VideoTool AminoTV
Hvad er Yelp, og hvad kan du bruge det til?
Medvirkende:
Uploadet den 24.apr 2012
Tilmeld dig AMINO PLUS i dag - og få adgang til alle videoerne med det samme.
Det koster kun 99 kr per måned - og giver adgang til over 50 andre fordele, ud over at du får direkte adgang til alle videoerne med det samme. Husk det kan trækkes fra i skat. Amino Plus
Varighed 08:41
6
Det sociale netværk Yelp er kommet til Danmark, Martin fortæller i denne video lidt om hvad han tror at det kommer til at betyde for de mange lokale medier der eksistere i dag. Desuden kommer han også ind på hvor stor en betydning Yelp kommer til at have i fremtiden. 
Vis mere
De seneste kommentarer

Ja den er lidt mørk, men lyden er ok :-)

Skrevet den 25.apr 2012 12:30
Er kommentaren brugbar? 4 0

Monokel som bruges via ens kamera er også tilgængeligt i danmark.

Vi hos Lejenspand.dk siger tak for informationen Martin og har nu oprettet os som den første i vores område- det bliver fedt det her!
 

Skrevet den 25.apr 2012 14:21
Er kommentaren brugbar? 0 0
Lars Antonskrev

Tjae, tjoe, bum bum. - Måske blir det stort. - Selv om jeg nok er lidt i tvivl om hvorvidt en by som København, der i international sammenhæng jo er temmeligt lille, er stor nok til Yelp. - Rigtigt mange Københavnere gør i forvejen rigtigt mange ting samtidigt, og køerne foran byens mest populære pizzabagere kan flytte sig fra den ene uge til den anden uden anden påviselig årsag end at een eller anden måske på et tidspunkt har ædt et stykke salat der var lidt snasket og nævnt det hjemme på kollegiet.

Personligt har jeg et billede af mig selv, som noget man kunne se på en tysk motorvej i ferietrafikken. - A5 forbi Frankfurt, hvor der kan være "Seks-und-firtzig kilometer stau gegen süd" (eller hvordan det nu staves). Totalt trafikalt kolaps fordi alle vil det samme på samme tid. - I det modsatte spor drøner en lille grøn Mini Cooper mod nord med 180 km/timen.

Jeg vil helst være i Minien, og derfor kunne jeg aldrig drømme om at læse - og slet ikke følge - nogen anmeldelser af noget som helst. Og jeg er nu nok ikke den eneste der har det sådan :D - Hellere finde mine oplevelser selv, og risikerer at tage fejl, end at følge hoben af mere eller mindre velbegavede anmeldere.

Skrevet den 25.apr 2012 20:55
Er kommentaren brugbar? 0 0
firma-dyrskrev

Jeg tænkte lidt på samme måde. Endnu en offentlig gabestok. Det er slemt nok med Trustpilot, hvor kværulanterne er i overtal. Det har jo netop ikke samme virkemåde, som det koncept restaurantkæderne har. Man kan selv gøre sine erfaringer med Burger King, Jensens Bøfhus etc. og så regne nogenlunde med, at erfaringerne kan overføres til andre byer. Men andre menneskers uforgribelige meninger på en site som Yelp, kan være helt ved siden af.

/Kjeld

Skrevet den 25.apr 2012 23:00
Er kommentaren brugbar? 0 0

Man kan mene hvad man vil, men amerikanerne elsker det og jeg er også fan.
Det er en super fed portal og ja, det er en gabestok, men sådan er det.
Jeg glæder mig.

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 25.apr 2012 23:03
Er kommentaren brugbar? 0 0
Remyskrev

Igen tak fordi du deler din viden med os andre.

Skrevet den 25.apr 2012 23:17
Er kommentaren brugbar? 1 0
Mskrev

Jeg tror som Martin at det her har potentiale til noget rigtig stort!

Jeg har oprettet os, der er kun oprettet et par andre useriøse kandiater men de er autooprettet. 

Skrevet den 25.apr 2012 23:21
Er kommentaren brugbar? 1 0

Det skal nok blive stort engang, men fortæl mig lige, hvordan det skiller sig ud fra de andre services. Facebook har kæmpe potentiale, hvis folk gider logge ind og lægge en review, fordi alle i forvejen er på facebook og har deres smartphones apps.. Googles +1 og places har kæmpe potentiale, hvis folk gider bruge det, fordi søgemaskinen sluger det råt. Og 4square... ja.. hvad er forskellen?

Hvis jeg havde en "saloon", så ville jeg helt sikkert gribe til fadet og vise mine kunder hen til ALLE programmerne, så kan de selv vælge :) "Kontant eller dankort? / app1 eller app2?"

Må man nævne QR-koder i denne tråd? Kan de hjælpe ens sag i forbindelse med ratingsider og sociale medier? Hvor populære er de i DK pt?

Skrevet den 26.apr 2012 00:01
Er kommentaren brugbar? 0 0

Potentiale er fint, men det action taler.
Yelp er en specialiseret service, som kun er til anmeldelser.
Du har sikkert en Schweitzerkniv, hvor mange gange har du skåret franskbrød med den?
Nej vel?
Du bruger en brødkniv...

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 10:53
Er kommentaren brugbar? 0 0

Og tak for ros, den er jeg glad for :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 10:55
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jeg er enig med Martin i at der er muligheder. Eksempelvis har jeg oplevet hvor stor betydning tripadviser har for forskellige brancher i Italien.

Det er lidt det samme her. Hvis eksempelvis amerikanske turister er vant til at bruge Yelp hjemmefra, så vil det være naturligt at de også bruger det ude. I mit lille lokal samfund er der 3 restauranter inden for 1 km. Den ene er på Yelp med gode anmeldelser fra amerikanske gæster. Hvilken af de restaranter har størst sansynlighed for at få besøg?

Ligeledes kan jeg se at f.eks. ingen vinbønder står opført. Adresserne er men ingen data. Hvis man står i en gade hvor alle porte er lukket er Yelp også her en måde at nå ud til potentielle besøgende. Bag hvilken port venter gæstefriheden.

I forhold til det "lille" arbejde det er at registrere sin butik er det dumt at lade muligheden gå fra sig. Tak for Yelpen Martin - jeg vil kaste lidt stjerner over nogle af mine kunder :)

/Henrik

Skrevet den 26.apr 2012 11:09
Er kommentaren brugbar? 1 0

:) Du kan selv være en brødkniv.. hvad nu hvis Facebooks "i nærheden"-knap var lige som Yelp, ville mange så ik bruge den? Eller er løbet kørt? Synes det handler meget om trend, så hvis "alle" bruger én app, så er det den, der sejre, især når guruer anmelder dem særdeles positivt, hehe :)

Kan godt lide din anmeldelse Martin, men forstår bare ik, hvorfor det lige er Yelp, der vinder. Må hellere tjekke den lidt nærmere ud. Der er også det spørgsmål om, hvorfor folk bruger tid på at give de der anmeldelser. Det har da ik altid været sådan.. er det pga. smartphones, så folk kan gøre det, mens de sidder og venter på den anden kommer tilbage fra toilet eller sådan noget?

Skrevet den 26.apr 2012 11:15
Er kommentaren brugbar? 0 0

David, du mener det er bedre at Facebook også vinder den del af nettet?
Jeg syntes det er forfriskende at der også kommer andre til fadet.
Årsagen til at den vinder, er at den bedre end de andre og længere er den ikke.
Hvad har f.eks. AOK lavet de sidste 5 år? Ikke en klejne..
Havde der været en god dansk rating service, så havde den vundet. Men det er der ikke, så derfor bliver de danske versioner kørt over og som Tim Cook fra Apple udtalte forleden, så er der ingen mening i at lave et kombineret brødrister/køleskab, derfor vinder Facebook ikke den.

@Henrik, helt enig, mærkeligt at vingårde ikke fatter, at Tripadvisor vil give mange flere besøgende.
Det er faktisk en engelsk service og bruges af tonsvis af Europæere...
Den flytter virkelig marked!
Se her:
http://thorborg.tv/sadan-markedsforer-du-en-biks-in-the-middle-of-fucking-nowhere.html

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 11:25
Er kommentaren brugbar? 0 0

:) godt ord igen. Det virker bare nærliggende at sætte et par stjerner, når man alligevel er inde og tilkendegive, man venter på sin pizza i Lones Køkken.. maybe not..

Skrevet den 26.apr 2012 11:50
Er kommentaren brugbar? 0 0

Ja, men Yelp er meget andet end stjerner.
Prøv at bruger servicen :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 11:52
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jeg er ikke så meget til denne trend, da det kan manipuleres og få sure kunder kan ødelægge en hel forretning. Jeg synes ikke, det er en fair måde at gøre det på. Efter min mening har Facebook gjort det rigtige ved kun at have en "like" knap - ikke nogen "dislike". Det giver en mere positiv stemning. 

Når det så er sagt, så er jeg sikker på, at konceptet helt klart har en chance i Danmark. Martin plejer at have fingeren på pulsen med, hvad der rykker og jeg tror, at han (igen) har ret med en forudsigelse om den kommende trend. 

Skrevet den 26.apr 2012 14:05
Er kommentaren brugbar? 0 0

Der er ingen tvivl om at det kan misbruges, men jeg har endnu tilgode at gå til en restaurant med gode anmeldelser og så blive skuffet. Det virker som om de har ok greb om tingene.
Jeg kan sagtens se problemerne, men det glæder mig dog at det er god kvalitet og service der bliver belønnet og ikke et stort marketingbudget eller en strøgplacering. Det føler jeg i dag er et langt større problem.
Og ja, det bliver stort! 

Skrevet den 26.apr 2012 14:14
Er kommentaren brugbar? 0 0

@Martin: Det kan sagtens gå hen at blive stort. Men... Hvad er, efter din mening, forskellen på AOK og Yelp - hvad kan Yelp, som AOK ikke kan?

(jeg har ikke det store kendskab til nogen af dem - derfor spørger jeg)

Skrevet den 26.apr 2012 14:44
Er kommentaren brugbar? 0 0

Nu bruger jeg ikke AOK så tit, men prøv at se hvor dynamisk forsiden er og se på sproget.
Der er meget mere hygge og action på Yelp, der er AOK død som en sild.
Og så er der meget mere brugerdrevent content, man kan godt mærke at AOK er laver hos en avis. 

Skrevet den 26.apr 2012 14:56
Er kommentaren brugbar? 0 0

@Martin: Nu har jeg kigget nærmere på begge sites.

AOK: Det tog mig noget tid, før jeg fandt nogle anmeldelser skrevet af brugerne. Til gengæld var der en del kulturelt indhold og artikler (skrevet af journalister), som går mere i dybden med informationer om mulighederne - hvilket jeg mener er AOKs primære eksistensgrundlag.

Yelp: Yelp ser varm, hyggelig og imødekommende ud, og man bliver hurtigt præsenteret for det brugergenererede indhold. Der er helt sikkert fokus på det brugerdrevne indhold, og sproget (som du nævner) taler mere til den "jævne" dansker, hvor AOK kan virke mere elitært.

Umiddelbart vil jeg mene, at der er plads til dem begge i fremtiden, da de ligger et godt stykke fra hinanden indholdsmæssigt: AOK indeholder primært overordnede fakta og journalistisk indhold, mens Yelp indeholder subjektive brugeroplevelser - begge dele kan bestemt være nyttige, når man vil undersøge mulighederne.

Skrevet den 26.apr 2012 15:32
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jeg tror heller ikke AOK lukker, men Yelp bliver bare 10 gange større.
Både på omsætning og besøg.
Folk vil langt hellere have anbefalinger fra deres venner, end støvede journalister som en gang har været på en restaurant.

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 15:35
Er kommentaren brugbar? 2 0
Lars Antonskrev

Tjae - det kan jo godt være du har ret Martin. - Mange mennesker er jo desværre nogle uselvstændige flokdyr, der foretrækker at gøre som alle andre for ikke at fremstå som "dumme" - Måske er den "trend" ikke mindst fremherskende i USA - hvordan kunne sådan noget som sub-prime lånene, Mac Donalds og Appels succes med det mystiske apperat de kalder en iPhone ellers opstå. - Eller herhjemme fænomenet "Noma" hvor folk venter i halve år på at få serveret brændenældeblade med myrepis og revet rå gullerod.

Jeg har ikke forstand på markedsføring eller "fremtidsforskning", men jeg er ret sikker på at der vil opstå en "modtrend" til alt hvad der er "mainstream". - Mit lille eksempel med den ensomme grønne bil på motorvejen der kører stik modsat alle andre, er jeg vist (desværre) ikke alene om at hylde, og jeg tror at mange vil efterspørge mere og mere individuelle oplevelser. På Facebook begyndte folk på et tidspunkt at "unfriende" hinanden, og da det jo dybest set er lidt taberagtigt at bruge 50% af sin vågne tid på at fortælle at man lige nu står og ser på en dynejakke i H&M, tror jeg såmænd også at Facebook vil dø ud på et tidspunkt. - Ligesom sub-prime- lånenene og andre "fænomener" - hvad der så kommer, og hvad der bliver "stort" har jeg ingen anelse om. - Men nok noget med noget der er "just-for-you-and-nobody-else" agtigt. - Det bliver spændende at se, om it-verdene kan leverer noget dér. - Det er muligt at sådan noget som Yelp også vil blive det i en periode, men jeg håber sgu at - især - den unge generation, vil begynde at tænke langt mere selvstændigt, og i højere grad gøre hvad der passer netop dem.

 

Skrevet den 26.apr 2012 20:27
Er kommentaren brugbar? 0 0

Det her handler ikke om selvstændighed eller mangel på samme, som jeg læser det. Det handler om at få sorteret de gode fra de dårlige, uden at man selv behøver at "prøve lykken" hver gang, for at finde ud af om det er noget skidt. Hvis 100 mennesker har givet en restaurant en lav karakter, så er der sgu nok noget om det. Men det er ikke ensbetydende med at folk så bare følger strømmen generelt, det tror jeg ikke på. Jeg ser først og fremmest Yelp som et værktøj, der i den grad kan forhøje serviceniveauet i Danmark, og det seriøst tiltrængt. Jeg er vild med at prøve nye ting, men jeg samler ikke ligefrem på dårlige oplevelser, så hvis jeg ved, at det og det sted giver en super dårlig service, ja så springer jeg det sgu over.

Man kan jo sammenligne det med e-handel. Hvis der ikke var mulighed for at omtale butikkerne, så ville svindlerne have langt bedre odds for at narre kunder igen og igen. Så fokuser på fordelen i stedet, vi får sorteret de gode fra de dårlige, og jeg er ikke bekymret for at det går udover folks selvstændighed, vi lever trods alt i et verdens-samfund som er ekstremt egocentreret.

Jeg tror faktisk at vi med Yelp vil se en større forskellighed i folks valg, end tilfældet er i dag, da samtlige fysiske butikker nu får muligheden for markedsføre sig på en ekstrem effektiv og billig facon, og det betyder at langt flere butikker kommer frem i lyset. Desuden vil bedømmelsen blive langt mere fair, da der nu vil blive fokuseret på helhedsoplevelsen, og at denne information vil blive meget lettilgængelig.

Skrevet den 26.apr 2012 21:13
Er kommentaren brugbar? 1 0

@Lars, det handler jo ikke om at gøre det samme som alle andre, men danne sig et overblik.
Hvorfor gå på en restaurant der serverer dårlig mad og har dårlig service, hvis du kan finde en i nærheden de er hæderlig?
Det vil højne serviceniveauet i Danmark betragteligt og det er der god plads til.

@Masimoto, lige præcis!

Yelp er ikke perfekt, men jeg foretrækker et marked der er mere gennemskueligt. Det vil få priser ned og kvalitet op og belønne de dygtige og trække de dårlige ned.

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 21:31
Er kommentaren brugbar? 0 0
Mskrev

@Martin

Som jeg også har skrevet på thorborg.tv, har du så ingen gode idéer til hvordan man bedst bruger Yelp? Nu har du jo selv brugt det, og i USA må du havde set nogle gode ideer til hvordan det bliver brugt.

Skrevet den 26.apr 2012 21:32
Er kommentaren brugbar? 0 0

@Mark, jeg har aldrig brugt Yelp til at sælge, jeg har bare været forbruger.
Jeg er sikker på at du kan Google dig frem til meget og også se min vider som før nævnt:
http://thorborg.tv/sadan-markedsforer-du-en-biks-in-the-middle-of-fucking-nowhere.html

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 21:36
Er kommentaren brugbar? 0 0
Mskrev

Har set alle dine youtube videoer, Martin ;)

Jeg tænkte at du måtte havde set Amerikanske eksempler på hvordan virksomheder udnytter Yelp, og hvordan de får f.eks. kunderne til at gå derind og anmelde.

Vi er netop sådan en virksomhed der ikke ligger på strøget, men en parallel gade til. Og derfor betyder sådanne her ting virkelig meget for os, ligesom søgemaskineoptimering gør det. 

Jeg har selv tænkt på at få trykt nogle visitkort, men med en flink hilsen om at vi er glade for vores kunder, og at vi gerne vil have dem til at anmelde os på Yelp, og eventuelt smide et billede op. De skal gives med hver gang svesken langes over disken. Tror du det er en effektiv måde at få kunderne ind på Yelp?

Skrevet den 26.apr 2012 21:45
Er kommentaren brugbar? 0 0
Mskrev

Så fik jeg lige set den video igen, og ja det er derfra jeg har inspirationen med visitkortene. Kunne i hvert fald huske du havde nævnt det engang.

Skrevet den 26.apr 2012 21:53
Er kommentaren brugbar? 0 0

Lige præcis.
Giv god service og bed folk pænt om en god anmeldelse.
Forklar hvor meget det betyder for jer.

De bedste hilsner

Martin

 

Skrevet den 26.apr 2012 22:32
Er kommentaren brugbar? 0 0

Just google it :-)

Jeg fandt hurtigt dette blogindlæg 

Derudover står der sikkert en masse informationer på Yelp.com

Det kan ikke vare lang tid før der kommer nogle danske yelp eksperter, efterspørgslen på hjælp er der i hvert fald.

Skrevet den 26.apr 2012 22:37
Er kommentaren brugbar? 0 0
Mskrev

Super, skal lige ha cleared med YELP om jeg må bruge deres logo. Hvis jeg må, så er kortet designet, og klar til at blive sendt til tryk.

Lad os så få rykket på Yelp, yiha!

Skrevet den 26.apr 2012 22:46
Er kommentaren brugbar? 1 0

@Lars Anton

Jeg kan godt se, du vil væk fra det her flokdyrssjov, vi har gang i for tiden; men der er jo ingen, der kan leve af at sælge "just-for-you-and-nobody-else" ting eller services, med mindre det er færger. Selv den dygtigste "custom maker" bliver jo nødt til at fortælle folk, at netop HAN er god til sit kram, og der må man da sige, at Yelp kan gøre det super smart.

Jeg er nok både for og imod. Nogle gange har man lyst til at udforske noget selv (hvorefter man måske smider en kommentar på Yelp eller ej), og andre gange vil man bare have det sikre... uden måske at skulle tage den nærmeste MC-D eller den dyreste frisør.

Skrevet den 26.apr 2012 23:59
Er kommentaren brugbar? 0 0

Men det er jo meget nemt. Hvis du selv har lyst til at udforske noget, så undlad at bruge Yelp i det tilfælde. Smart ik? :)

Skrevet den 27.apr 2012 00:06
Er kommentaren brugbar? 0 0
Lars Antonskrev

Jeg må vist begynde med at undskylde den lange kommentar:

Men .. joee.. - Jeg fik måske / forhåbentligt provokeret en lille smule. - Det var helt sikkert også meningen, ellers ville jeg måske ikke påstå at jeg synes at en iPhone er en at de ringeste mobiltelefoner der nogensinde har været på markedet (den er smart til mange ting, men som telefon er det mildt sagt noget lort), eller at Noma i København laver elendig mad der smager ad helvede til (det er spændende, javel, men som fødevarer duer det sgu ikke, og at der skulle være tale om "verdens bedste restaurant" er mildt sagt hyped og overdrevet). - Det er blot to eksempler på at markedsføring, og "styring" og kontrol af markedet kan få mennesker til næsten hvad som helst, og at mange totalt mister deres rationale når blot man ser hvad alle andre gør.- Facismen i 30´erne voksede på samme måde, men også mere positive bevægelser har kunnet udnytte menneskers hang til som lemminger at gøre hvad alle andre gør, og kaste sig hæmningsløst ud i noget lort.

Det vil helt sikkert fortsætte, så jo - som "fænomen" vil Yelp og lignende nok blive "stort" (mere eller mindre) i en periode. - Men hvis jer It-nørder (som jo synes at være i klart overtal på Amino *S*) vil have fat i noget virkeligt stort, så er jeg stensikker på at hvis i kan finde ud af lige præcis hvordan man kan leve af at sælge "just-for-you-and-no-body-else" services til hvem som helst, så får i fat i noget der er langt langt større. -

Og så har Martin jo måske ret i at det kan være et "værktøj" hvor man kan gå ind og undersøge hvad 100 andre har ment om et eller andet sted eller en eller anden ydelse.- Men min oplevelse (fra fx AOK og andre anmeldersites) er at de 100 andre meget ofte tager fejl, af den simple grund, at de ikke er professionelle. - De private der tillader sig at anmelde restauranter har ikke en hujende fis forstand på mad, de der anmelder håndværkere, er selv nogle klamphuggere der ikke har forstand på deres eget byggeprojekt osv. - Samtidig vil de fleste af den slags anmeldelser (ligesom denne her tekst) drukne i for mange ord, og en strøm af ligegyldighed som man ikke kan bruge til ret meget. - I København behøver vi fx ikke 200 anmeldelser til at fortælle os, at a Herreford Steakhouse ved Tivoli laver elendige bøffer og har en højrøvet service, men vi vil da aldrig drømme om at fortælle det til turisterne. - For så vælter de bare ind på a Herreford Steakhouse på Åbenrå (gaden) hvor de i samme kæde laver fremragende bøffer og har en super service. - Indtil selvfølgelig de også får for mange gæster og bliver for højrøvede, og de af os der er "first-movers" skyndsomst flytter til et nyt sted.

Så folk der benytter services som Yelp til at finde et godt sted - fx - at gå ud at spise, vil pr. definition altid være langt bagud. - De vil klumpe sig sammen i de køer der består af andre der heller ikke evner at tage sevlstændig stilling til ret meget, og de vil pr. definition få en ringere oplevelse, end de der vover springet og risikoen for at få noget lort, og nogen gange også får det, men som de fleste gange får en oplevelse på et sted der er på vej frem, og som gør sig umage. - De bedste oplevelser jeg i mit liv har fået på restauranter og andre steder, har været på halvtomme ydmyge steder hvor man ikke var vant til at have mange gæster, og hvor "kromutter" har sat sig ned og har snakket og hygget sig og fortalt om den ko hvis ryg jeg sag og åd.  - Nogle at de steder er jeg kommet igen måneder, eller år senere. - Der har været probfyldt, og såvel mad som service har været elendig, eller i bedste fald en skygge af sig selv.

Det lyder måske lidt "frelst" og "højrøvet" men jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste der tænker sådan. - Det fleste jeg kender, gør det også, og tænker "first move", "just-for-mee" og "fuck hvor er det fedt at netop jeg fandt det her sted, og jeg gider ikke fortælle det til nogen for så bliver det bare alt for overrendt". - Det er ret egoistisk, men sådan er vi mennesker jo også.

Jeg tror (det er en ret hobbybetonet betragtning) at der i fremtiden vil være to grupper af mennesker. - En relattiv lille som man kan kalde "first- movers", og en relativt stor, som man så i mangel af bedre kan kalde "tabere". - Yelp, er nok måske ligesom iPhone, x-factor, Hennes & Mauritz, Jysk, Netto, og mange andre brands for de sidste´, og der er sgu nok også penge i dem. Men der hvor der virkeligt er penge at hente tror jeg er blandt de første, "first-movers" der aldrig kunne drømme om at benytte Yelp eller lign. Og jeg tror, at mange mennesker i gruppen af "tabere" vil gøre næste hvad som helst for at komme op i gruppe af "first-movers". -

Hvis nogen i it-verdnen, kan lave noget der kan hjælpe dem til det, tror jeg det vil blive helt vildt stort. - Hvad jeg håber nogen vil tage som inspiration :)

God weekend :)

 

 

Skrevet den 27.apr 2012 23:57
Er kommentaren brugbar? 0 1

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er ikke enig i at det er så sort/hvidt som du stiller det op. Viden er kun noget værd for mig, hvis den bliver delt med andre, og så kan du kalde mig hvad du vil, men jeg byder Yelp hjertelig velkommen, uden at det gør mig til et flokdyr.

 

Dem som kender mig, synes ikke at jeg er helt normal, og jeg tror ikke de ændrer holdning, når jeg begynder at bruge Yelp. Det vil heller ikke få mig til at gå hyppigere på restaurant eller gå det samme sted hen hver gang, jeg foretrækker faktisk at opleve noget nyt, men der er så mange valgmuligheder, at jeg ikke har noget imod at få skåret de værste fra. Men bare fordi at folk siger hvad de mener, er skidt og kanal, så stopper jeg ikke med at tage selvstændige beslutninger. Den evne forsvinder ikke, bare fordi Yelp er kommet til landet.

 

Jeg kan godt forstå din bekymring for, at dit yndlingssted vil blive overrendt af mennesker, som kun kommer der fordi det pludselig er blevet trendy, men jeg vil bare vælge at se på det fra en positiv vinkel, at det er dejligt at andre også kan få en positiv oplevelse. Og hvis det får stedet til at opføre sig højrøvet og levere en dårlig kvalitet, fordi de nu har fået mange kunder, ja så falder hammeren sgu hårdere end nogensinde før, og det kan du takke Yelp for. Småkage! siger det, og så er stedet på no time ikke populært længere.

 

Men hvis din profeti i modsætning til mine forudsigelser skulle holde stik, så kan du sikkert altid finde dig et sted, hvor du i et lille skummelt hjørne kan spise din suppe - helt alene - det skal du nok få megen glæde ud af ;-)

 

Skrevet den 28.apr 2012 00:45
Er kommentaren brugbar? 0 0
Mskrev

Følger lige op.

Jeg skrev på deres developer forum, uden resultat.

Deres hjemmesides muligheder for kontakt er lidt kringlet, men jeg fik skrevet en besked omkring deres logo. Jeg har fået tilladelse til at bruge logoet så længe at det overholder en masse krav (Ting som at proportioner ikke må ændres, at ® skal være ved logo etc.)

Hvorvidt folk generelt må bruge deres logo ved jeg ikke, svaret er skrevet som om det er en speciel tilladelse. - Det kan være nogle med mere juraforstand kan svare på dette.

Skrevet den 08.maj 2012 21:39
Er kommentaren brugbar? 0 0

:) cool nok. Link til visitkort, når det er klar, så vi kan se!

Skrevet den 08.maj 2012 22:47
Er kommentaren brugbar? 0 0
Søg på AminoTV:
Tilmeld dig AminoTV og få en mail hver gang der kommer noget nyt
Stil et spørgsmål

Næste gang interviewer vi:

Tid tilbage til at indsende spørgsmål:

Navn:
Email:
Brugerne siger om Amino TV
  • Super fedt koncept. Masser af guldkorn og gode idéer fra store personligheder. Endnu en god grund til at blive Plus medlem.
    11. mar 2012 13:16 - Emil Lykkeskov
  • Amino TV er ret inspirerende og vedkommende. Thorborg har en stor evne til at finde spændende folk og få dem til at fortælle deres unikke historier. Jeg nød virkelig at høre Chartlotte Jorst fra Skagen Design. Hun var ret ydmyg omkring sig selv men har sammen med sin mand skabt noget stort.
    18. jan 2012 22:29 - Bo Kalvslund
  • Amino TV er for mig lidt af en oplevelse, nu har jeg ikke plus (endnu), men de gratis videoer der er har lært mig meget og været rigtig spændende at se! Må hellere snart se at få købt plus, så jeg kan se de sidste.
    18. jan 2012 11:53 - John Bakken