeg så "tvunget" til at oprette en enkeltmands virksomhed? Og SKAL jeg have en erhvervkonto i min bank, eller kan jeg blot have en ekstra konto, som kører for sig selv?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmandsvirksomhed ER personlig ejet, så det er samme sag. Du kan undlade at registrere CVR hvis du er sikker på ikke at komme over 50.000 kr i omsætning på en hver 12 mdr perioder, frem og tilbage, og så er der ikke krav om CVR tilknytning til en bankkonte (giver lidt sig selv uden CVR Wink) Du må gerne importere fra Italien uden CVR, men OM dine leverandører finder det troværdigt og om dine kunder gør og om du kan få betalingsløsning uden CVR er en anden sag - Jeg tvivler

Læs meget mere om personlig virksomhed evt i min ebog om lige præcis det  - inkl PMV til omsætninger under de 50 t http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Dine pligter regnskabsmæssigt og skattemæssigt, bortset fra momsen, er helt ens med og uden CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for svar! :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)