Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af virksomhed gennem løn?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

arguins:

Går ud fra at der er tale om udvikling.

Der er mange udviklingsprojekter der ikke bliver til noget, og det betyder ikke at der ikke er fradrag for udgifterne hertil. Men det er også derfor at jeg skriver at det skal have erhvervsmæssig karakter.

Du kan ikke sidde med en hobby og forvente fradrag, og det går jeg som udgangspunkt ud fra ikke er tale om her.

arguins,

vi er ikke uenige.

Men jeg vil stadigvæk råde trådstarter til at tage fat i en revisor. Jeg er sikker på, at de vil kunne få et godt overblik på et opstartsmøde, som ikke behøver at koste noget.

Man skal huske på, at der ikke er 100% sikkerhed for at SKAT vil godkende omkostninger selvom de er erhvervsmæssig karakter, hvis der aldrig kommer indtægter.

Mvh

Stig

det er jeg enig i - som jeg skrev kan skat underkende udviklingsomkostninger hvis ikke de fører til en senere indtægt rent faktisk. Nogen må kunne vide mere om  det, men jeg ved det forekommer og flere revisorer har i tidl. tråd kommenteret det som absolut muligt at skat underkendte et fradrag på 2 mio i et ApS - da der ikke 2 år efter var indtægtsgivende aktivitet baseret på udviklingsomkostningerne - så ja - jeg ville tage konkret råd fra revisor

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange beskeder/svar. For at uddybe lidt, så vil jeg eksempelvis bruge 50-100.000 for at færdigprogrammere min app samt klargøre marketingsmaterialer til at promovere den. Det er disse udgifter som jeg gerne vil betale "inden" skat. Jeg har desværre ikke mulighed for at fakturere min nuværende arbejdsgiver, så det er ikke en løsning. Jeg har tidligere startet anden virksomhed gennem iværksætterkonto, men den kan ikke bruges denne gang, da man skal lægge hovedparten af sin arbejdstid i den nye virksomhed, for at kunne bruge denne ordning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

nicob1:
Tak for de mange beskeder/svar. For at uddybe lidt, så vil jeg eksempelvis bruge 50-100.000 for at færdigprogrammere min app samt klargøre marketingsmaterialer til at promovere den. Det er disse udgifter som jeg gerne vil betale "inden" skat. Jeg har desværre ikke mulighed for at fakturere min nuværende arbejdsgiver,
og det er helt OK - eneste hage er stadigt - at hvis det ikke fører til en indtægtsgivende aktivitet, så kan skat nægte fradrag for underskud til udviklingen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)