på Amino

Kan man oprette nye "enheder"?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 125
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. nov 09
Indlæg ialt: 16
Naia Bang, Texthuset
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 11:10

Hejsa!

Jeg er allerede godt i gang med Dinero - men som journalist og kommunikationsrådgiver fakturerer jeg ofte faste kunder i sidepris (- når jeg laver magasiner og personaleblade etc.). Jeg mangler et ord i "enheder", der dækker - og bedst ville det naturligvis være, hvis ordet "Sider" optræder. Kan man selv tilføje nye "Enheder" - eller...? Huh?

Mvi Naia, Texthuset.dk

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 210.015
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.446
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 11:24

Ser ikke ud til at man kan tilføje selv, men det var smart hvis der ud over standarderne var mulighed for en blyant og dermed egne enheder - aftale, kontrakt, sponsorbidrag - logo - ord (sikkert nogen der skriver på betaling for antal ord) - SEO optimering  osv

De kan jo nok relativt let lægge sider til i rullepanelet (og her har vi jo lidt Dineros styrke - bruger indflydelsen Smile) - men en blyant og egne enheder var ikke så dumt

Til da kan du jo i varebeskrivelsen angive 12 SIDER og så igen 12 og STK som enhed og din sidepris som stk pris - det vil jo forstås i alle fald så du kommer videre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 15:03

Naia Bang, Texthuset:

Hejsa!

Jeg er allerede godt i gang med Dinero - men som journalist og kommunikationsrådgiver fakturerer jeg ofte faste kunder i sidepris (- når jeg laver magasiner og personaleblade etc.). Jeg mangler et ord i "enheder", der dækker - og bedst ville det naturligvis være, hvis ordet "Sider" optræder. Kan man selv tilføje nye "Enheder" - eller...? Huh?

Mvi Naia, Texthuset.dk

Hej Naia,

Det har været lidt svært at få alles ønsker med til "Enheder" uden at listen skulle blive kæmpe lang. Vi vil på sigt gøre det muligt for brugerne selv at kunne tilføje nye "Enheder" ud fra en meget lang bruttoliste.

Grunden til at vi ikke bare kan lave det 100% frit er pga. at vi også kan lave e-fakturaer. Og i det format skal en "Enhed" være nogle en af deres forudbestemte. Hvis du eller andre er nysgerrige kan du her se den bruttoliste vi har at arbejde ud fra:

http://www.schemacentral.com/sc/ubl20/a-unitCode-3.html

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.015
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.446
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 15:15

David Andersen - Dinero:

Grunden til at vi ikke bare kan lave det 100% frit er pga. at vi også kan lave e-fakturaer. Og i det format skal en "Enhed" være nogle en af deres forudbestemte. Hvis du eller andre er nysgerrige kan du her se den bruttoliste vi har at arbejde ud fra:

http://www.schemacentral.com/sc/ubl20/a-unitCode-3.html

hatten af - gennemtænkt må man sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 2.447
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. jan 07
Indlæg ialt: 577
flag
Jeg ved godt man ikke må handle med mennesker, men kunne alligevel godt bruge en enhed der hedder PERSONER :-)
  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.015
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.446
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 16:31

Vietnam Rejser - Kenneth:
eg ved godt man ikke må handle med mennesker, men kunne alligevel godt bruge en enhed der hedder PERSONER :-)
Big Smile 

men stadigt kan du jo bare oprette en vare som hedder - REJSE MED FLY OG HOTEL TIL VIETNAM og så vælge 2 stk - så ville de fleste sikkert være med på, at du havde solgt dem sådan to rejser

Opret en varegruppe - for hver rejse type du sælger - brug varebeskrivelsen godt, og så stk.

Jeg har arbejdet med andet program men med samme begrænsede udvalg, og brugte generelt stk til rigtigt meget. 

Sponsor aftale 1 stk  a 40.000   ialt 40.000 kr

Forproduktion af TV spot - 2 stk  a 15.000   ialt 30.000 kr

Udviklingstimer TV spot 10 stk a 500 kr ialt      5000 kr

Alt hvor der ikke var en standard der passede, lagde jeg bare i varebeskrivelsen og brugte stk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 125
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. nov 09
Indlæg ialt: 16
Naia Bang, Texthuset
Skrevet Skrev: 29-04-2013 kl. 19:46

Cookie:
Grunden til at vi ikke bare kan lave det 100% frit er pga. at vi også kan lave e-fakturaer. Og i det format skal en "Enhed" være nogle en af deres forudbestemte.

Fair nok Smile

Men hvis I åbner for, at begreber, der IKKE kan bruges i e-fakturaer, vil kunne tilføjes af brugeren selv, så skal jeg være den første til at klappe begejstret i hænderne! Ellers stor ros for et fint, logisk og brugervenligt system! Yes

 Mvh Naia

  • Amino Karma for indlæg: 11
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed