Jeg har webshoppen www.nordq.dk Det er efter at have været i gang i 1 1/2 år lykkede mig at få en god og solid kundekreds og en fornuftig konverteringsrate. Men jeg kan se at kun 32 % af dem der lægger deres varer i kurven rent faktisk gennemfører købet. Til gengæld gennemfører 100 % af dem der går videre fra kurven deres køb, så jeg ved at udfordringen ligger i min varekurv. Det er selvfølgelig super ærgerligt at kun 32 % vælger at gennemføre, så jeg vil høre om I har nogle gode bud på hvorfor de falder fra i kurven og hvad jeg kan gøre bedre. Hilsen Christina. |
Hej Christina,
Konverteringsoptimering er en svær størrelse, for det er altid forskelligt hvad der virker bedst. Men lige i dit tilfælde er jeg ret sikker på, at din kurv: http://www.nordq.dk/shop/showbasket.html simpelthen er for dårlig. Farverne, designet og det generelle indtryk er helt forkert. Prøv bare at sammenligne med konkurrenter og førende webshops i andre brancher.
Kurven bør være overskuelig, udtrykke sikkerhed og professionalisme. Det mener jeg ikke den gør. Du vil jo gerne have folk til at ligge deres penge i shoppen. Så må du nok forvente, at disse elementer skal være skarpere.
Du kan i øvrigt teste på om "Køb" er den optimale tekst, eller om "Læg i kurv" eksempelvis virker bedre. Der er meget du kan teste.
Men i første omgang bør du få set på indkøbskurven og brunlige knapper/firkanter. Et redesign vil sandsynligvis gøre en markant forskel.
Håber du kan bruge mit input - del gerne resultatet af dine tiltag.