Nyt, helt unikt, seriøst dating-site med stort potentiale og positivt omtalt i pressen søger investor til boost af markedsføringen

Oprettet: 7. juli 2016 21:44 - Sidst rettet: 7. juli 2016 21:44 - Vist 767 gange

Jeg vil gerne:

Have en investor

Jeg er i følgende branche(r):

  • Handel
  • IT, Teknologi, WWW
  • Servicevirksomhed

Status

Har omsætning

Jeg skal bruge

2.000.000 kr.


Jeg skal bruge penge til:

STATUS
Vi har et website, der fungerer godt, vi har haft indtægter siden 4. februar i år, og vi har fået masser af god presseomtale.

HVORFOR SÅ EN INVESTOR?
Virksomhedens nuværende indtægter kan ikke betale for den markedsføringsindsats, der skal til for at skabe et tilstrækkeligt leve- og konkurrencedygtigt miljø på sitet.
I første omgang ønsker vi over 4 måneder - som en 'saltvandsindsprøjtning' - at booste markedsføringen, mens vi udvikler en mere solid og langsigtet PR-plan, der efterfølgende implementeres.
Det er et ekstra plus, hvis investor evt. er åben over for at fortsætte med at investere i os, samt har kompetencer indenfor fx forretningsudvikling og markedsføring samt har et stort netværk.

FORRETNINGSMODEL
Indtjeningsmodellen er primært baseret på salg af medlemskaber/abonnementer. Hvis vi blot rekrutterer 1 % af målgruppen, dvs. 8.000 medlemmer, opnår vi derved en årlig indtægt på knap 10 mio. kr.
Planen er at udvide med salg af andre 'dating-relevante' ydelser. Lige nu tilbyder vi fx hjælp til at skrive en kontaktannonce og har flere idéer i støbeskeen.
På lidt længere sigt er det oplagt med en ekspansion til fx Sverige, Norge og Tyskland.

EXITSTRATEGI FOR INVESTOR
Der kan forhandles forskellige slags exitstrategier for investor, fx både medejerskab og en løbende tilbagebetaling, der over en årrække fordobler det investerede beløb.


Her er lidt om mig/os:

OM KONCEPTET
Billetmrk.dating blev lanceret 1. januar 2016 og er en helt ny type dating-site, der adskiller sig markant fra konkurrenterne. Her kan singler over 40 år mod betaling få den første kontakt til en potentiel kæreste med henblik på at beslutte, om det skal føre til en date.
Konceptet genoptager den ’gode, gamle’ kontaktannonce med dens berømte ’billetmrk.-nummer´ og kobler det til tre unikke trin. Det er udtænkt og udviklet på baggrund af grundig research i tæt samarbejde med singler i målgruppen. Under sloganet ’Dating med respekt’, lægger vi op til en anden form for respekt, refleksion, diskretion og ligeværdighed end på de gængse dating-sites og apps, der i dag minder mere og mere om ’digitale kød-kataloger’.

MÅLGRUPPEN
I første omgang fokuserer Billetmrk.dating på de ca. 800.000 enlige mellem 40 og 75 år, som findes i Danmark. Målgruppen er i vækst og har en række fællesnævnere, som det giver god mening at målrette og skræddersy både et koncept og en markedsføring efter: De er livserfarne voksne, der typisk både har fået børn og karriere. De hænger sjældent ud ved barerne for at møde en ny partner, men har brug for alternative mødesteder.

BILLETMRK.DATINGS BRAND
Billetmrk.dating er en tiltrængt modreaktion til datingbranchens dårlige ry og brander sig på en god etik og moral. Vi kan derfor konkurrere på nogle parametre, som ingen af de øvrige aktører kan matche. Det er fx:
Medlemmernes identitet er beskyttet.
Data videregives ikke til tredjepart.
Data krypteres og opbevares sikkert.
God service - let at komme i kontakt med.
Relevante oplysninger (fx priser og betingelser) er tilgængelige før, man melder sig ind.
Det er let at melde sig ud.
Ingen reklamer.

KONKURRENTERNE
Markedet i Danmark er kendetegnet ved 3 store, dominerende sites, et par mellemstore, og en række mindre sites. Mange dating-sites har udenlandske ejere, og flere af dem har ’auto-translaterede’ danske udgaver. En oversigt over de væsentlige punkter, hvordan Billetmrk.dating skiller sig ud fra konkurrenterne, findes i et notat – se nedenfor under `Ønskes flere oplysninger?’

KVALITETSSIKRING OG BRUGERDREVEN UDVIKLING
Helt fra starten har en vigtig målsætning med Billetmrk.dating været at minimere de ulemper, som datere oplever med det traditionelle koncept. Under hele udviklingsprocessen har vi derfor løbende været i dialog med personer i målgruppen omkring praktiske og etiske problemstillinger for at sikre, at vores færdige produkt både opfylder målsætningen og fungerer godt som dating-portal.

ØNSKES FLERE OPLYSNINGER?
Det uddybende notat ’Oplæg til investor - Billetmrk.dating’, hvor vi bl.a. sammenligner os med konkurrenterne og redegør for vores tanker om, hvordan vi kommer i mål, kan rekvireres på e-mail: kontakt@bmrk.dk eller tlf. 71997003.
Se endvidere på sitet: www.billetmrk.dating

Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
OK Læs mere