Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 6 ud af 34 (335 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:
thomas jensen, quickpay
herligt at se udbydere med. Thomas - hvis nu en PSP går konkurs og har tømt kontoen for at betale regninger - og brugerne/webshops nu ikke leverer varer til de personer der har brugt Visa/mastercard ved bestilling af varer - og måske har en konto der er i 0 fordi PSP ikke kan betale - hvordan rent praktisk, får bruger af kreditkortet nu pengene tilbage

Bruger meddeler banken, at der ikke er blevet leveret (eller at det leverede er ruturneret eller var noget helt andet end beskrevet) og banken er vel forpligtet til at tilbageførebetalingen - men hvis nu både PSP og webshop er tomme for penge - har banken så stadigt pligt til at tilbageføre denne transaktion - uanset webshop og PSP konto begge kunne stå i minus?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Cookie - John Hannover:
hvordan rent praktisk, får bruger af kreditkortet nu pengene tilbage

En kortholder kan altid lave en indsigelse på en trækning v. at henvende sig i sin bank. Det kan så medfører en såkaldt charge-back overfor butikken. (dvs. pengene føres retur.

De fysiske penge for en transaktion passerer aldrig PSP'en så man risikerer ikke noget i den kontekst ved at en PSP forsvinder. Hvis en PSP forsvinder vil det naturligvis medføre nedetid og tab af omsætning fordi ny transaktioner ikke kan gennemføres. Du behøver dog ikke frygte at nogen af de tilbagende PSP'er på det danske markede vupti bukker under - og hvis en gør står der m. garanti en stribe af øvrige PSP'er til at tage over (og sikkert også før evt. "nedetid").

vh

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:
De fysiske penge for en transaktion passerer aldrig PSP'en så man risikerer ikke noget i den kontekst ved at en PSP forsvinder. Hvis en PSP forsvinder vil det naturligvis medføre nedetid og tab af omsætning fordi ny transaktioner ikke kan gennemføres. Du behøver dog ikke frygte at nogen af de tilbagende PSP'er på det danske markede vupti bukker under - og hvis en gør står der m. garanti en stribe af øvrige PSP'er til at tage over (og sikkert også før evt. "nedetid").

de fysiske penge passerer aldrig en PSP som så kun får sit arbejde betalt via gebyrer - det må så være korrekt?

De fysiske penge er så hvor - fra kunden betaler til shoppen modtager?  (mere for at forstå?) Hvem har dem og ansvarer for dem hvis PSP og webshop knækker nakken?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Cookie - John Hannover:

Thomas Jensen, Quickpay:
De fysiske penge for en transaktion passerer aldrig PSP'en så man risikerer ikke noget i den kontekst ved at en PSP forsvinder. Hvis en PSP forsvinder vil det naturligvis medføre nedetid og tab af omsætning fordi ny transaktioner ikke kan gennemføres. Du behøver dog ikke frygte at nogen af de tilbagende PSP'er på det danske markede vupti bukker under - og hvis en gør står der m. garanti en stribe af øvrige PSP'er til at tage over (og sikkert også før evt. "nedetid").

de fysiske penge passerer aldrig en PSP som så kun får sit arbejde betalt via gebyrer - det må så være korrekt?

Jeg tror du og Thomas taler forbi hinanden her. Jeg går ud fra at du med PSP mener fx YourPay og Ewire ? (hvilket i sig selv nok kun er en halvsand betegnelse, da det jo er deciderede betalingstjenester)

Som jeg læser Thomas's svar, taler han her om traditionelle PSP som fx QuckPay hvor webshoppen betaler et månedligt abbonement for deres service. Her ville nævnte problematik aldrig blive relevant, _netop_ fordi pengene aldrig fysisk passerer PSP'en.

Tilgiv mig hvis det er mig der har misforstået jeres samtale, og nu bare skaber mere forvirring :-)

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De fysiske penge er så hvor - fra kunden betaler til shoppen modtager?  (mere for at forstå?) Hvem har dem og ansvarer for dem hvis PSP og webshop knækker nakken?

Måske misforstår jeg også, men det er besvaret tidligere til dig john, som jeg læser tilbage i tråden, svaret er at det er indløseren der står med sorte per i dit scenarie, det er jo også derfor indløserne har en risikoafdeling og i nogle tilfælde kræver bankgarantier og depoter af shoppen. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Christoffer Nielsen:

Som jeg læser Thomas's svar, taler han her om traditionelle PSP som fx QuckPay hvor webshoppen betaler et månedligt abbonement for deres service. Her ville nævnte problematik aldrig blive relevant, _netop_ fordi pengene aldrig fysisk passerer PSP'en.

Tilgiv mig hvis det er mig der har misforstået jeres samtale, og nu bare skaber mere forvirring :-)

næh jeg det kan sagtens være mig der er forvirret men: Hvis en shop har a aftale med Quickpay - hvor er pengene så henne fra kunden betaler til shoppen får sine penge? Jeg forstår det som, at pengene ikke kommer samme eller næste dag - eller er det vrøvl?

Jeg er ude efter at finde ud af, hvad hvis kunden betaler med visa - og leveringen er noget helt andet end lovet - og der jo ikke er nogen sikkerhed i form af noget fra Quickpay -

HVOR får kunden pengene retur fra hvis shoppen enten endnu ikke har modtaget pengene eller - endnu værre HAR modtaget dem men brugt dem så shoppens bankkonto står på 0? 

Hvis ikke det er quickpay som betaler tilbage så må det vel være banken der SKAL betale kunden tilbage, og hvis bankkonto viser 0 - så kan banken vel ikke lige det. Er det så banken der nu har risikoen for de som har konto der modtager betalinger fra kundernes kreditkort betaling??

Hvis det er det - og sådanne indløsningsaftaler kan indgås uden banken skal godkende, så tror jeg det kan skabe mere besvær med erhvervskonti - Thats may point - men det kan godt bygge på misfortåelse

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
svaret er at det er indløseren der står med sorte per i dit scenarie, det er jo også derfor indløserne har en risikoafdeling og i nogle tilfælde kræver bankgarantier og depoter af shoppen. 
 

1

Fint og indløseren er så ikke quickpay men er feks Epay eller?

2

Quickpay laver aftale med shoppen og der stilles vel aldrig krav om garanti som hos Nets - eller?

3

er det så Epay f.eks der garanterer kunden pengene tilbage for kreditkortbestillinger ved retur eller fejl leverancer?

4

og hvis det ikke er Epay eller Epay går konkurs er det så kundens enkle bank der skal sende penge retur, selv om shoppen måske har 0 kroner på kontoen og ikke har ret til kredit (for som jeg læser det, kan aftale med ex quickpay laves uden banken skal godkende og uden sikkerhed)

Det som undrer mig er, hvordan det kan være at Nets ofte vil kræve en eller anden sikkerhed, men alle andre tilsyneladende ikke gør det. Hvem dækker de tab som der vel MÅ være??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Cookie - John Hannover:
Det som undrer mig er, hvordan det kan være at Nets ofte vil kræve en eller anden sikkerhed, men alle andre tilsyneladende ikke gør det. Hvem dækker de tab som der vel MÅ være??

en PSP (ex. dibs, epay, quickpay) er ikke indløser og løber ingen større økonomisk risiko ved at evt. merchant eller kortholder er svigagtig/dårlig betaler.

Den risiko har indløseren (ex. Nets) derimod. En indløser risikerer reelle (og meget store) øknomiske tab v. merchants som drejer nøglen om.

vh

thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Cookie - John Hannover:
Fint og indløseren er så ikke quickpay men er feks Epay eller?

quickpay og epay er begge psp'er og leverer i bund og grund samme produkt.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:
en PSP (ex. dibs, epay, quickpay) er ikke indløser og løber ingen større økonomisk risiko ved at evt. merchant eller kortholder er svigagtig/dårlig betaler.
med på den - men hvis shoppen ikke leverer det aftalte - men har brugt pengene fra kunden så snart de kunne få dem ud, og kunden inden for 14 dage ser det og kræver kreditkortbetalingen tilbage - hvem giver så KUNDEN de penge retur.

Ikke Quickpay for de har ikke haft dem - ikke shoppen som har brugt pengene måske (eller gået konkurs) - HVEM betaler så rent praktisk kunden pengene tilbage på kreditkortet?

(jeg mener kunden er vel ikke ude for at han ikke via banken kan kræve sin kreditkortbetaling trukket tilbage hvis leverancen var helt anderledes en lovet) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 34 (335 indlæg)