på Amino

Martin Thorborg sparker dig i røven


skrevet af Martin Thorborg
26-11-2008

Downloads: 1.030
Fil-størrelse: 5,3MB
Visninger: 19.095

Tilføj denne kode til dit website
Martin Thorborg sparker dig i røven
Kategorier:

Hvis du ikke kan tage dig sammen til at komme igang med ting og sager og du er nærtagende, så lad være med at høre dette indlæg.

Kommentarer

Martin Thorborg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 16:32

Så prøver jeg igen på teknik, vær rar at skrive om du kan høre det eller ej og hvis du ikke kan, hvilken browser du bruger.

Dbh MArtin

Anders Saugstrup skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:13

Virker med Google Chrome i Grækenland :-)

Dennis Kjærgaard skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:29

ja virker fint......og pisse god slutning :) Sjovt nok har folk brug for at høre det fra andre, og så kontant som du siger det :)

Lasse Kjær skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:30

Jeg kan hører det og jeg bruger Internet Explorer.

Hans Stokholm Kjer skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:42

Fedt koncept - peptalk på vej hjem fra arbejde.

Du har et brændende engagement, Martin. Thumbs Up.

mvh Hans

Martin Thorborg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:42

Det lyder rigtig dejligt.

Alle andre, kom glad med jeres oplevelser.

Og tak for rosen!

Dbh Martin

Lasse Kjær skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:43

Og nå ja, du har helt ret i det du siger!

I starten af min blogkarriere købte jeg en skærm til 2500,- kr, så jeg kunne skrive mine artikler på en behagelig måde. Selvmål af mig :)

Anja Lysholm skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 17:50

Hahaha, tak for DET los! ;-)

Jeg hører det fint i både IE og Firefox

Jakodan.dk skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 20:22

Kan sagtens høre det - men der er godt nok meget baggrundsstøj, billarm og sådan - men det er du vel klar over :-)

Jeg fik tændt for den, før jeg fik skruet op for højtaleren og så kunne jeg ikke starte den forfra uden at gå væk fra siden og ind igen.. og det gad jeg ikke, så fik ikke første halvdel med. Så du mangler lige en frem-tilbage knap eller sådan så man bare kan hive i den med musen

Claus Conrad skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 20:43

Kunne godt høre det i Firefox i Sverige :-) Og tak for budskabet - insisterer du på en skriftlig opsigelse og hvis ja, er det ok at gøre pr. kommentar? ;-)

Jakodan: du kan godt trække i markøren, den er bare svært at få øje på i de første sekunder.

Birgit - Min-mave.dk skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 20:50

Hvis der er en der kan give nogen et los i rumpetten, så er det dig Martin - og jeg aner ikke hvor langt jeg var nået hvis ikke du havde krydset mig vej

- for ja, jeg lavede også overspringshandlinger og bildte mig selv ind at det sikkert var svært, at jeg ikke kunne, kan jeg mon overleve osv osv.

Jeg forsøgte af alt magt at lave et sikkerhedsnet ved at låne penge til at eksistere for et stykke tid, så jeg ikke behøvede koncentrere mig om indtægt - men svaret var nej, jeg kunne ikke låne penge fordi jeg både ville være selvstændig OG vi ville lave en tilbygning så vores 6 børn kunne få hvert deres værelse og vi kunne få noget plads og luft.

Da jeg heller ikke kunne tage et arbejde pga. kronisk sygdom og jeg havde mange kontroller i hverdagen med mine børn, ja så tog jeg springet.

Indtil jeg mødte dig lullede jeg mig igennem tilværelsen, jeg var heldig at lave aftaler med firmaer som solgte kampagner til annoncører og jeg kunne sidde, arbejde videre med sitet, få hverdagen til at blive tåelig og egetnlig bare overleve.

Men Du Martin gav mig et kæmpe kærligt professionel los i rumpetten og siden da skal jeg love for der er sket ting og sager.

DU aktiverede mit iværksættergen for alvor og det er jeg dig dybt taknemmelig for - Det var lige det jeg hade brug for, og efter en del øretæver undervejs  har jeg nu fundet vejen til målet.

At hjælpe endnu flere gennem Min-mave, mens jeg sikrer min og min families fremtid økonomisk

De varmeste hilsner

Birgit

Martin Thorborg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 21:02

Claus, du bliver her!!!!!!

Vi har sgu brug for dig :-)

Dbh Martin

Anders Pedersen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 21:15

Hey Martin,

Fint spark i røven du giver!! Thumbs up! Kunne dog ikke lade være med at grine lidt. hehe.

Men jeg har egentlig lyst til at give et nosserspark den anden vej, meeen nu tænker jeg også på husfreden ved at lade være. Så derfor er du istedet beordret til at gå ind på min tråd og give dit besyv med www.amino.dk/.../47031.aspx - hvis du altså har dine nosser kært. ;-)

Mvh.

Anders

Boysen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 21:16

Røv inspirerende!, Er tosset med brandsikkerhed så det er jeg begyndt at blogge om for 3 uger siden her www.firesafetyblog.com indtil videre er der gået 15 USD på kontoen....ikke alverden, men en god start :)

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 21:26

Jeg kunne ikke høre det før, men det kan jeg nu.

Man kan også godt blive FOR agressiv når man skal motivere :)

Men hvis du er ligesom mig, så refererer jeg altid mig selv i fortid, som en ordentlig motherfucker

Men ellers har du ret

Kim Gam-Jensen [Billig Pakkepost] skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 22:17

Det er sgu' i orden - "dum og doven - fuck hvor er du dum og doven" ;-)

Jeg tror dog at det i bund og grund handler mere om dovenskab end dumhed hos mange der gerne vil være "deres egen herre" - Danmark er den fødte 8-16 nation der bare går på arbejde for at få penge i kassen og ikke fordi de interesserer sig for hvad de laver.

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 22:22

Men det er de mennesker i lever af som selvstændige ikke ? En underlig måde at omtale sine kunder på ...

Man kan godt være lykkelig uden at være iværksætter. Jeg kan selv ikke andet end at være iværksætter , fordi det er der jeg trives bedst. Men der findes også andre måder at leve livet på.. og det også helt okay

men selvfølgelig vil man noget ligemeget hvad det er,så man lige undersøge hvordan man kan gøre det.. og så gøre. Men det bunder nok mere i angst. Tillærte mønstre fra ens barndom som folk har. Med at de ikke tror de kan . Så kunne være hyggeligt og udfordrende, og måske lærerigt hvis man gerne vil lære sine kundesegmenter bedre at kende, at definerer dem som andet end dumme og dovne aber du tjener penge på

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 22:39

Og nej det er sagt findes der såmænd også en del iværksættere der ikke kan tage sig sammen, til at slappe af og nyde livet.. også pga angst for om de nu kan fungere socialt uden at skulle slynge om sig om med hvor meget de tjener eller hvor store projekter de har gang i.. du ved holde tingene på afstand. Men det taler man ikke om. Det farligt. Men en af de største grunde til at iværksættere går på røven på den lange bane. Full circle or no circle

xxxxxxx skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 22:53

Hej Martin, jeg tog chancen og bildte mig selv ind at jeg ikke var nærtagende :-)

Hvor har du ret! Jeg har også hørt det tit. 'Tror jeg kan' eller 'Det gør man da ikke bare' osv.

Min forklaring er, at der findes 2 slags mennesker. Lønmodtagere og iværksættere. Iværksætterne er af natur dem der tør tage chancer og leve livet farligt hvis det skulle være. For lønmodtagere er det så helt i den anden grøft. Og så har jeg opdaget at jeg som iværksætter, har det sjovere end alle andre.

FUCK - hvor var det godt Martin.

Og jeg er bange for at jeg er vendt tilbage til Amino efter flere års pause og 2 sølle indlæg (amino-feber) - takket være Birgit, der i går ringede og tog min tid i 2 timer. Så det er hende du skal bebrejde hvis jeg igen begynder at gå dig på nerverne §:-)

Simona §:-)

Thomas Rosenstand skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-11-2008 23:36

Tja Martin - du og jeg taler med hver sin dialekt og i hvert sit sprog. Men vi siger det samme!

Der er dem, der kan og vil - og dem der ikke gider. Fint nok med det - der skal også være nogen, der kan klippe min hæk, gøre mit hus rent osv.

Nu kommer jeg snart og drikker Starbucks kaffe med dig :-)

Boysen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 00:08

@movement jeg tror sgu lidt du har misset budskabet. Martin taler jo til dem der gerne vil mere men gør det ikke.

Dem der gerne vil være lønmodtager har jo ofte valgt at være det, men i blandt dem er der nogen der gerne ville mere/andet....det er dem der tales til.

Hvis man er selvstændig eller ønsker at blive det og føler sig ramt af dum og doven provokationen, jaså var man sgu nok heller aldrig kommet så langt at man skulle være kunde hos Martin..

Kenni skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 00:29

Har nu også altid godt ville starte noget op, men synes bare det er svært, at finde noget jeg synes er værd at starte på. Ved sådan set godt hvem jeg skulle kontakte når jeg vil have lavet et site, men det er bare lige med at finde noget jeg synes der er værd at bygge på.

- Kenni

xxxxxxx skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 00:34

KenniH,

Du skal først og fremmest finde noget du brænder for.

Hvis du brænder for det, er det altid værd at starte/bygge på.

Simona §:-)

Kenni skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 00:36

Det er jo også det. Det skulle jo helst være noget jeg har lyst til at blive ved med.

Peter Skouhus skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 03:31

....du mangler lige at skrive at indslaget er Rated P.G. 13 :-)

klp29 skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 08:00

SÅDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÅRETS PODCAST! FUCK HVOR DE DUMME OG DOVNE HAHAHAHAHAHAHA

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 10:47

@Kenneth

Jeg elsker en god opsang. Og har selv fået nogen der får den her Martin præsenterer til at virke som candyfloss. Det er ikke det der problemet for mig.

Jeg kan bare gode lide at analysere lidt dybere end som så.  Men det kræver selvfølgelig noget mere end et par minutter i en bil. Og nu kender jeg da også Martin godt nok til at vide, at han kan og ved mere end de simple præsentationer vi får her.

Jeg synes bare stemningen her i kommentarsektionen blev lige en tand for blodtørstig : yeah de er fuckin dumme.. Jubiii

Men altså igen, det er en svær balancegang fordi nogen har simpelthen brug for at blive pillet fra hinanden på en halv brutal måde, ja de tigger nærmest ubevidst om det. Andre har slet ikke brug for det, og nogen igen skal have en mellemløsning.

Det er en kunst at motivere og handler ikke altid om at være den seje og råbe og skrige. Selvom det som sagt nogen er gange er nødvendigt.

Jeg ville blot prøve at nuancere billedet lidt.

Det gode ved oplægget er at det ligger op til en diskussion om menneskelig psykologi, som er en KÆMPE del af det at få succes. Nogen er opvokset med det mindset der skal til, næsten uden at vide, og kan ikke forstå hvorfor det er svært for andre. De fleste andre er ikke.

Og de fleste andre er vores kunder. Vi skal sælge dem oplevelser der er med til at give dem succes i livet. Det er KODEN bag alle produkter , de skal hjælpe kunden til at et større eller mindre mål, de har lyst til at opnå. Et mål der enten skal give dem glæde, eller befrie dem for frygt.

Jeg tror personligt det kan være godt at give slip i den forestilling at det er så¨og så nemt at få stor succes. Historien viser noget andet.  Det er kun forbeholdt de få. Også en del som synes at det er rigtigt hvad Martin og andre succesfulde siger, fatter det alligevel ikke pga psykologiske blokeringer de ikke selv er bevidst om. Hvis alle der havde læst om vejen til succes virkelig fattede det på alle planer, havde verdenen set anderledes ud.

Det er del mere kompliceret end som så, men derfor ja , lad os da bare få en opsang. Men jeg savner nuancerne, og ønsker mig vel dybest set en kategori på amino der omhandler psykologien i interaktioner mellem 2 mennesker der skal nå hinanden i en forretning eller i en intim situation. Det kan være diskussioner om bogen Sun Tzu(som vi ved Martin har læst)eller et hav af andre gode bøger om de emner. Problemet er at de fleste ikke fatter det, og så havner vi , igen, med lidt råberi

Nå hver mand sin kæphest.

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 11:00

Hmm kan godt se , at når jeg skriver at de fleste ikke fatter det, at jeg så selv fremstår arrogant. Og det er jeg også på mange områder, det ved jeg. Det der har hjulpet mig er netop at læse en masse bøger der detaljeret fortæller om de mekanismer der forhindrer og skaber succes og sejr. Og jeg har fandme også prøvet at , ja råbe , det igennem til folk jeg også succes for: så tag dog dig sammen mand, hvor svært kan det være

Jeg tror bare jeg er nået frem til at selv besiddder noget særligt som betyder at jeg ikke giver op, og er villig til at se sagen fra ALLE vinkler, før jeg rykker på noget. Ligesom jeg gør lige nu her.

Så ja det er paradoks psykologi, hvornår prøver man at hjælpe nogen og hvornår gør man det for at booste ens eget ego ?

Personligt tror jeg efterhånden på en slags omvendt psykologi. Hvis folk ville have hjælp så sige :" det tror jeg sgu ikke du er klar til. Det er hårdere end du tror"

Og så hvis folk bliver insisterende ved at bede om hjælp, ja så kan man rykke ud med de store krigertaler

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 11:05

Lidt mere:

Jeg tror at den slags krigertaler kan være gode til helt unge mennesker, der er helt åbne for forandring og ikke aner noget om de nederlag og den sorg de vil møde i livet.

Når mange mennesker når en vis alder, har de stiltiende accepteret tingenes tilstand som en slag levende døde. Og det må man så bare give dem lov til. Selvom man synes det er synd.

Men sådan er livet, man må give slip i en masse ting og mennesker

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 14:32

"Der er dem, der kan og vil - og dem der ikke gider. Fint nok med det - der skal også være nogen, der kan klippe min hæk, gøre mit hus rent osv."

Ja der er ikke noget som at have en lille slave der ikke fatter noget. Klasse !

Nå det vidst på tide jeg finder andre steder at udvikle mig og finde netværk. Hvis det er den virkelige agenda bag den humane forretningsmands branding og hans venner. Så må jeg søge nye veje.

Men tak for hyggelige stunder trods alt :)

Julie G skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 16:49

Jantelovstilbedere, mangel på MOD, GEJST og LIVSGLÆDE og det at være i kontakt med de indre psykotiske dæmoner vi alle besider... At kunne visualisere sine drømme og gå efter disse... DET ER SQU hvad mange mennekser mangler at få kontakt med i dagens Danmark!

Derfor LEV LIVET, for satan - DET SKAL KUNNE MÆRKES NU og I MORGEN... :)

Tak for et godt indlæg.. :D

Business skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 17:16

Martin...................Jeg hader dig som pesten, efter den omgang ;o) Det føltes nu mere som et spark i 'bollerne'.

Jeg må vist igang i en fart..........ellers ender jeg jo bare med at ligge i fosterstilling, mens jeg messer..."dum og doven, dum og doven, dum og doven".......

Godt indlæg - Takker for sparket  ;o)

Anonymous skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 17:48

Fedt indlæg Martin, sidder og samler mod til at videresende det til een af mine gode venner, som i årevis har fablet om at blive selvstændig og har så fandens mange undskyldninger for ikke at blive det, og hun trænger gevaldigt til et kæmpe los i bagdelen.....

Anyway, fungerer fint med Explorer herfra

KH Pernille

Martin Thorborg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 20:08

Hans, ja jeg kan sgu ikke lade være.. :-)

Lkj, der har vi alle været og jeg gør det selv en gang i mellem, så det er ikke noget at være ked af. Man skal bare op på hesten igen.

Anja, du er velkommen :-)

Jakodan, ja der er meget støj, men nu har jeg bestilt en ny optager, så det kan være at den er lidt bedre. Men bilstøjen slipper du nok ikke for, for min bil larmer meget 

Birgit, tusind tak for de pæne ord, dem er jeg rigtig glad for.

Du er alle prof. klynkeres værste fjende, uden folk som dig, så kunne de klynke sig ihjel og få ros for det.

Studenten, jeg har desværre ikke tiden til at se på dit koncept, det må du få andre til 

Kenneth, tak for det, det er da en fin start 

Movement, god damn du skriver meget.. Jeg har den facon jeg har og så kan man lide den eller lade være. Jeg kan ikke dæmpe min stil og jeg ville heller ikke hvis jeg kunne. Jeg gør det på den måde jeg er på og sådan er det. Du har en anden tilgang til tingene og det er helt fint. Jeg er måske lidt unuanceret på nogle punkter, men til gengæld går budskabet igennem til de fleste.

Der er dog en ting du misforstår og det er at jeg nu ikke er så elitær. Jeg mener ikke alle mennesker skal være selvstændige eller rige, det er blot et spørgsmål om at få det meste ud af livet. Om det så er ved at samle blomster på engen, så er det fint med mig..

Men tak for dine mange kommentarer.

Kim, jeg er helt enig. Men det er nu dumt at mange folk bruger deres ressourcer så dårligt. Hvorfor spilde sit liv med ting man ikke har lyst til? Det er vanetænkning og der fører ikke noget godt med sig.

Simona, godt at du er kommet tilbage  Jeg tror nu ikke folk er så forskellige igen, alle kan få noget ud af at få et lods i røven. Og alle skal ikke være iværksættere, de skal bare være mere tro over for dem selv 

Thomas, ja vi er påfaldende enige om det meste  Jeg glæder mig til at se jer i varme Boca!

KenniH, ja at finde det rigtige kan være svært. Men du skal først finde ud af hvad du kan lide at lave, for det er nok det du bliver god til at gøre og som du kan få folk til at betale penge for. Altså det som Simona skriver ser jeg 

Peter, Ha ha ha, den betegnelse kendte jeg slet ikke, men du har jo ret 

Klp29, tak tror jeg nok 

Julie, tak for din ros, den er jeg glad for, fyr den af!

Business, Ha ha ha, ro på nu, jeg skal nok lade være med at sparke de næste par dage.

Pernille, send det endelig, hvad er det værste der kan ske? 

Fedt med så mange kommentarer!

Dbh Martin

sif skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 27-11-2008 23:15

Hey Martin

Gu er jeg da ej :)

Kh

Sif

Krondal skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 28-11-2008 09:46

Waaaauww... TAK for det spark!!!

Det var lige den opfordring jeg trængte til (dum og doven var unødvendig) men var vild med alt andet du sagde op til det, da det virkede enormt motiverende. Det der motiverede mig i ekstrem høj grad var

oplysningerne omkring hvad der skal til at starte en blog med adsence, for der gik et lys op for mig der… DEJLIGT!!!

Jeg har købt 2 domænenavne for et stykke tid siden og det ene er nu ved at blive skudt i gang nu :o)

Så hold øje med jul247.dk (for mig er det jul 24 timer i døgnet ugens 7 dage – da jeg elsker jul, glimmer og hele stemningen – kan aldrig få for meget jul)

Varme vinterhilsner til dig og dine kære

Pia :o)

Uffe Fey skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 28-11-2008 11:52

Det virker ikke hos mig i hverken Firefox 2 eller IE 6. Det gælder både den indlejrede afspiller, forsøg på download (hvor Firefox hænger for evigt, og IE 6 åbner media player der afspiller cirka et halvt sekund) og ved forsøg på at tilgå filen direkte (ved at se filens url i kildekoden).

Men det er muligt det skyldes generelle problemer på serveren lige nu, for jeg synes tingene virker mere ustabile og langsomme end normalt.

Kenni skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 03:18

Hvad er det der "adsetts konto", og hvordan fungere det ?

vestervang skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 10:33

Hej Martin.

Tak for dine podcast, det er inspirerende at høre.

Du snakker om dine kones hjemmside Kysseguiden som giver hende en indkomst på 5000kr om måneden. Hvor kommer intjeningen på sådan et type sitet fra?

Er det Banner Reklame eller Brugerbetaling eller?

MVH Jacob

John S. Larsen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 11:47

Godt indslag!

Hvor finder med programmet Word Blog?

Martin Thorborg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 15:02

Sig, gu er du da så :-)

Krondal, spændende, god ide. Men husk at ting tager tid, indtjeningen kommer efterhånden.

Uffe, det er jeg ked af at høre. Men da du er den eneste der nu har problemer, så tillader jeg mig at tro at det er din maskine der er død.

KenniH, det adsense.google.com

JVC, tak for ros :-) Den kommer fra Google, se ovenstående link.

JSLarsen, det fik du her: http://wordpress.org/download/

cgseasport.dk skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 15:44

Hej Martin,

Jamen du har jo ret. Og det var præcis det som min far og hans venner sagde til mig. Dog går det ikke lige så godt lige pt…..

Personligt startede jeg et import firma i sommers, som importer gummibåde og påhængsmotorer fra Kina, og på samme tid går jeg på Markedsføringsøkonomi i iværksætterhuset. Vil dog sige det ikke har været problemfrit.

Men da det er en hobby virksomhed håber jeg det går :)

Glæder mig til dit foredrag den 5 Dec i iværksætterhuset ;)

Mvh Claus Gamba Hansen

Casper Lohse skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 21:22

Endnu en genial podcast fra din side, Martin. Man kan kun få et smil på læben, og tænke på sin omgangskreds, der er præcis ligesom din.

Jeg tror bare, at nogle folk ser muligheder i alt, mens andre simpelthen ikke kan - eller lyster at tage nogle chancer og udfordre sig selv.

Men når man gør det, finder man jo ud af, hvor meget man egentlig kan, og at det kun er en selv, som sætter begrænsningerne.

Patrick Blasone skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-11-2008 22:32

Det er rigtigt nok. Alle vil gerne være rige - men hvor mange vil det egentlig rigtigt?!

Jeg har en god ven, som bare aldrig bliver iværksætter. Han siger altid ting som "Ej hvor ville det være rart, at have et firma og tjene mange penge", eller "Jeg ville virkelig gerne vinde i lotto" - men så sker der ikke mere derfra!? Så i virkeligheden vil han det formentlig ikke nok, og så bliver han nok heller ikke så skuffet, hvis det aldrig lykkes.

Nogen mennesker har det bare ikke i sig. Det er i virkeligheden det, der adskiller iværksættere fra andre mennesker!

John S. Larsen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 30-11-2008 17:29

Hejsa,

Du vil gerne have en kommentar til dit podcast omkring, hvorfor mange ikke bare springer ud i noget iværksætteri. Jeg tror underligt nok, at jo mere erfagring, uddannelse osv. folk får, jo mere afventende og trygge bliver de ved det de allerede har. Jeg har selv været selvstændig i små 10 år og tit spekuleret på om jeg mon ville have startet en forretning fra bunden i dag. Det tror jeg muligvist ikke jeg ville have gjort, da jeg har langt flere forpligtelser idag i relation til kone, børn, hus og hjem end da jeg som 24 årig kastede mig ud i et projekt sammen med en tidligere kollage og "pantsatte" alt hvad vi ejede for, at låne et par millioner i banken. Som 24 årig er man nok heller ikke så bange for konsekvenserne, såfremt det ikke går, da man har hele livet foran sig og for mit vedkommende ingen forpligtelser udover at søge for lidt brød og vand til sig selv. Summa summarum må være, at JEG tror, at mange i +30´erne falder hen i de trygge stuer som løn-modtager og forpligtelser af økonomisk og social karakter som gør det sværre at overbevise sig selv om, at det at blive selvstædg er det rigtige....

Bonita skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 06-12-2008 03:43

tak for sparket. fik lige lidt at tænke på og har masser af ide'er. til dit sprøgsmål så virker det fint fra Brasilien i firefox.

men helt præsis hvordan kommer der penge ved kun at have et website om et eller andet der interessere en? skal man ud og finde annocøre til website eller hvad er det der lige gik forbi mit hoved. jeg er klar tænd på at tjene penge jo før jo bedre. så kan det være der også bliver penge de dyre iværksætter drømme ;-)

Mvh.

Bonita

Hastoft skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 08-12-2008 16:52

Måske forstår jeg ikke ret meget, men når jeg prøver at downloade disse filer, starter den bare med at afspille i windows media player, nogen der kan fortælle mig hvordan dælan jeg henter den ned :-) .. på forhånd tak.

SvMadsen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 11-12-2008 13:59

Tror sq lige du fik mig op på hesten igen der. Inderligt tak for det Martin.

/madsen

Winther & Winther skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 14-12-2008 11:27

Hej Martin.

Fik et link til dit indspark....

Og det hjalp sku! :)

Thomas Silberg skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 18-12-2008 19:28

Hej Martin

FEDT indlæg - dejligt med en brændtale, der også føles, som et solidt spark i røven!

Jeg læste allerede i Juni 2007 om din kone's hjemmeside og bleb ret inspireret - købte i aug 2007 domæne og begyndte at skrive om det der interesserer mig - nemlig stort set alle de facetter, der er i at eje fast ejendom i DK.

Jeg synes selv, at jeg har en fornemmelse for aktuelle emner og er ret seriøs omkring de ting, som jeg skriver - desværre har jeg alligevel den første check tilgode fra Google endnu....

Jeg har stadig masser af blod på tanden og arbejder målrettet på at få det her projekt til at blive lønsomt, så jeg er ret interesseret i at høre, hvad jeg eventuelt har overset på min vej?

Min side hedder: boligblogger.dk

Super fedt indlæg - tak for det!

Thomas

BoligBlogger.dk

Jimi Hove skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 18-12-2008 23:48

*Movement, god damn du skriver meget.*

I forhold til ?

Nej jeg ved godt du ikke er finkultur, men derfor kan man godt være elitær alligevel.

Men ja vi skal allesammen være her

God jul

M_Munksgaard skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-12-2008 23:53

Okay, jeg tog dit indlæg til mig - faktisk så meget, at jeg i ren desperation oprettede det SEO-venlige yabs.dk med et endnu mere desperat indhold/layout, og så må vi se hvad der sker...men - når jeg på google søger på 'romantik', eller på 'romantisk restaurant', så dukker kysseguiden op som nr 1 - mens uanset hvad jeg søger på (heriblandt domænenævnet), så dukker yabs.dk aldrig nogensinde op i nærheden af nr. 1. Faktisk er jeg p.t. af den overbevisning, at jeg som den eneste på hele internettet har formået at ranke negativt.

Så - det kan godt være din hustru kun har brugt 30 timer på siden, men med lidt hjælp fra hendes mand, har hun stadig opnået noget, som jeg tvivler på jeg kommer i nærheden af, de næste 30 timer...

Nå - nok brok herfra, din lille tale gav mig blod på tanden - og det er vel det vigtigste, så mange tak for det, og god jul til alle Aminoer...!

Hosmir skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 04-01-2009 21:50

Cool, at lade sine tanker flyde ret ud i nettet.

Umiddelbart er Hr "M" holding til tingene, og livet som helhed ret unik. En særpræet holding (læst: på den fede måde)

Men der sniger sig en tanke frem, hvad mon Hr "M" får ud af at promote lige netop dette site ;-)

Dog vil jeg sige: Tanken er taget til behandling...

Fuck Janteloven !!

Hosmir skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 04-01-2009 22:59

Lad mig gå lidt tilbage i tiden "2003", og derved kom der lidt mere forståelse ;-)

------

Navnet Amino kommer fra aminosyren som er byggestenen i vores muskler. Filosofien er at hvis vi ikke tilfører vores muskler de ingredienser de skal have, bliver de slappe og ubrugelige. Det samme gælder vores hjerne. Får den ikke de input, provokationer og udfordringer den har brug for, bliver den ubrugelig.

------

Nu ved jeg så at det ikke "kun" er Hr "M" der får noget ud af dette site, men faktisk er vi ret så mange!!!

Keep up the good work

//hosmir

Anonymous skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 05-01-2009 02:38

"Great pleasures" ;-)

Igidie skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 28-01-2009 20:35

Hmm, er jeg den eneste der ikke kan høre podcasten..?

Jeg bruger ellers IE.. Forstår det ikke.. Vil super gerne høre den!

SusanneK.nu skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 30-01-2009 10:24

Kunne snildt høre det SPARK med Chrome. Og den gik lige ind - sad og klukkede så tårerne trillede.

Har selv taget et gevaldigt tilløb, før jeg sprang ud af skabet. Der skulle faktisk en diskusprolaps til.

Jeg arbejdede som ansat ejendomsadministrator med 10-12 timer om dagen, da jeg fik en diskusprolaps. Men sygemelde sig ? Næhh nej - jeg tog da bare tingene med hjem, og lå i min seng og bogførte op i alle ejendommene. Det gjorde jeg i 3 uger, lige til en fredag eftermiddag, hvor jeg fik den lyse idé .. når jeg kan sidde herhjemme og arbejde for firmaet, hvorfor så ikke gøre det tilsvarende for mig selv?

Som tænkt så gjort. Jeg gik på nettet og købte mit domænenavn SusanneK.nu, registrerede mig i E&S samme aften, satte mit website op i løbet af weekenden, og mandag morgen var jeg køreklar - ind til chefen og lægge min skriftlige opsigelse, og vupti, havde jeg brændt alle sikkerhedsbroerne bag mig.

Overvældende, skræmmende, impulsivt og pisse fantastisk. Jeg har ikke fortrudt et øjeblik, og der har ikke været én eneste måned, hvor jeg ikke har kunnet overleve.

Jeg er så i den heldige situation, at jeg ikke behøver at arbejde mere end 4 timer i gennemsnit pr. dag, for at kunne betale mine regninger og få mad på bordet, selvom jeg er enlig mor til 2. Og det kommer nok til at passe meget godt, når det store regnskab går op.

Ups - har jo lige købt hest, så skal vist op på 25 timer om ugen :P

Nå - men det jeg vil sige med min historie er, at man kan gøre det man brænder for. Man behøver jo ikke ligefrem at sige sit job op som jeg gjorde, før man har en indtjening.

Så ud af starthullerne, og kom igang med det du altid kun taler om!!!

Tak Martin ! :D

LotteA skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 24-05-2009 19:08

Martin, jeg har tudet så meget af grin, at mascaraen er løbet ud og jeg ligner en f****** panda!

Super indlæg! Thumbs up.

De bedste hilsner

Lotte A

Anonymous skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 20-06-2009 20:08

Tusind tak for indlægget Martin! Du sparkede mig i røven og jeg begyndte fra dag ét med at lave 2 forskellige hjemmesider, hvor den ene nu giver mig omkring 5000 kr. pr. måned og den anden giver 1000 kr. pr. måned. Begge beløb er eksl. moms, så hvis det bliver ved skal jeg momsregistres meget snart.

Tak for losset! Nu er jeg virkelig i gang! OG JEG BRUGER KUN 30 minutter hver uge. Det er super dejligt.

Nicolaj B. Müllertz skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-10-2009 21:14

Elsker det her indslag,

hører det tit når jeg tager mig selv i at lave overskrids handlinger..

Tak for det,

Nicolaj B. Müllertz

Heindorf skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 01-12-2009 14:36

SÅDAN - TAK HERFRA

Gi den gas for hvor er der mange der har brug for et ordentliogt lods i røven.

Næste gang der er en der henvender sig til mig for at ville være selvstændig eller høre om hvordan de føre deres drøm ud i livet, så får de det her link!!!

Revisoren

Heindorf skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 01-12-2009 14:36

SÅDAN - TAK HERFRA

Gi den gas for hvor er der mange der har brug for et ordentliogt lods i røven.

Næste gang der er en der henvender sig til mig for at ville være selvstændig eller høre om hvordan de føre deres drøm ud i livet, så får de det her link!!!

Revisoren

Martin Henriksen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 12-12-2009 14:23

God opsang!

Frederik Trovatten skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 18-10-2010 16:17

Tak for sparket!

Talkshowet er tilføjet til mit blogindlæg om <a href="www.trovatten.dk/.../">iv%C3%A6rks%C3%A6tteri, motivation og inspiration</a> sammen med de andre gode kilder til at få et los i...!

Frederik Trovatten skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 18-10-2010 16:21

Beklager fejl-link: Her er det korrekte: www.trovatten.dk/inspiration-til-ivaerksaettere

Kristian skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-09-2011 14:15

"Fuck hvor er du dum og doven!"

Nej, hvor epic! Tak for losset, har fandme lyst til at markulere mit speciale, som skal afleveres i næste måned, så jeg kan komme igang med mit site.

Fed motivation :)

Føns skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 07-12-2011 23:49

SIR, YES SIR!! :)

Sander skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 11-12-2011 23:59

Modtaget og forstået! Der skal virkelig satses efter det spark i røven. Eller, satses og satses - der skal i hvert fald arbejdes igennem nu.

Der ligger massere at ting man kan tage sig til, men indtil nu har fjernsynet bare vægtet højere. Dog kan jeg dog bekræfte, at det nu har ændret rang. Det online arbejde kommer nu i første række, da det faktisk er gået op for, at det kan lade sig gøre.

Peter Lauge skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 12-02-2012 19:00

Fandt lige et gammel link til denne her side....

Slutningen af mp3en gør jo det hele. :-)

Men det er jo meget simpelt hvorfor mange ikke bare gør det. Nogen kan bare ikke "yde" særligt længe før de vil "nyde". Sofaen og TVet kalder.

Vi er ikke sultne nok, og vi skal jo kunne snakke med i morgen på om hvad der var i tv i går.

Længe leve det frie menneske! Vælg dit eget liv, sofa eller eventyr....

Gita Street skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 19-03-2012 02:30

Fandt linket via Mikael Riecks  "Den komplette guide til passiv indkomst på nettet".

Blev desværre helt vågen af indlægget af at grine, så det er ikke et indlæg at høre lige inden sengetid :-D Lidt sjov tanke at det kan være en fordel at skrive dårligt :-D

Martintb skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 24-06-2012 18:44

Waaauuw Martin! Du skulle aldrig havde provokeret mig til at komme igang, for nu overtager jeg hele Affiliate markedet !!! ;)

Anne S. skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 26-10-2012 16:08

tak skal du have, Martin T -  du fik mig virkelig motiveret nu

Casper H skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 11-12-2012 23:03

Tak Martin, har nu hørt denne og fik linket fra en fantastisk ebog. Super hjælp, og i har motiveret mig til at komme igang!

Emilia Hofman skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 09-06-2013 13:14

Det er lige præcist hvad jeg havde jeg lige brug for at høre - TAK :-)

MarcusJanby skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 21-11-2014 18:29

Hvis jeg var begyndt med AdSense, da jeg var 16 og ikke 26!!! Tænk over det, I unge derude!

Men en del mennesker har det måske bedst med "den faste hylde" (slavetilværelse).

Rene Terp skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 29-01-2018 18:38

Så er den downloaded :). Som sædvanlig godt arbejde fra din side!

Tim Borggren Larsen skrev re: Martin Thorborg sparker dig i røven 05-10-2018 13:14

He did it again... :)

"Martin Thorborg sparker dig i røven"

Hilsen

Tim Borggren Larsen