Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Berlingske SPAM igen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg har lige modtaget følgende mail fra Berlingske

"Kære virksomhedsleder

Berlingske Business vil i en større artikelserie sætte fokus på de danskere, som sikrer finansieringen af vores velfærdssamfud og som gør en ekstra arbejdsindsats.

I den forbindelse vil vi undersøge den danske iværksætterkultur, herunder hvorfor man i et lønmodtagersamfund, som det danske, ønsker at starte en virksomhed, hvad vi som samfund gør for at fremme iværksætteri, og hvad vi får ud af de offentlige midler, vi bruger på rådgivning og finansieringstilbud.

Til det formål har vi sammensat følgende spørgeskema, der skal afdække en række forhold for iværksættere indenfor IT-branchen specifikt, og vi håber I vil bruge et par minutter på at hjælpe os med at få emnet på dagsordenen.

Vi foretrækker, at én med viden om virksomhedens opstart besvarer spørgsmålene, da flere af disse forudsætter et vist kendskab til beslutninger taget på et tidligt tidspunkt i virksomhedens historie.

Ligeledes beder vi Jer se bort fra spørgeskemaet såfremt I IKKE betragter virksomheden, som værende en del af IT-branchen.

Klik her for at begynde indtastningen.

[Link til survey her]

Det skal understreges, at vi garanterer Jer anonymitet ved deltagelse i rundspørgen. Det betyder, at Berlingske Research garanterer kildebeskyttelse, selvom det er teknisk muligt at spore de enkelte besvarelser tilbage til hver enkelt deltagende.

Vi gør desuden opmærksom på, at denne invitation er personlig og ikke bør videresendes til tredje part. I så fald vil denne kunne se de svar, I eventuelt har angivet.


Med venlig hilsen

Anders Kauffeldt
Erhvervsanalytiker, Berlingske Research
Mail: akau@berlingske.dk
Tlf: 50 76 42 42

Rikke Brøndum - journalist, Berlingske Business
Mail: ribm@berlingske.dk
Tlf: 50 76 42 97" 

--------------------------------------------------------------

Jeg har på intet tidspunkt bedt om disse mails og har set at de tilsyneladende før har sendt sådanne mails

http://www.amino.dk/forums/t/193434.aspx

Må de bare blive ved med dette? 

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være de tager if virsomheder data fra CVR, her kan man være reklame beskyttet eller ikke? 

Jeg har aldrig set noget ligende.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har to navne, mails og telefonnumre.... hvorfor kontakter du dem ikke og spørger hvor de har din adresse fra, hvorfor de sender noget uopfordret osv.

De er vel de nærmeste til at svare på det!

Alternativt kan du jo også bare slette mailen og lade være med at svare.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Videresend til dansk@spamklage.dk

Efterfølgende får du tilsendt et link til en klageformular, du skal udfylde.

Hvis myndighederne ikke bliver informeret om virksomheder der spammer, kender de ikke omfanget af de enkelte problemer - og kan derfor ikke straffe de virksomheder, der ikke kan finde ud af at overholde lovgivningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermed gjort. Tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er markedsføring - og det læser jeg det ikke som, så mener jeg nu faktisk godt der må udsendes ex noget der har at gøre med at undersøge ex samfundsspørgsmål, helt som gallup må ringe til folk

Iøvrigt anser jeg problemet for ret begrænset, igen ud fra at det ikke omfatter markedsføring som jeg læser den og det er næppe noget der myldrer 20 ind af om dagen.

Jeg er ret sikker på det også er svaret du får fra forbrugerspam klagen - men lad os høre når/hvis du får svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis det ikke er markedsføring - og det læser jeg det ikke som, så mener jeg nu faktisk godt der må udsendes ex noget der har at gøre med at undersøge ex samfundsspørgsmål, helt som gallup må ringe til folk

Iøvrigt anser jeg problemet for ret begrænset, igen ud fra at det ikke omfatter markedsføring som jeg læser den og det er næppe noget der myldrer 20 ind af om dagen.

Selv en venligt ment mail om "har du haft tekniske problemer med dit køb, for din kortbetaling gik ikke igennem" er en overtrædelse. Så jeg mener nu ikke der er nogen tvivl om, at denne mail, der tydeligt nævner Berlingske Business, falder ind under spam-begrebet.

Berlingske må gribe det an, som den slags nu engang skal gribes an.  Dvs. igangsætte en snailmail-kampagne eller gribe knoglen.  Og ikke bare udsende emails fordi det er så dejlig billigt i forhold.

Personligt bliver jeg nærmest rødglødende, når der trænger en spam-mail igennem til min indbakke - jeg føler det nærmest som en dørsælger, der er trådt ind i entréen.. men det er nok bare mig der er en sur gnavpot :)

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg er ret sikker på det også er svaret du får fra forbrugerspam klagen - men lad os høre når/hvis du får svar

Man får i øvrigt ikke svar fra Forbrugerombudsmanden på spamklager.  Så vidt jeg ved bruger de de modtagne rapporteringer til at danne sig et overblik over, hvilke sager de skal udvælge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy B. Carlsen:

Personligt bliver jeg nærmest rødglødende, når der trænger en spam-mail igennem til min indbakke - jeg føler det nærmest som en dørsælger, der er trådt ind i entréen.. men det er nok bare mig der er en sur gnavpot :)

ja dels er jeg ret sikker på at journalistisk undersøgelse ikke er spam men stensikker er jeg ikke og dels ja- du virker DET fald som om du har for få problemer i øvrigt - mange er så helvedes bange for at bare slette en mail - og det her ER jo i alle fald ikke markedsføring og de kan jo ikke udsende uden firmavnavn. Det er klart det bruges til avisen og de lever af avisen, men jeg fastholde mig - herregud (tag i øvrigt også venligt mod dørsælgere - finere er du ikke) Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at nærstudere følgende udtalelser:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/spoergeskema

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema

De er ikke helt sammenlignelig, men især det sidste kan sige lidt om retningen.

Jeg mener at Berlingske Business både brander sig og omtaler sig selv rosende (at de kommer med en større artikelserie).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)