Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms betalt på varer købt i EU (igen igen)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber lidt småstumper hardware af Apple via iTunes i Irland. På fakturaen fremgår det at jeg har betalt 25% i moms.

I Dinero bogfører jeg det som "Konto: EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)"

(Konto: 2050 - EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer) og Momstype: Varekøb EU (rubrik A - varer)

Subtotal momspligtigt 0,00

Subtotal momsfrit      318,00

Total DKK       318,00

Prins Knud er her jo ikke, men er der ikke en der kan forklare mig hvorfor den ikke skriver momsen?!? Ved godt det har været oppe mange gange men jeg er nok lidt træg for jeg fatter det stadig ikke helt :(

Mvh Bjørn

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber varer som et firma, inden for EU, skal du ikke betale moms. Når du køber varer inden for EU som en privatperson skal du betale moms.

Der virker som om du har købt dine varer som en privatperson, men tastet det ind i dit regnskabsprogram som om du er et firma. Derfor har du fået en regning med moms på, men i dit program ser det ud som om du ikke har moms med.

Sådan ser jeg det, men måske der lige er andre der også burde hjælp her.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn:

Jeg køber lidt småstumper hardware af Apple via iTunes i Irland. På fakturaen fremgår det at jeg har betalt 25% i moms.

I Dinero bogfører jeg det som "Konto: EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)"

(Konto: 2050 - EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer) og Momstype: Varekøb EU (rubrik A - varer)

Subtotal momspligtigt 0,00

Subtotal momsfrit      318,00

Total DKK       318,00

Prins Knud er her jo ikke, men er der ikke en der kan forklare mig hvorfor den ikke skriver momsen?!? Ved godt det har været oppe mange gange men jeg er nok lidt træg for jeg fatter det stadig ikke helt :(

Mvh Bjørn

Hej Bjørn.

Prøv at tjekke denne guide:

https://dinero.dk/support/udenlandsk-kob/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er at Apple har dansk momsnummer og at du bare skal behandle købet som et hvert andet dansk køb. Altså ikke noget med EU-køb mv. Tjek momsnummeret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Henrik- Apple (på linie med f.eks. amazone uk) sælger så meget i DK at de er dansk momsregistrerede - momsen i irland er mig bekendt 21% så alene de 25% giver godt "hint" om at det er dansk moms der er betalt og det skal bogføres som helt alm- dansk køb med momsfradrag - men du skal selvfølgeligt checke nummeret og - det skal være rent firma køb - ellers skal momsen jo deles hvis der er privatbrug med i det Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Apple Distribution International (lokaliseret i Irland) har moms nummer DK12644426.

Derfor er salget dansk og skal bogføres som dansk køb.

Kilde: https://www.apple.com/dk/contact/

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)