Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode bud på hvordan en konverteringsrate går fra god til rigtig god?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har webshoppen www.nordq.dk

Det er efter at have været i gang i 1 1/2 år lykkede mig at få en god og solid kundekreds og en fornuftig konverteringsrate.

Men jeg kan se at kun 32 % af dem der lægger deres varer i kurven rent faktisk gennemfører købet. Til gengæld gennemfører 100 % af dem der går videre fra kurven deres køb, så jeg ved at udfordringen ligger i min varekurv.

Det er selvfølgelig super ærgerligt at kun 32 % vælger at gennemføre, så jeg vil høre om I har nogle gode bud på hvorfor de falder fra i kurven og hvad jeg kan gøre bedre.

Hilsen Christina.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Prisbox.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina, 

Konverteringsoptimering er en svær størrelse, for det er altid forskelligt hvad der virker bedst. Men lige i dit tilfælde er jeg ret sikker på, at din kurv: http://www.nordq.dk/shop/showbasket.html simpelthen er for dårlig. Farverne, designet og det generelle indtryk er helt forkert. Prøv bare at sammenligne med konkurrenter og førende webshops i andre brancher. 

Kurven bør være overskuelig, udtrykke sikkerhed og professionalisme. Det mener jeg ikke den gør. Du vil jo gerne have folk til at ligge deres penge i shoppen. Så må du nok forvente, at disse elementer skal være skarpere. 

Du kan i øvrigt teste på om "Køb" er den optimale tekst, eller om "Læg i kurv" eksempelvis virker bedre. Der er meget du kan teste. 

Men i første omgang bør du få set på indkøbskurven og brunlige knapper/firkanter. Et redesign vil sandsynligvis gøre en markant forskel. 

Håber du kan bruge mit input - del gerne resultatet af dine tiltag. 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for feedback. Jeg vil tage fat i min designer.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisbox:
Kurven bør være overskuelig, udtrykke sikkerhed og professionalisme.

Jeg giver dig for resten ret i de ting du skriver med farver og tekstvalg, men jeg forstår ikke at kurven skaber utryghed (mangel på sikkerhed som du bruger) Kan du uddybe det noget mere?

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)