på Amino

Fejl i email-adresse og ønske om dialog

bedømt af 0 Amino'er
Ikke besvaret Indlægget har 0 godkendte svar | 1 Svar | 2 der abonnerer på svar
Fejl i email-adresse og ønske om dialog
Mand
Amino-karma 3.052
ProfileComplete
Robert Kronberg skrevet 29-08-2010 kl. 16:24

Der har været en del nye aminoer, som har ønsket medlemsskab af denne gruppe, men af uvisse årsager har jeg ikke fået besked, så jeg har nu rettet min email-adresse på Amino, så jeg burde få disse forespørgelser fremover.

Jeg beklager over for dem, som har måttet vente noget tid.

Jeg kan godt være nysgerrig over, hvorfor folk melder sig ind i gruppen, så jeg vil opfordre til, at både nye og gamle medlemmer fortæller, hvad deres interesse er i Thailand.

Hvis vi ikke åbner munden, så er der jo ingen, som ved, hvad den anden leder efter, og der må vel være en grund til at man melder sig ind?

Hilsen, Robert
Bangkok

  • | Amino Karma for indlæg: 4



Alle svar
Mand
Amino-karma 39
ProfileBelow100

Det kan sagtens være "pinligt" men jeg er her på invitation ;)

Min interesse i Thailand er at min nu kone og jeg for 4 år (næsten 5 år, time flies when having fun) siden talte om at lave firma sammen, da vi begge er nørder, på det tidspunkt var den financielle krise ude i fremtiden, så det var blot en snak vi havde over internettet...

Vi mødtes og forholdet udviklede sig ud over det rent kollegiale, og der kom fart på, at flytte herud og strte op. Efter vi startede (softwareudvikling og webside programmering) er der kommet rigtig fart på, i høj grad på grund af den financielle krise, det er naturligt for Europa (og jeg satser da på USA også) at søge besparelser især på IT, der er en udgiftspost de fleste virksomheder gerne vil være foruden, men indser at i en øget global samfærdsel er det næsten umuligt...

Jeg har arbejdet i mange år som konsulent og udlejet programmør på en del meget store projekter i Danmark, og ved derfor naturligvis hvad prislejet er i Danmark, det er derfor muligt at lave en ganske sund forretning i Thailand, dette vel at mærke sund for os, og sund for virksomhederne i Europa da vi stadig udbyder til priser der i høj grad er konkurrancedygtige, det er for nyeligt gået op for os at vi såmænd også er konkurrancedygtige på det thailandske marked.

Der har været mange frustrationer undervejs, dels for os, men såmænd også for vores kunder, det er ikke altid at tingene går som præsten prædiker, vi har nu en meget stabil og velkvalificeret kerne af udviklere, vi har et godt design team og så har vi vores periferi af hvad jeg vil kalde rutineprogrammører (de der udfører et stabilt arbejde uden at klage, men ikke er så inovative) og vi har inhouse studenter, vi har eget salgsteam for Thailand som noget nyt.

En fordel som jeg personligt ser, er mine egne næsten 35 år som programmør, der gør at jeg er i stand til at gennemskue hvad vores programmører strides med, og også (ikke sjældent) kan vi tale os frem til en løsning på komplekse problemer.

Så min interesse er først og fremmest faktisk at drive en sund virksomhed, med noget jeg brænder for, så kommer landet, med religion, kultur iøvrigt og natur især, og min kone må nok finde sig i at komme ind på denne plads ;) efter de ovenstående... Det er naturligvis pjat, for uden hende ingen virksomhed :D

 

John

Outsource IT to Thailand (Bangkok)

  • | Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
| RSS