Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbanken på vej til at udkonkurrere kreditkort online?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I November 2014, sker der noget jeg forudser vil ændre den måde, vi i fremtiden handler online på i Danmark, nemlig straks overførsler via netbanken! 24 timer i døgnet, 365 dage om året, kan man fra hvilken som helst dansk netbank, overføre op til 1/2 million DKK til hvilken som helst anden dansk netbank, og det tager kun få sekunder før beløbet havner i modtagerens netbank!

"I Danmark er det i 2013 87 pct. af internetbrugerne, som ’går i banken’ via internettet."

"Andelen af danskere, som bruger internetbank, har altid ligget over EU gennemsnittet. Denne forskel er vokset over årene og udgjorde således 33 procentpoint i
2012."

Kilde: Dansk Statistik
http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/18685/itanv.pdf

Dette åbner for nogle helt afgørende muligheder for både forbrugere og erhverv indenfor online handlen i Danmark, så mange muligheder det kan være svært at overskue, men her er nogle:

- Slut med at være afhængig af indløsere (Indland/Udland) på kreditkort, der både koster store gebyrer og er besværlige at få aftaler med.

- Slut med kreditkort svindel, chargebacks osv.

- Slut med forbrugernes usikkerhed omkring kreditkort online (NemId via netbanken slår alle kreditkort sikkerhedsstandarder)

- Slut med at forbrugerne skal have bestemte kreditkort som udbydes af en bestemt webshop (alle har netbank) 

Og meget mere, kom endelig med flere fordele..

EDIT: Det skal nævnes, at den største fordel, vil opnås ved handler af digitale varer uden fortrydelsesret, dog ikke begrænset hertil. I øvrigt kan det på ingen måde udelukkes at bankerne indfører en slags chargeback system på ikke digitale varer.

 Ulemper kan jeg umiddelbart ikke se mange af, dog har forbrugeren ikke mulighed for, at annullere et køb, som ved et normalt kreditkort køb (chargeback), det skal dog ses i sammenhæng med, at chargebacks præcis er det der skaber behovet for de besværlige og dyre indløsningsaftaler. På digitale vare som leveres øjeblikkeligt bortfalder denne ulempe.   

Allerede nu, må man formode, at banker og gateways er i gang med, at skabe online betalingsløsninger til Merchants (webshops) som kan udnytte straksoverførsler i efteråret - den gode nyhed er: Ingen indløser påkrævet!

Tak for opmærksomheden og skriv endelig jeres kommentarer! 

 

 

 

 

 

   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at være uenig set med den handlendes øjne. Jeg overfører dog aldrig beløb for internetkøb via netbank - Det kan man jo allerede, det bliver bare hurtigere. Mange shops tilbyder det, men jeg ikke ikke drømme om at betale på den måde. Pengene er tabt hvis shoppen går konkurs (Sterling fly kunder der betalte deres biletter ved overførsel som ex modsat de der brugte kreditkort) - kunden er taber hvis butikken lover en ting men leverer noget der ikke er tilsvarende og og (den kunne blive lang)

Aldrig i livet bankoverførsel ved handler hvis kreditkort på nogen som helst måde er muligt (og det tror jeg stadigt det vil) - jeg springer omg. videre til næste shop - eller handler i butik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi handler selv udelukkende med digitale vare som leveres øjeblikkeligt, uden fortrydelsesret. Indlægget skulle ses i det lys, det burde fremgå tydeligere af indlægget, hvilket jeg vil rette om muligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Vi handler selv udelukkende med digitale vare som leveres øjeblikkeligt, uden fortrydelsesret.
ja for alt der leveres sådan er bankoverførsel da fuldstændig oplagt - lige så for alle service ydelser, maleren, parabolmanden, træfælderen - hvor jeg ofte fører over i samme sekund manden er færdig så han tilmed kan se overførslen som gennemført på min ipad eller telefon inden han starter bilen hjem :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja for alt der leveres sådan er bankoverførsel da fuldstændig oplagt - lige så for alle service ydelser, maleren, parabolmanden, træfælderen - hvor jeg ofte fører over i samme sekund manden er færdig så han tilmed kan se overførslen som gennemført på min ipad eller telefon inden han starter bilen hjem :)

Præcis, med straksoverførsler kan maleren så bare tjekke sin egen bankkonto sekundet efter :-)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)