Kapital søges til opstart af børne- og boliginteriør butik i Sønderborg centrum

Oprettet: 1. marts 2017 14:17 - Sidst rettet: 1. marts 2017 14:17 - Vist 253 gange

Jeg vil gerne:

Have en investor

Låne penge

Jeg er i følgende branche(r):

  • Handel

Status

Er i idefasen

Jeg skal bruge

500.000 kr.


Jeg skal bruge penge til:

Jeg kan både bruge en investor som vil låne 100.000 og så resten er en kassekredit ved banken.
Eller låne hele beløbet 500.000 ved en investor/långiver.
Jeg kan både se mulighederne med en aktiv og passiv medejer, dog skal der laves klare regler og retningslinjer mellem os.
Tilbagebetaling kan aftales efter hvilket beløb/investering vi finder frem til.

Jeg kan stille mig selv og mine erfaringer til rådighed.

Pengene skal bruges til etablering af butik:
- Lokaler/indretning
- Varelager
- Webshop
- IT udstyr
- Diverse

Jeg har udarbejdet en meget detaljeret forretningsplan, etableringsbudget, årligt budget og likviditetsbudget - dette kan fremsendes.
Jeg har forhåndsaftaler med flere forhandlere (som generelt ikke er i Sønderborg), samt har et udkast til lejekontrakt af lokaler.


Her er lidt om mig/os:

Personlig baggrund:

Maria S. G. Nielsen, 31 år
Gift, to børn, bor i eget hus.

Jeg er en handlekraftig kvinde, som har arbejdet i detail branchen i mange år.
Jeg har stået for den daglige drift, personale, budgetter og indkøb i nogle af Bestsellers butikker.
Jeg har desuden været på ledelses- og udviklingskurser igennem Bestseller.
Jeg har stor interesse for indretning og god kvalitet, hvor jeg følger med på diverse sociale medier, messer og magasiner.
Jeg er en person der er udadvendt og godt kan lide struktur og overblik.
Mit arbejde som frivillig i forskellige foreninger har gjort, at jeg er åben og lydhør overfor mange personligheder, samt givet mig redskaber med til udvikling af mine medmennesker og selv indsigt..
Jeg har mange idéer og tør godt tænke ud af boksen. Jeg ved man skal tænke investering, for at få et afkast og har med mine uddannelser og erfaringer et indblik i de økonomiske faldgruber.

Faglig baggrund:

Uddannet på Aabenraa Business College 2004, HHX
Uddannet ved H&M 2007, salgsassistent i detail branchen
Flere års ansættelse ved Bestseller, salgsassistent og butikschef
Iværksætterkursus ved SET, 2013
Grundlæggende økonomi kursus, BC Syd, 2015
Finansøkonomuddannelsen, EASV Sønderborg (Igangværende - august 2016)

Øvrige erfaringer:

Har været frivillig både i Det Danske Spejderkorps og DGI siden ungdomsårene. Siddet i diverse bestyrelser og arbejdsgrupper.
Er aktiv i en foreningsudviklingsgruppe på Sydals, samt aktiv i den lokale gymnastikforening.
Er en del af den lokale Friskole, hvor man deltager i mange aktiviteter samt arbejds- og rengøringsdage.

Idé og baggrund:

Idéen er at åbne en fysisk specialbutik med mål for udvidelse af en webshop med udvalgte varer.
Der vil være en afdeling hvor der er børneinteriør og legetøj (0-8 år), samt en boliginteriør afdeling med både brugskunst og få møbler, som generelt ikke forhandles af andre i Sønderborg.

Jeg tror på dette projekt, da jeg selv er uddannet indenfor detailbranchen og har været ansat hos en lignende butik, som desværre har valgt at lukke af private årsager.
Mange stamkunder har ytret ønske om, at de håbede jeg havde overtaget butikken. Jeg mener det er realistisk at åbne sådan en butik med dette koncept, da der ikke findes nogle direkte konkurrenter til denne specialbutik. Det vil blive en fysisk butik i centrum af byen nær indkøbscenteret Borgen, så vi kommer så tæt på trafikken af mennesker og parkeringsmuligheder.

Jeg har kontaktet flere forhandlere, som ønsker at samarbejde med mig, hvis det bliver aktuelt med en fysisk butik i Sønderborg – da de ikke har andre forhandlere i dette område længere. De kender markedet og kan se muligheder for et større salg, da jeg ønsker et lidt andet og bredere sortiment end de hidtil har afsat hernede.
Jeg ønsker personligt at kunne forsætte med at arbejde i detailbranchen, men som min egen chef. Jeg har lagt mange interessetimer i mine tidligere jobs, hvor jeg ikke følte, jeg fik nogen glæde ud af dette arbejde. Jeg ønsker mere selvstændighed og råderum overfor mit arbejde, så jeg derved kan strukturere mit arbejde bedre og sætte mit eget præg på butikken. Jeg ønsker at give den bedste services og få kunderne til at vende tilbage, fordi de mener det er pengene og besøget værd.
Igennem mange af mine tidligere jobs, har jeg erfaret en del ting, som jeg mener kan gøres bedre, når man er en selvstændig og uafhængig butik. Jeg kan hurtigt reagere på kundernes behov og ønsker, hvor de større kæder har retningslinjer at følge. Jeg vil give nogle ekstra serviceydelser, samt købe varer/mærker ind som fortrinsvis ikke forhandles i byen.

Branche:

Der er flere konkurrenter på markedet i denne by, men vi har hvert vores sortimenter.
Kædebutikkernes stærke side er større indkøbsmuligheder med mængderabatter, større mediedækning og landsdækkende services.
De få specialbutikker der kunne tænkes som konkurrenter, har andre varesortimenter, som ikke går ind og har indflydelse på mit varesortiment. De gør dog også en del ud af servicen, gaveindpakning m.m.

Mine stærke sider:
-branchekendskab
- service
- børnehjørnet
- iværksætterkursus
- flere økonomi og ledelses kurser
- godt købmandskab
- levering af bestilte vare (forudbetalt)

Mine svage sider:
- skabe egen gruppe af stamkunder
- formidle ud til byen/oplandet at jeg eksisterer
- mindre varelager pga. man er enkeltmand.

Konkurrenter:

Konkurrent 1
Ønskebørn, Center Øst
De er en konkurrent, men handler ikke samme mærker og deres styrker ligger i salg af tekstil, barnevogne og autostole.
Konkurrent 2
Huset Törre, Gågaden
Livsstilsbutik, som kun forhandler en mindre mængde interiør.
Konkurrent 3
Kædebutikker (Inspiration, Imerco, Kop&kande, Bahne), gågaden og centeret
Bedre indkøbsmuligheder, landsdækkende service, større markedsføringsmuligheder.
Konkurrent 4
Internet-handel. Jeg vil konkurrere på turister og større vare, som bliver for dyrt i fragt for kunderne, så de henvender sig i butikken. Jeg ved der er stor konkurrence, da de er skarpe på priser og levering, men på sigt vil jeg selv åbne en webshop med udvalgte varer.


Marked:

Jeg mener, der er et hul på markedet for en butik med dette koncept, da Hestbech er lukket, fordi ejeren er bosiddende længere oppe i landet og samtidig ønskede nye udfordringer. Jeg har været ansat hos Hestbech, hvilket har givet mig en indsigt i markedet, kundernes behov og købevaner samt leverandørerne. Ejeren havde mistet passionen for butikken, hvilket afspejlede sig i måden butikken blev kørt på de sidste par år. Noget som kunderne tydeligt har kunne mærke og givet deres frustration til kende over for mig. Ud fra erfaringer og kundernes ønsker, har jeg opdaget, at jeg skal have fokus på nogle andre områder end Hestbech havde. Som fx kundebestillinger der skal følges op på, lagerstyring der skal styres elektronisk for at skabe overblik over ens lager i forhold til indkøb og varelager, samt formindske svind.
Markedet er både til unge som ældre. Vi rammer en bred målgruppe, da indretning og kvalitet har stor betydning for både unge som gamle. Mange børnefamilier ønsker også god kvalitet til deres børn. Der er en stor kundegruppe, da mange af mærkerne ikke bliver forhandlet i nærheden. Mange tyske samt skandinaviske kunder ønsker også at handle disse mærker og kommer gerne på ferie eller weekendtur til Sønderborg for at handle år efter år.
Jeg skal konkurrere på kundeservice, information, kvalitet, kunde-klub og pris.

Kunder:

Kundegruppe 1
Børnefamilier med børn mellem 0-8 år
Bedsteforældre som skal købe barselsgaver/fødselsdagsgaver m.m.
Kundegruppe 2
Unge mennesker der ønsker en moderne indretning, anderledes og billigt i forhold til kvalitet.
Kundegruppe 3
Den modne generation af kvinder som sætter kvalitet højt
Turister der elsker kvalitet og mærkerne Rice, Greengate, Maileg, Done by deer m.m.

Sønderborg som handelsby:

Sønderborg er en by i stor udvikling, det er en handelsby, som udvikler sig løbende med mange nye projekter. Sønderborg kan holde på sine kunder og samtidig trække nye til fra oplandet. Det er en by med oplevelser af byliv og butikker i form af både kæder og specialbutikker, som kan forsyne folk med det, de har behov for.
Oplandet er stort, da vi dækker hele Als, Sundeved, dele af Aabenraa kommune m.m.
Aabenraa by er ved at miste flere butikker og mange tager derfor til Sønderborg for at handle.
Udviklingsmæssigt sker der mange større projekter for byen, som gør at det tiltrækker flere mennesker både studie og erhvervsmæssigt. Hvilket gør mulighederne større for udvikling af butikken. Der er to større områder i Sønderborg, hvor der handelsmæssigt sker en stor udvikling.
Centrum af byen og Center Øst, hvor de udvider med større kæder.

Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
OK Læs mere