Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver jeg beskattet af fri telefon, når jeg i min virksomhed har købt en telefon og fratrækker abonnement, når denne telefon kun er til virksomheds brug. Jeg har også en anden mobil telefon til privat brug - Da jeg er en enkeltmandsvirksomhed er der dog ingen, som kan påtale, hvis jeg bruger telefonen privat engang imellem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået klart svar fra skat, netop for at fastslå det og det var Ja - Selve det at en personlig virksomhed har en telefon betalt - selve telefonen eller abonnement eller begge dele, udløser skat af fri telefon - uanset man har en anden til rådighed også.

Det fremgår også her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html hvor skats tekst lidt nede er  - Hvis du blot EN gang har din arbejdstelefon med hjem, så beskattes du af fri telefon

Jeg talte i tlf bagefter med skat, og de sagde, at reglen var klar nok i forhold til personlig virksomhed, ALTID skat af EN fri telefon hvis virksomheden betalte og telefonen hvar med hjem,

Nå - hvis du kan få bindende svar på ok kan det stadigt være et forsøg værd for hvem ved om de kan se fornuften, men ellers NEJ og så bare vælg et abonnement med masser af tale og så kør EN telefon, som dækker begge dele og brug den som dit firmanummer - også langt lettest at ha med at gøre synes jeg - eller accepter skat af fri tlf som jo ikke er en herregård

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)