Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HELT fra start. Start enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er mediegrafiker og programmør og jeg er utrolig dygtig til det jeg laver og det er jeg stolt af - så derfor vælger jeg at drive mit eget lille firma der HJEMME, ved siden af mit arbejde og det har jeg tænkt mig at gøre nu.

Der er bare en hel del ting jeg ikke forstår og som nettet kan gøre mig utrolig forvirret. Så jeg håber på korte og værdi fulde svar - som jeg helt sikkert, ved at i kan hjælpe mig med. Har I så nogle nyttige links, der svarer direkte på det jeg søger, er I velkome til at poste dem - men et svar, ville gøre mig mere klog. På nettet står der mange forskellige ting - måske det bare er mig - Jeg er helt blank på de mest simple ting. Denne verden er ny for mig.

Jeg skal oprettet en enkeltmandsvirksomhed. Det gør jeg på virk.dk, så lang er jeg med. MEN så kommer mine spørgmål.

1.1

Er det eneste sådan set ikke bare en revisor der kan klare følgende: Rette min selvangivelse til, så det står korrekt og ordne min bogføring samt indberette min årsopgørelse? og så skulle der ikke være mere i dette? 

1.2 

Kan jeg selv lave mine faktura i excel og printe ud og give den til revisoren eller skal jeg bruge et bogføringsprogram? 

1.3

Er det et krav jeg skal ha en firma konto i banken eller bare en ekstra "konto"?

1.4

Hvad med afgifter - jeg læser af og til med nogle afgifter - hvad er det for nogle. Jeg kan ikke helt blive klog på det. 

- Kan jeg oprettet et CVR nummer uden at modtage en regning eller noget som helst eller ville jeg modtage nogle regninger på afgifter eller andet? 

1.5

Er der nogle ting jeg skal være opmærksomme på - gode råd? 

Det var sådan set bare det - jeg glæder mig til at høre fra Jer. Jeg gør nok problemet større end det er ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

1.1 Du kan jo sagtens be en revisor om det men du kan også bare søge en bogholder som er billigere og kan sidde eksternt og bare få dine bilag og bogføre en time eller sådan om måneden - få tilbud fra www.agera.dk  3 gratis uforpligtende

1.2 Du kan gøre som du siger, men det er lettere og billigere for revisor eller bogholder hvis du bruger regnskabsprogram

1.3 Hvis ikke banken i sig selv protesterer - og det gør de sjældent, men de kan - så kan du klare dig med en personlig konto - men læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

1.4 Ikke mange afgifter - som udgangspunkt kun erhvervsaffaldsafgift så længe det er enkeltmandsvirksomhed - noget med 1-2000 kr

1.5 læs basalt om skat og moms for begyndere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Mange tak for dit svar.

1.1 Jeg kan vel sådan set også bare bruge Dinero og klare det hele selv? 

Nyt spørgsmål:

Er det nødvendigt for mig at få et erhverv nemID når det blot drejer sig om enkeltmandsvirksomhed - jeg tænker sådan set bare på om jeg kan logge ind på min egen skat og indberet årsregnskabet eller skal der laves en ny "konto" hos skat for erhverv? 

Rigtig god solskinds dag og mange tommel up til dig. Jeg ser dig over alt på amino med god hjælp. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan godt klare det selv i Dinero - men om du kan regler godt nok til ikke at få misset fradrag eller få trukket noget fra skattemæssigt forkert skal jeg ikke svare på

Ja du skal ha nemID erhverv - også for at ha elektronisk postkasse til virksomheden - den kan også bruges til at indberette evt fremtid ansatte og andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)